یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

مدیران و ناتوانی در جذب ۸۸درصدی‌ها به سینما/۲

شاه حسینی: تا زمانی که فیلم های مهوع سینما را در برگرفته باشند مردم به سینما نخواهند رفت/ فیلم های مبتذل و سخیف سینما را احاطه کرده اند

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در پی اظهارات سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نرفتن ۸۸ درصد مردم کشور به سینما؛ گفت: تا زمانی که فساد سینمای ایران را احاطه کرده مردم به سینما نخواهند رفت، بروند که چه چیز ببینند؟ خیانت و دروغ و شوخی های رکیک جنسی و حرف های زشت و تهوع آور؟ اگر به جای وزیر ارشاد بودم هنگام ارائه این گزارش سرم را به دیوار می کوبیدم!

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا زمانی که سینمای ایران سرشار از فیلم های مهوع شده که مسئولان فرهنگی در قبال آن ها خائنانه سکوت کرده اند، قطعاً مردم شریف، اخلاق مدار و نجیب به تماشای این آثار سخیف و مبتذل که به اسم فیلم و سینما و هنر تولید و اکران می شود نخواهند رفت. بنده که شخصاً آرزو می کنم روزی برسد که اگر فیلم های سینما مثل امروز باشند هیچ کس به سینما نرود، آن وقت متوجه می شویم که جامعه ای سالم و فرهیخته داریم!

وی ادامه داد: ما نباید سوأل کنیم که مردم چرا به سینما نمی روند؟ این سوأل مانند آن است که از خودمان بپرسیم مردم چرا غذای فاسد و کپک زده نمی خورند؛ جواب آن واضح است، چون مردم عقل و آگاهی و خرد دارند و هرگز به سمت غذای فاسد نمی روند، سینما و فیلم هم یک کالا و غذای فرهنگی است و وقتی فاسد باشد مردم قطعاً به سمت آن نخواهند رفت. ما باید شاکر باشیم که مردم کمتر به سینما می روند تا کمتر آسیب ببینند.

شاه حسینی با تأکید بر اینکه اگر به جای وزیر ارشاد بودم هنگام ارائه این گزارش خفت بار سرم را به دیوار می کوبیدم تصریح کرد: باید از ایشان سوأل شود که شما با فرهنگ و هنر این مملکت چه کردید که مردم به این حال و روز افتاده اند و حاضر نیستند حتی برای گذران اوقات فراغت شان به سینما بروند؟ شمایی که برای دیدار مراجع عظام تقلید به قم رفتید و آن ها موأخذه تان کردند که این فیلم های فاسد چیست، چرا جلوی این آثار را نگرفتید؟

کارگردان فیلم سینمایی «غروب شد بیا» تأکید کرد: به خدا که ملت ایران بسیار ملتی شریف و نجیب هستند، اگر اینجا آمریکا بود، مردم موقع شنیدن چنین گزارشی از زبان وزیر فرهنگ شان به سمت او گوجه فرنگی هم پرتاب می کردند؛ این نجابت ملت ایران است که هنوز به کسانی که روی صندلی های انقلاب می نشینند احترام می گذارند در غیر این صورت رفتاری بدتر با آن ها داشتند.

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش افزود: امروزه به جز تعداد اندکی فیلم های ارزشمند که گه گاه شاهد تولید و اکران شان هستیم اکثریت سینما را فیلم های مبتذل و سخیف احاطه کرده اند و معلوم نیست تا چه زمان این وضعیت اسفبار در سینما ادامه خواهد داشت!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.