یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

انتظارات سینماگران از مدیریت سینما/۱۱

وحیدزاده: تقسیم کردن سینماگران به ۲ دسته «خودی» و «نخودی» توسط مدیران اصلاً شایسته نیست/ نیاز به سینمای فرهنگ ساز داریم

ابراهیم وحیدزاده

سینماپرس: ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما در رابطه با انتظارات سینماگران از مدیریت سینمای کشور گفت: تقسیم کردن سینماگران به ۲ دسته «خودی» و «نخودی» توسط مدیران اصلاً شایسته نیست؛ این اتفاقی ناراحت کننده است که ما در نحوه ارتباط مدیران سینمایی با سینماگران شاهد هستیم و باعث شده تا همواره در حق بسیاری از اهالی سینمای کشور اجحاف صورت گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «مجسمه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما و سینماگران ما در حال حاضر بیشتر به حمایت و توجه مسئولان و مدیران نیاز دارند؛ متأسفانه این روزها ما شاهد اعمال سلیقه شدید مسئولان در مواجهه و برخورد با سینماگران و آثار سینمایی هستیم به نحوی که گاهی اوقات شاهدیم برخی از فیلم هایی که به اسم سینمای کمدی سرشار از شوخی های جنسی و... هستند به راحتی مجوز نمایش می گیرند و برخی دیگر از فیلم ها که هیچ نکته غیراخلاقی ندارند در محاق قرار گرفته و یا با ممیزی و سانسورهای شدید مواجه می شوند.

وی ادامه داد: این برخوردهای سلیقه ای باعث ایجاد تفرقه و اختلاف در میان اهالی سینما نیز شده است و معلوم نیست چرا مدیران و مسئولان این کارها را انجام می دهند؟؛ گویا اصولاً رویه ای در میان آن ها باب شده که فقط در پی آن باشند تا از یک سینماگر حمایت کنند و یا سینماگر دیگری را مرتباً و بی دلیل مقصر بدانند و جلوی کار و فعالیتش را بگیرند!

این سینماگر تأکید کرد: از سوی دیگر بنده معتقدم ما نیاز به سینمایی فرهنگ ساز داریم که بتواند جامعه را به رشد و تعالی برساند اما این روزها شاهد سینمایی عجیب هستیم که هیچ نشانی از فرهنگ سازی در آن وجود ندارد و گاهی اوقات حتی ضد فرهنگ هم عمل می کند!؛ من نمی دانم دلیل این تناقض در سینمای ایران چیست و چرا مدیران سینمایی چشم خود را روی این حقایق بسته اند و اجازه می دهند سینمای ما به این ورطه کشیده شود؟

وحیدزاده سپس با بیان اینکه ما امروزه نیازمند تدوین قوانینی جامع در رابطه با روند تولیدات، در اختیار گذاشتن امکانات و بودجه برای تولیدات، روند پخش و اکران آثار سینمایی و... هستیم اظهار داشت: من امیدوارم هر مدیری برای اداره سینمای کشور توسط شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب می شود بتواند جلوی اجحاف در سینما را بگیرد. ما نیازمند آن هستیم که همه اهالی سینما به یک صورت به قانون پایبند باشند و مدیران هم همه اهالی سینما را به یک چشم ببیند و به برخی افراد که از نزدیکان شان هستند اجازه تخطی ندهند.

وی در پایان افزود: مدیران سینمایی برای برون رفت از شرایط بحرانی که طی سال های اخیر سینمای کشور را دربرگرفته است از نظرات سینماگران پیشکسوت و خبره بهره مند شوند و از آن ها بخواهند تا با تدبیر و درایت بر اساس تجربه و بینشی که در اختیار دارند مشکلات سینما را بررسی کرده و سپس درصدد حل این مشکلات برآیند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.