چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

«مهوش صبرکن» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هنرمندان از وضعیت «صندوق اعتباری هنر» گله مند و ناراحت هستند

مهوش صبرکن در جشن اختتامیه سریال«شهرزاد»

سینماپرس: مهوش صبرکن بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد نسبت به اقدامات نامتعارف اخیر مسئولان صندوق اعتباری هنر گفت: هنرمندان از وضعیت «صندوق اعتباری هنر» گله مند و ناراحت هستند. شاید برخی از آن ها گلایه و انتقاد خود را ابراز نمی کنند و گوشه خانه های شان نشستند و تنها نظاره گر این ماوقع هستند اما عده ای دیگر انتقادات خود را از طریق صفحات شان در فضای مجازی و یا گفتگو با رسانه های رسمی عیان می کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «در مسیر تندباد» و «صنوبر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه مشخص و مسلم است اینکه هنرمندان از وضعیت «صندوق اعتباری هنر» گله مند و ناراحت هستند. شاید برخی از آن ها گلایه و انتقاد خود را ابراز نمی کنند و گوشه خانه های شان نشستند و تنها نظاره گر این ماوقع هستند اما عده ای دیگر انتقادات خود را از طریق صفحات شان در فضای مجازی و یا گفتگو با رسانه های رسمی عیان می کنند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» و «پنجمین خورشید» در پاسخ به این پرسش که نظرتان در خصوص اعلام برخی دستاوردها توسط برخی مدیران صندوق چیست متذکر شد: از اینکه شنیدم یکی از مسئولان این نهاد پاسخگویی به تماس های اعضا را جزو دستاوردهای شان برشمرده خنده ام گرفت! این را قبلاً نشنیده بودم و برایم بسیار تعجب آور است. بی شک اگر تلفنی جواب دادند وظیفه شان بوده!

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: این نهاد تعداد زیادی کارمند دارد و هر کسی مسئول قسمتی است و برخی مسئول پاسخگویی تلفن ها هستند! بدیهی است که باید این تلفن ها پاسخ داده شود. آیا این جواب تلفن دادن ها منتی است بر سر هنرمندان؟ در هر صورت امیدوارم مسئولان این نهاد با سعه صدر انتقادها را بشنوند و درصدد باشند تا بخشی از معضلات زندگی هنرمندان را رفع کنند. همه ما باید دست در دست هم دهیم تا حوزه فرهنگی و هنری کشورمان عاری از هرگونه تلخی و ناراحتی باشد.

وی سپس با اشاره به طرح اخیر فروش خواروبار برای اعضای صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: طرح خرید بسته ارزاق توسط صندوق اعتباری هنر گلایه بسیاری از هنرمندان را در پی داشت؛ من واقعاً نمی دانم چه کسانی نشستند و این طرح را ریختند؟ اما این را می دانم که این تصمیم مصداق بارز بی احترامی به هنر و هنرمند است. ای کاش مسئولان صندوق اعتباری هنر این بساط را علم نمی کردند و فروش چنین بسته ای را طراحی نمی کردند قطعاً بهتر بود.

بازیگر سریال های تلویزیونی «خانه‌ای در تاریکی» و «باغ کوچک بی بی گل» ادامه داد: خیلی ها از این مسأله گله مند هستند و در چت و صحبت گلایه های شان را مطرح می کنند. بنده فکر می کنم کسانی هم که این بسته را گرفتند احتمالا ناآگاه بودند که اگر بخواهند خودشان اقلام این بسته را تهیه کنند رقمش فراتر از این نمی شود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: در هر صورت آنچه حائز اهمیت است اینکه این رفتار در شأن هنرمندان و به ویژه پیشکسوتان نیست و قطعاً می شود مانند سال های نه چندان دور اگر هدیه و بسته ای در نظر گرفته می شود با احترام به یکایک هنرمندان تقدیم شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.