دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷

گزارش سینماپرس از نشست رئیس سازمان سینمایی با اهالی صنوف/3

الماسی: اتفاقات اخیر بی‌تفاوتی سینماگران را از بین برد / سرتیپی: ما سیاسی نیستیم اما اگر شمقدری بخواهد سیاسی می‌شویم!

الماسی و سرتیپی

سینماپرس- گروه سینما: جهانگیر الماسی گفت: اتفاقات اخیر بی‌تفاوتی سینماگران نسبت به همدیگر را از بین برد. این هم جمله‌ای از علی سرتیپی در جلسه دیروز: ما سیاسی نیستیم اما اگر شمقدری بخواهد سیاسی می‌شویم!

به گزارش خبرنگار سینماپرس در جلسه روز گذشته جواد شمقدری با صنوف سینمایی، رئیس سازمان سینمایی برخی از سینماگران به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسایل اخیر پرداختند.

* ما سیاسی نیستیم اما اگر شمقدری بخواهد سیاسی می‌شویم
علی سرتیپی مدیرعامل شرکت پخش فیلمیران و عضو کانون پخش کنندگان در نشست رئیس سازمان سینمایی با اهالی صنوف گفت: ما آدم‌های سیاسی نیستیم اما ظاهر قضیه این است که قضیه خیلی سیاسی شده است و چون ما خیلی سیاسی نیستیم و مدیران سینمایی به خاطر ارتباط با دولت سیاسی هستند باید بیشتر به ما بگوئید که چه کار باید بکنیم.
وی افزود: درحال حاضر چرخه سینما دارد معیوب می‌شود. پول آب،برق و گاز به شدت گران شده است و سینماداران فکر می‌کنند با اکران نوروزی هم می‌توانند بدهی‌های گذشته را پرداخت کنند و هم سروسامانی به وضع مالی خود بدهند اما با توجه به اتفاقات اکران نوروزی بسیاری از سینماهای شهرستانها بسته شده‌اند و فروش‌ها نیز به شدت افت کرده است.
سرتیپی تصریح کرد: در شرایط فعلی ما حتی نمی‌توانیم پول فیلم‌های سال قبل خود را هم بگیریم و شرایط سینماداران در تهران و شهرستان واقعا بد است و هیچ امنیتی در سینما حاکم نیست و با روند فعلی وضعیت دفاتر پخش نیز بسیار بد خواهد شد.
وی در خاتمه تاکید کرد: ما واقعا نیازمند برگزاری یک تجمع و مقابله به مثل هستیم، البته ما سیاسی نیستیم اما اگر شما بخواهید سیاسی می‎شویم.


* اتفاقات اخیر بی‌تفاوتی سینماگران نسبت به همدیگر را از بین برد
جهانگیر الماسی عضو شورای عالی سینما نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: واقعیت اینجاست که در طی سال‌های اخیر تصوری که از سینما در جامعه تبلیغ شده گروهی آدم‌هایی هستند که فاقد بینش اجتماعی و سیاسی و فقط بدنبال جذب درآمدهای بیشتر از راه‌های غیر حلال هستند.
وی افزود: اتفاقات اخیر می‌تواند اسباب یک اتحاد بین سینماگران باشد تا از سرمایه فرهنگی،فکری و اقتصادی همدیگر دفاع کنیم و در مرحله بعد این تصویر مخدوش شده از سینما را در جامعه اصلاح و جایگاه خود را در جامعه درست تبیین کنیم.
این بازیگر پیشکوست سینمای ایران تصریح کرد: الان شاهد هستیم که هر کسی که دارای منصبی است، می‌تواند هرگونه هتک حرمتی را نسبت به ما داشته باشد و ما نسبت به سرنوشت همدیگر بی‌تفاوت هستیم. و اتفاقی که برای این دو فیلم افتاده مبارک است چرا که بی‌تفاوتی ما را نسبت به همدیگر از بین برد.
الماسی خاطر نشان کرد: احتیاج است تا از همدیگر حمایت کنیم و فکر می‌کنم معاونت سینمایی ایندوره واقعا خودی است. ما دیگر نمی‌توانیم براساس قواعد سنتی حرکت کنیم . احتیاج به نوگرایی داریم و باید ثابت کنیم تا تنها به دنبال پول نیستیم و به دنبال جریان فرهنگی هستیم.

* دعواهای اصلی اصلا ربطی به سینما ندارد و سیاسی است
حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش نیز در این جلسه با اشاره به این که همیشه در آستانه برگزاری انتخابات گروهی سعی می‌کنند از سینما سوء استفاده کنند ، گفت: همیشه نزدیک انتخابات که می‌شود موضوع شیرین می‌شود و دعواهای اخیر هم ربطی به سینما ندارد و مربوط به انتخاباتی است که قرار است در آینده برگزار شود.
وی افزود: مساله بعدی این است که همه دوست دارند صاحب سینما شوند و اعتقاد من این است که ما سوار یک کشتی هستیم و می‌خواهند این کشتی را سوراخ کنند و باید این جریان را افشا کنیم.
عضو اتحادیه تهیه‌کنندگان تصریح کرد: جامعه ما دو قطبی است و ما این وسط گیر افتاده‌ایم. ما موجودات بی شخصیتی نیستیم که هرکسی بخواهد صاحب ما شود و در کنار ما بخواهند عکس یادگاری بگیرند. ما تاکنون سه بیانیه صادر کرده‌ایم و اگر لازم باشد پیش رهبری هم خواهیم رفت و اعضای اتحادیه ایستاده‌اند تا به هر طریق ممکن این جریان را افشا کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.