چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

مدیران و ناتوانی در جذب ۸۸درصدی‌ها به سینما/۹

پوریامین: کسانی که وضعیت سینما را مغشوش، مخاطبان را خانه نشین و هنرمندان را منزوی کرده اند، آبشخور تفکرات شان غربی است/ جای خالی اندیشه سالم در سینما بیداد می کند!

مریم پوریامین

سینماپرس: مریم پوریامین کارشناس سینما و عضو سابق شورای پروانه نمایش سینمای خانگی گفت: با توجه به قدرت بسیار اثرگذار هنر سینما در به تصویر کشیدن و ترویج افکار، آرا و اندیشه ها، بررسی و مطالعه نوع رویکردهای سینماگران تحلیل ارزش اثرگذاری سینما امری بسیار مهم و واجد ضرورت به نظر می رسد که می تواند در اثرگذاری های فرهنگی و اعتقادی بر مخاطبان خود اثری جدی بر جای گذارد؛ کسانی که وضعیت سینما را مغشوش، مخاطبان را خانه نشین و هنرمندان را منزوی کرده اند، آبشخور تفکرات شان غربی است! آن ها می خواهند صحنه های سینمای ما پر باشد از فقر، بیداد، تجاوز، اعتیاد، دربه دری، فساد و فحشا، کلاهبرداری و... آن ها دنیای سیاه را برای مردم ما می خواهند اما سینما نوری است در تاریکی ها!

این عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما به عنوان زبان گویا و بین المللی که نقش بسیار موثر و عمیقی در فرهنگ سازی و انتقال فرهنگی و معنوی دارد در نظر سینماگران و سیاست ورزان جهانی جایگاه ممتازی دارد. نقش سینما بر جامعه ایرانی و فرهنگ انقلابی بر کسی پوشیده نیست، متفکران و اندیشه ورزان امروز جامعه ایرانی به قدرت و نقش سینما و جایگاه آن به خوبی پی برده اند. همان گونه که متفکرین جامعه به نقش سینما در اندیشه های جامعه ایرانی واقفند، دشمنان نیز به سازندگی این نقش واقف و در تلاش برای استفاده از این ابزار در جهت منافع خویش هستند.

وی ادامه داد: آنانی که صحنه سینما را مغشوش می خواهند، سینماگران ما را حیران و هنرمندان ما را منزوی، آبشخور تفکرشان غرب است. اما ای کاش نگاهی به تکنولوژی غرب داشتند. نگاه آن ها به دهان سیاست بازان غربی است که کیسه زر و زبان زور و چنگ بر تزویرشان است! اسفا!

پوریامین با بیان اینکه مخاطبان ما علاقمند سینمای ملی سینمای انقلابی و سینمایی هستند که آرزوها و قهرمانی آنان را در عرصه های گوناگون جامعه به تصویر بکشد اظهار داشت: اما حقه بازان و آنانی که تحمیل بر صنعت سینمای ما هستند افکار مسموم و صحنه های مشوش را برای جوانان ایرانی می پسندند، آن ها دوست ندارند که سینمای ما مملو از قهرمانانی باشد که در راه احقاق آرمان ها و آرزوهای مردم ایران مبارزه می کند. آن ها می خواهند صحنه های سینمای ما پر باشد از فقر، بیداد، تجاوز، اعتیاد، دربه دری، فساد و فحشا، کلاهبرداری و... آن ها دنیای سیاه را برای مردم ما می خواهند اما سینما نوری است در تاریکی ها!

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: سینما فردا را آباد می خواهد، فردا را پر از قهرمان می خواهد، فردا در سینمای ملی ما روزی است که همه به آرزوهای شان خواهند رسید. وجدان آرام و قلب مومن مردمان ما سینمای قهرمانی را می پسندد، سینمای آزادگی را می پسندد، سینمای امید و آرزوهای دست یافتنی را می پسندد. پس اگر توطئه گران سینمای مسموم را در پرده نمایش دهند ابتدا ممکن است مخاطب فریب بخورد و به تماشا بنشیند اما پس از مدتی درمیابد که این سینما سینمای آرزوهای او نیست. این خانه های خراب در دنیای او جایی ندارد. این دیوارهای فروریخته از باورهای دروغ دیوارهای خانه او است. پس کم کم مخاطب نه از این همه دروغ تأثیر نمی پذیرد بلکه منزوی می شود و آثار انزوا به چشم سیاست مداران کشیده می شود.

وی در خاتمه اظهاراتش افزود: همیشه برای شروع وقت هست امیدوارم حال که وزیر ارشاد بخش بزرگی از نادیده ها را به خوبی دیده است به آبادانی سینمای ما در مضمون کمک کند. جای خالی اندیشه سالم در سینمای ما به خوبی مشهود است. امید که این اندیشه مثبت از طریق مسئولان امر به سینمای سیاه ما تزریق شود. فردا دنیای بهتری است که در سینمای روشن ملی به چشم مخاطبان جامعه ایرانی به تصویر کشیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.