دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶

در دومین هفته اکران؛

نسخه سه بعدی «تایتانیک» پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان شد

تایتانیک

سینما پرس-گروه سینما: نسخه سه بعدی فیلم سینمایی «تایتانیک» با آغاز اکران در کشور چین توانست فروشی برابر با 88.2 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و در صدر گیشه این هفته سینماهای سراسر جهان قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، فیلم سینمایی «تایتانیک» (Titanic) به کارگردانی جیمز کامرون که پس از 15 سال به مناسبت صدمین سالگرد غرق شدن کشتی تایتانیک به صورت سه بعدی اکران شده است، با آغاز اکران در کشور چین توانست فروشی برابر با 88.2 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و در صدر گیشه این هفته سینماهای سراسر جهان قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «تایتانیک سه بعدی» طی 6 روز در 3500 سالن سینمای چین فروشی برابر با 58 میلیون دلار را کسب کرده است، به طوری که این مبلغ فروش، در تاریخ سینمای چین برای افتتاحیه یک فیلم سینمایی بی‌سابقه بوده است.

این فیلم سینمایی زمانی که در سال 1997 و برای نخستین بار در چین اکران شده بود توانسته بود در هفته نخست اکران خود فروشی برابر با 44 میلیون دلار را به دست آورد.

«تایتانیک» با تکیه بر اکران دوباره خود توانسته تا به امروز بود فروشی برابر با 2 میلیارد و 34 میلیون دلار را برای خود در سراسر دنیا رقم بزند و پس از فیلم سینمایی «آواتار» (Avatar) در رتبه دوم جدول پرفروش ترین فیلم های دنیا قرار بگیرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «کشتی جنگی» (Battleship) به کارگردانی پیتر برگ که یک ماه زودتر از سینماهای آمریکای شمالی، اکران خود را در سینماهای سراسر جهان آغاز کرده است نیز در نخستین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 58 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و در رتبه دوم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان جای بگیرد.

اریک و جون هابر به طور مشترک فیلمنامه «کشتی جنگی» را نوشته اند و این فیلم سینمایی ماجرای جنگجویان یک ناو را به تصویر می کشد که برای خنثی کردن عملیات مخربانه یک ناوگان ناشناس عازم ماموریت می شوند.

لیام نیسون، بروکلین دکر و الکساندر اسکارسگارد از جمله بازیگران برجسته ای هستند که در فیلم اکشن تخیلی «کشتی جنگی» ایفای نقش کرده اند.

دومین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن تخیلی «نبرد تایتان‌ها» (Clash of the Titans) به نام «خشم تایتان‌ها» (Wrath of the Titans) نیز در سومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 16 میلیون دلار عنوان سومین فیلم پرفروش این هفته سینماهای سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

جاناتان لیبسمن کارگردان «خشم تایتان‌ها» است و دن مازیو و دیوید جانسون نیز به طور مشترک فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته اند.

همچنین سم ورثینگتون، لیام نیسون، رالف فینس و دنی هاستون که پیش از این در قسمت اول این مجموعه فیلم های اکشن فانتزی بازی کرده اند نیز در قسمت دوم این فیلم اکشن جلوی دوربین رفته اند.

کارگردانی قسمت نخست این آثار دنباله‌دار را لوییس لتریر برعهده داشت و این فیلم سینمایی با اکران در سال 2010 میلادی توانست مجموع فروشی برابر با 493 میلیون دلار را در سراسر دنیا برای خود رقم بزند.

فیلم سینمایی «بازی‌های گرسنگی» (The Hunger Games) به کارگردانی گری راس نیز توانست در چهارمین هفته اکران با فروشی برابر با 15 میلیون دلار، عنوان چهارمین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای سراسر جهان را از آن خود کند.

گری راس به همراه سوزان کالینز فیلمنامه «بازی‌های گرسنگی» را نوشته است و این فیلم اکشن تخیلی که داستان آن در آینده رخ می دهد ماجرای دختر و پسرهایی را به تصویر می کشد که به عنوان نماینده 12 منطقه در جریان یک مسابقه تلویزیونی که به صورت زنده پخش می‌شود با یکدیگر مبارزه می کنند تا سرانجام یکی از آن‌ها زنده بماند.

جنیفر لاورنس، جاش هاچرسون و لیام همسورث از جمله بازیگران جوانی هستند که در فیلم سینمایی «بازی‌های گرسنگی» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «تجدید دیدار آمریکایی» (American Reunion) به کارگردانی جون هورویتز و هایدن شلوسبرگ نیز در دومین هفته اکران با فروشی برابر با 11.8 میلیون دلار در رتبه پنجم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار گرفت.

آدام هرز و جون هورویتز به طور مشترک فیلمنامه «تجدید دیدار آمریکایی» را نوشته اند و این فیلم کمدی ماجرای عده ای از جوانان را به تصویر می کشد که پس از گذشت سال ها از دوران دانش آموزی، تصمیم می گیرند دوباره دور هم جمع شوند.

جیسون بیگز، آلیسون هانیگام و شان ویلیام اسکات از جمله بازیگران جوانی هستند که در فیلم سینمایی «تجدید دیدار آمریکایی» ایفای نقش کرده اند.

انیمیشن «لوراکس دکتر سوس» (Dr. Seuss` The Lorax) به کارگردانی کریس رنود و کایلی بالدا نیز در هفتمین هفته اکران خود با فروشی برابر 8.6 میلیون دلار عنوان ششمین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص داد.

کن داریو براساس رمان «دکتر سوس» فیلمنامه «لوراکس دکتر سوس» را نوشته است و این انیمیشن داستان پسر بچه 12 ساله ای را به تصویر می کشد که برای رسیدن به آنچه که می خواهد باید داستان زندگی خصوصی موجود بدخلقی به نام «لوراکس» را کشف کند.

زک افرون، تایلر سوییفت و دنی دویتو از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های این انیمیشن سینمایی حرف زده اند.

انیمیشن «دزدان دریایی! گروه بدها» (The Pirates! Band of Misfits) به کارگردانی پیتر لرد و جف نویت نیز در سومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 8.4 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار بگیرد.

شرکت های فیلمسازی «سونی انیمیشن» و «آردمان» مسئولیت ساخت و اکران این انیمیشن سه بعدی را برعهده دارند و هیو گرنت، سلما هایک و جرمی پیون از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های «دزدان دریایی! گروه بدها» حرف زده اند.

فیلم های سینمایی فرانسوی «به دنبال مارسوپیلامی» (On the Trail of the Marsupilami) به نویسندگی و کارگردانی آلاین شابات نیز در این هفته با فروشی برابر با 8.2 میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «خیابان جامپ 21» (21 Jump Street) به کارگردانی فیل لرد و کریس میلر نیز در پنجمین هفته اکران توانست با فروشی برابر با 4 میلیون دلار عنوان نهمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای جهان را از آن خود کند.

مایکل بکال فیلمنامه «خیابان جامپ 21» را نوشته است و این فیلم سینمایی داستان 2 پلیس جوان و تازه‌کار را به تصویر می کشد که برای دستگیری یک باند قاچاق مواد مخدر، به عنوان قاچاقچی در این گروه به فعالیت مشغول می شوند.

همچنین جونا هیل، چانینگ تتوم و آیس کیوب از جمله بازیگران جوانی هستند که در فیلم اکشن کمدی «خیابان جامپ 21» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «بهترین هتل مرموز مری‌گلد» (The Best Exotic Marigold Hotel) به کارگردانی جان مادن نیز در چهارمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 3.8 میلیون دلار در رتبه دهم پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای سراسر جهان جای بگیرد.

ال پارکر براساس رمانی از دبورا موگاچ فیلمنامه «بهترین هتل مرموز مری‌گلد» را نوشته است و این فیلم کمدی ماجرای عده ای از بازنشستگان را به تصویر می کشد که برای گذراندن تعطیلات خود به کشور هند سفر می کنند و در یک هتل نه چندان لوکسی به نام «مری گلد» اقامت می کنند.

جودی دنچ، بیل نایتی و مگی اسمیت در فیلم سینمایی «بهترین هتل مرموز مری‌گلد» ایفای نقش کرده اند.

همچنین فروش جهانی فیلم های این جدول تا به امروز به شرح زیر است:

«تایتانیک سه بعدی» با 10 روز اکران، 146.4 میلیون دلار.

«کشتی جنگی» با 3 روز اکران، 58 میلیون دلار.

«خشم تایتان‌ها» با 17 روز اکران، 259 میلیون دلار.

«بازی‌های گرسنگی» با 23 روز اکران، 531 میلیون دلار.

«تجدید دیدار آمریکایی» با 10 روز اکران، 80 میلیون دلار.

«لوراکس دکتر سوس» با 45 روز اکران، 278 میلیون دلار.

«دزدان دریایی! گروه بدها» با 17 روز اکران، 25 میلیون دلار.

«خیابان جامپ 21» با 30 روز اکران، 48 میلیون دلار.

«بهترین هتل مرموز مری‌گلد» با 24 روز اکران، 60.9 میلیون دلار.

انتهای پیام/ ع م

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.