سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

سازمان سینمایی و لزوم اصلاح محتوای آثار/۷

معصومی: مسئولان نظارت و ارزشیابی باعث وفور فیلم های سخیف، مبتذل و مزخرف در سینما شده اند/ مردم برای اعتراض به وضعیت موجود به سینما نمی‌روند!

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص لزوم اصلاح محتوای آثار توسط سازمان سینمایی گفت: ما نیاز به حضور افرادی متخصص، کارشناس و دلسوز داریم که دغدغه رشد و اعتلای فرهنگ و هنر را داشته باشند و با سخت گیری فراوان جلوی تولید آثار بی ارزش و نازل که امروزه بخش اصلی تولیدات سینمایی را تشکیل می دهند بگیرند.

بازیگر فیلم های سینمایی «ناخدا خورشید» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی باعث وفور فیلم های سخیف، مبتذل و مزخرف در سینما شده اند؛ ما نیاز به سخت گیری فراوان در حوزه نظارتی داریم و این سخت گیری ها باید ادامه دار باشد. درهای سینما نباید به روی هر کسی که به اسم فرهنگ و هنر می خواهد خزعبلات به خورد مخاطبان بدهد باز شود؛ ما نیاز به حضور تیمی متخصص در حوزه نظارتی سازمان سینمایی هستیم تا با اقتدار جلوی تولید این آثار نازل را بگیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه ما با افرادی در سیستم مدیریتی سینما روبرو هستیم که آنچنان توانایی ایستادگی و مقابله با مبتذل سازان را ندارند و گویا نمی توانند و یا نمی خواهند جلوی تولید این آثار فاقد ارزش هنری را بگیرند و همین باعث شده تا دیگر به صورت اتفاقی و انگشت شمار با فیلم های فرهنگی و ارزشمند در سینمای کشور روبرو باشیم.

این بازیگر پیشکسوت سینما با بیان اینکه بنده بسیار متأثرم که اندیشه و خرد از سینمای کشورمان دور شده است اظهار داشت: بارها اتفاق افتاده که بنده برای تماشای فیلمی به سینما رفته ام و یا در منزل مشغول تماشای فیلمی بوده ام که نتوانسته ام آن ها را تحمل کنم؛ اگر در سالن سینما بودم بلافاصله آنجا را ترک کردم و اگر در منزل بودم دستگاه را خاموش کرده ام تا دیگر ادامه چنین مزخرفاتی که به اسم فیلم و سینما تولید شده را نبینم. من نمی دانم این درجه از عقبگرد در حوزه تولید آثار فرهنگی و هنری چه معنایی دارد؟

معصومی خاطرنشان کرد: این نوع فیلم ها انسان ها را ابله و نادان فرض می کنند و مردم برای اعتراض به وضعیت موجود باید به سینما نروند!؛ مردم وقتی این فیلم های نازل و بی ارزش را تحریم کنند و پول شان را به جیب این مبتذل سازان نریزند دیگر تا این حد شاهد تولید چنین آثار بی ارزشی نخواهیم بود؛ این باعث تأسف است که مردم ما می روند و چنین فیلم هایی را تماشا می کنند و پول و وقت خود را برای آثاری صرف می کنند که کمترین ارزشی ندارند.

بازیگر فیلم های سینمایی «گل های داودی» و «خارج از محدوده» در همین راستا افزود: بنده امیدوارم مسئولان سینمایی تدبیری جدی و فوری برای رفع معضل مهم فیلم های نازل اندیشه کنند؛ این تولیدات آینده سینما را نابود و فرهنگ و هنر کشور را از بین می برند و برای آینده جامعه نیز خطرناک هستند. وقتی در فیلم ها بی اخلاقی و شوخی های زشت و رکیک ترویج می شود ناخودآگاه نسل جوان هم از آن الگوبرداری می کنند و این اتفاق می تواند منجر به صدمات جبران ناپذیر غیراخلاقی شود.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۲:۴۷
    0 0
    مزخرف را قبول دارم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.