دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

سازمان سینمایی و لزوم اصلاح محتوای آثار/۱

بهمنی: قوه قضائیه و دادستانی باید نسبت به تاراج فرهنگ واکنش جدی نشان دهند/ سینما به حال خود رها شده و مسئولان به وظایف شان عمل نمی‌کنند

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما در خصوص لزوم اصلاح محتوای آثار توسط سازمان سینمایی گفت: امروزه بحث محتوای آثار سینمایی بسیار مهم و جدی است؛ ما شاهد افول و نزول بی رویه محتوای محصولات سینمایی هستیم و مدیران سینمایی هم گویا دغدغه ای برای رفع این مشکلات ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قوه قضائیه و دادستانی باید نظارت جدی بر عملکرد دستگاه های فرهنگی از جمله سازمان سینمایی داشته باشند. باید از مسئولان نهادهای فرهنگی مطالبه گری کنند و از آن ها بخواهند بر اساس تعهدات خود عمل کنند؛ امروزه همانطور که تأکید کردم برخی افراد فرهنگ را به تاراج برده اند، این وظیفه مسئولان قضایی و مدعی العموم است که جلوی اهمال کاری ها و غرض ورزی های فرهنگی را بگیرند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا دستگاه های ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور از جمله کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عملکردی خنثی در قبال به تاراج رفتن فرهنگ دارند و جلوی تولیدات سخیف سینمایی را نمی گیرند اظهار داشت: ما به طور کل نمی توانیم بگوییم که ناظران خنثی عمل می کنند؛ مسأله ای که ما با آن دست به گریبان هستیم این است که در همه حوزه ها دچار کاستی هایی هستیم. شاید در حوزه نظارت هم ما افرادی را داریم که یا بی توجهند یا کم توجه و یا اینکه اصلاً توان رسیدگی به این مسائل را ندارند.

وی در همین راستا ادامه داد: به هر حال مجموعه ای از شرایط دست به دست هم داده تا امروز سینما به این وضعیت بحرانی برسد. ما امروز نیازمند احساس مسئولیت از سوی همه افراد در خصوص نجات سینمای کشور هستیم. مدیران اجرایی، مسئولان نظارتی و سینماگران باید دست در دست هم بدهند تا مسائل و مشکلات سینما حل شود. نکته ای که بسیار مهم و حائز اهمیت است اینکه که هر کس به سهم خود باید پاسخگوی معضلات باشد، مسئولان باید بدانند اگر در قبال مردم پاسخگو نیستند باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند.

بهمنی در پایان این گفتگو تأکید کرد: باعث تأسف و ناراحتی است که سینما به حال خود رها شده و مسئولان به وظایف شان عمل نمی کنند؛ دولت وظایفی در قبال سینما دارد که متأسفانه در نه حیطه نظارتی، نه در حیطه حمایتی و نه در حیطه هدایتی این وظایف به درستی عمل نمی شوند. سینماگران هم همگی نسبت به این مسائل انتقاد جدی دارند اما افسوس که گویا انتقادات هم راه به جایی نمی برند، از این رو ما خواهان رسیدگی مسئولان قضایی نسبت به این مقوله بسیار مهم هستیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.