شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

انتظارات سینماگران از مدیریت سینما/۵

براری: معضلات سینما و سینماگران طی سال های اخیر به دلیل فقدان مدیریت کارآمد از شمارش خارج شده است/ آقایان مدیر به سینماگران مستقل توجه کنید!

اسماعیل براری*

سینماپرس: اسماعیل براری تهیه کننده و کارگردان سینما در رابطه با انتظارات سینماگران از مدیریت سینمای کشور گفت: یک زمانی مشکلات و معضلات سینمای کشور قابل شمارش بودند اما در حال حاضر معضلات سینما و سینماگران طی سال های اخیر به دلیل فقدان مدیریت کارآمد از شمارش خارج شده است و ما نمی دانیم باید از کدام مشکل و معضل در سینما صحبت کنیم!

کارگردان فیلم سینمایی «رقص شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم با توجه به شرایط بحرانی کنونی در سینمای کشور ما نیاز به آن داریم تا ساختاری نو در سینمای کشور پدید آوریم؛ سینما باید سرشار از عشق و مودت باشد اما متأسفانه این روزها وسیله ای برای نفرت پراکنی شده و این اتفاق بسیار دردآور است.

این سینماگر با انتقاد از عدم وجود مدیر فرهنگی واقعی در کشور گفت: ما در ابتدا باید بدانیم تفاوت بسیاری است میان یک مدیر فرهنگی و یک مدیر بافرهنگ! یک مدیر فرهنگی شاید خودش فرهیخته نباشد اما قادر است در حوزه فرهنگی موج هایی ایجاد کرده و در و گوهرهایی را پدید آورد اما مشکل اصلی ما این است که در کشورمان مدیر فرهنگی واقعی نداریم؛ اصولاً مقوله بسیار حساس و مهم فرهنگ در کشور ما سهل و ممتنع حساب می شود و دیوار حوزه فرهنگ و هنر روز به روز و ساعت به ساعت کوتاه و کوتاه تر می گردد.

وی ادامه داد: سینمای کشور هم به عنوان زیرمجموعه ای از حوزه فرهنگی فاقد حریم شده است به نحوی که طی سال های اخیر به کرات شاهد بوده ایم هر شخصی که با مدیران سینمایی ارتباط و دوستی و مراوده نزدیک داشته مورد توجه آقایان بوده و هر شخصی سرش به کار خودش گرم بوده و به فکر به ثمر رساندن آثارش و اعتلا و رشد فرهنگ کشور بوده هرگز دیده نشده!؛ اصولاً سینماگران مستقل و غیروابسته و غیر سیاسی و غیر جناحی توسط آقایان مدیر هرگز دیده نمی شوند و این بسیار تلخ و دردآور است. من می خواهم از همین جا به مدیران جدیدی که به زودی وارد سینما می شوند اعلام کنم که  آقایان مدیر به سینماگران مستقل توجه کنید!

کارگردان فیلم سینمایی «شهر در دست بچه ها» خاطرنشان کرد: مدیران باید به همه سینماگران به یک چشم نگاه کنند نه اینکه برخی را عزیز دردانه بدانند و همه بودجه ها و امکانات و حمایت ها را در اختیار آن ها بگذارند و بخشی دیگر را بی دلیل و با دلیل مورد خشم و غضب قرار دهند به آن ها توجهی نداشته باشند!

براری تأکید کرد: ما امروزه در همه عرصه های سینما دچار مشکلات و معضلات جدی هستیم؛ همه چیز سینمای ایران از صفر تا ۱۰۰ دچار اشکالات و ایرادات اساسی است و متأسفانه مسئولان ذیربط هم هیچ تدبیری برای برون رفت از این اوضاع و احوال ناراحت کننده ندارند! ما از تولید گرفته تا پخش و اکران فیلم ها با باندهای مافیایی مواجه هستیم که تنها از فیلم ها و فیلمسازان مورد تأییدشان حمایت می کنند و همه این اتفاقات باعث می شود تا افراد آزاده و مستقل جایی برای فعالیت در سینما نداشته باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود:در واقع در سینمای ایران برهوتی ایجاد شده که برای فیلمسازان امید و موقعیتی برای فعالیت نیست؛ قطعاً نه تنها بنده که همه سینماگران مستقل کشور خواهان این هستند که مسئولان و مدیران جدیدی که مدیریت سینما را بر عهده می گیرند دست از باندبازی در سینما بردارند و اجازه کار و فعالیت برای یکایک اهالی سینمای کشور به صورت یکسان را فراهم سازند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.