دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

انتظارات سینماگران از مدیریت سینما/۱۵

لشگری قوچانی: مدیریت های قبیله ای سینما را با مشکل و بحران روبرو کرده است/ بخش گسترده ای از اهالی سینما به نان شب شان محتاجند

منصور لشگری قوچانی

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما در رابطه با انتظارات سینماگران از مدیریت سینمای کشور گفت: مدیریت های قبیله ای سینما را با مشکل و بحران جدی روبرو کرده است؛ چون سینما قبیله ای مدیریت می شود و هر مدیری به فکر قبیله خود است سینما همواره با مشکل و بحران روبرو است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قاتل اهلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم با شرایط فعلی رئیس سازمان سینمایی هر شخصی باشد هیچ کاری نمی تواند انجام دهد چرا که در وهله اول دوران مدیریت اش کوتاه است و در کوتاه مدت نمی توان توقع انجام یک کار بزرگ از وی داشت و از سوی دیگر مشکلات امروز سینمای کشور بسیار زیاد شده است.

لشگری قوچانی ادامه داد: همچنین متأسفانه تا به امروز هیچ یک از مدیران سازمان سینمایی فعلی و معاونت سینمایی پیشین با برنامه ریزی وارد میدان نشده اند و از سوی دیگر بنده معتقدم اگر مدیران سینمایی مقصر اوضاع آشفته سینما هستند قطعاً اهالی سینما هم در این زمینه مقصرند چرا که شرایط صنفی و سیاسی توسط اهالی سینما با یکدیگر قاطی شده و ما روی صنوف کار نکردیم و فعالیت های زیربنایی برای رشد صنوف انجام نشده و صنوف امروز واقعاً قدرت و اثرگذاری جدی ندارند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خط ویژه» خاطرنشان کرد: زیرساخت های فرهنگی در کشور ما به طورکلی درست نشده و به همین دلیل وقتی به بحران های مختلف سیاسی و اجتماعی می رسیم با مشکلات روبرو می شویم.

این تهیه کننده تصریح کرد: بخش گسترده ای از اهالی سینما به نان شب محتاجند و این بسیار بد است. سینماگران نباید مشکلات و دغدغه تأمین معیشت شان را داشته باشند و تنها باید به فکر رشد و ارتقای هنرشان باشند اما افسوس که معضلات گسترده مانع از این اتفاق مهم شده است.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: سینماگران باید آنقدر با یکدیر متحد باشند، باید آنقدر قدرت اجرایی داشته باشند که آمدن و رفتن یک مدیر اتفاقی در سینما ایجاد نکند چرا که ما باید بدانیم هیچ مدیری نمی تواند معجزه کند. باز هم تأکید می کنم صنوف باید جان بگیرند و قدرت اجرایی داشته باشند ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند توانمندسازی صنوف هستیم و متأسفانه خانه سینما هم توان چندانی برای مواجهه با این مسائل ندارد. ما پس انداز فرهنگی نداریم و اشتراک و همفکری و همدلی نداریم که اگر داشتیم هر اتفاقی نمی توانست سینما را به بحران بکشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.