نمایش همه
  • محمد مهدی اسماعیلی ۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۶

    با نگاهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛

    چند توصیه برادرانه به متولیان فرهنگ و هنر در راستای توجه به «کارکرد هفته دولت»

    سینماپرس: با گذشت یک سال از عُمر «دولت سیزدهم» تقریبا تمامی ارکان اجرایی کشور از آرایش منطبق با سلیقه و رویکرد دولت برخوردار گردیده و در این میان عرصه «فرهنگ و هنر» نیز ظاهرا به چینش قطعی خود رسیده است و در بخش‌های مختلف و در حوزه‌های عمل گوناگون در حال حرکت بر مسیر مدنظر دولت می‌باشد. مسیری که اگر چه نویدبخش ایجاد تحولاتی بنیادین می‌باشد؛ اما لازم است تا با بیم‌ها و امیدهایی ویژه نسبت به آینده همراه باشد.

  • هفته کودک-کانون پرورش فکری ۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۱:۲۹

    لزوم تحول بنیادین در «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» (۲)

    کانونی به مثابه یک وزارتخانه برای کودکان و نوجوانان؛ از سینما و تئاتر تا ادبیات داستانی!

    سینماپرس: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» به واسطه عضویت فراگیر خود در مجامع مختلف جهانی و بالاخص مجموعه‌های فرهنگی و هنری وابسته به «سازمان ملل» سال‌هاست که به یکی از اصلی‌ترین مجاری پیگیری اهداف «جهانی‌سازی» و تنظیم روابط بین نسلی مختلف منطبق بر آموزه‌های «نظم نوین جهانی» مبدل گردیده است. از این جهت لازم است تا مدیران آن با اشراف نسبت به این مهم و برخورداری لازم از مشاورت نهادهای متولی «امنیت فرهنگی» در کشور؛ ضمن افزایش حضور موثر در مجامع بین‌المللی بر هویت مستقل فرهنگی خود تاکید ورزیده و از جنجال‌ها نترسند.

  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۴۰۱-۰۵-۲۶ ۱۴:۴۹

    لزوم تحول بنیادین در «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»/۱

    آیا اهمیت و ارزش تخصصی‌ترین نهاد در حوزه کودک و نوجوان درک خواهد شد؟!

    سینماپرس: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» مهمترین و قدرتمندترین ساختار فرهنگی-هنری-رسانه‌ای کشور در «گروه سنی کودک و نوجوان» است که با اختیارات قانونی وسیع خود و همچنین با برخورداری از بودجه و امکانات مناسب می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای را در عرصه‌های مختلف اجتماعی ایفا نماید.

  • بازدید محمد خزاعی از خانه جشنواره چهلمین جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱-۰۵-۱۹ ۱۴:۰۲

    به مناسبت «روز خبرنگار»؛

    هفت سوال برادرانه از متولیان «هنر هفتم»/ آیا «سازمان سینمایی» پاسخگو می‌شود!

    سینماپرس: روز ۱۷ مرداد را به عنوان «روز خبرنگار» در تقویم رسمی کشور نامگذاری نمودند، روزی که همه ساله با انبوه پیام‌های تبریک روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف و بالاخص مدیران فرهنگی همراه است. پیام‌هایی که امسال به جهت تقارن این روز با «عاشورای حسینی» از ادبیاتی ویژه برخوردار بود.

  • عاشورا ۱۴۰۱-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۳

    وظیفه مغفول در تصویرسازی از «باورهای حسینی»

    غفلت از تمرکز بر تولید آثار استراتژیک بر محور «عاشورای حسینی»/ خطر گرفتاری متولیان اجرایی در شوآف رسانه‌ای

    سینماپرس: متاسفانه «سینمای ایران» به صورت کلی در تمرکز بر «ژانر تاریخی» و به صورت مشخص در تولید آثار فاخر با محوریت «عاشورای حسینی» بسیار عقب افتاده عمل نموده است. عقب‌افتادگی ویژه‌ای که موجب شده تا تمام «بضاعت فرهنگی و سینمایی نظام جمهوری اسلامی» در طی بیش از چهل و سه سال گذشته به عرضه تعدادی اثر انگشت‌شمار محدود شود.

  • شب، داخلی، دیوار-خرس نیست-بی رویا-جنگ جهانی سوم-سازمان سینمایی ۱۴۰۱-۰۵-۰۵ ۱۳:۰۰

    آیا جریان «نفوذ فرهنگی» مانع عملکرد انقلابی «وزارت ارشاد» می شود؟

    کاهلی «سازمان سینمایی» در «دفاع از قوانین» و حضور پُرتعداد آثار بدون مجوز در «ونیز»

    سینماپرس: انتشار خبر حضور «غیر قانونی» چند فیلم ایرانی در «هفتاد و نهمین دوره جشنواره جهانی ونیز» اگر چه از جهات مختلفی قابل تامل می‌باشد؛ اما بیش از هر چیز مدیریت فَشل «سازمان سینمایی» را در اعمال حاکمیت و دفاع از «حقوق فرهنگی مردم» افشا می‌سازد!

  • شورای عالی فضای مجازی ۱۴۰۱-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۰

    از فرصت‌سوزی و خیانت «دولت حسن روحانی» تا ندانم کاری ادامه دار «شورای عالی فضای مجازی»

    نظارت واقعی بر «پلتفرم‌های نمایش خانگی» چگونه امکان‌پذیر خواهد شد؟

    سینماپرس: چند روزی است که به بهانه «انتشار نامه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر خطاب به رئیس سازمان صداوسیما» دوباره فضای درگیری میان فعالان و ذی‌نفعان «شبکه نمایش خانگی» با «صدا و سیما» افزایش پیدا کرده و در این میان مصاحبه‌های گوناگون و نامه‌های جورواجور بر تیرگی بیش از پیش این درگیری افزوده است.

  • یازدهمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۶

    بیم‌ها و امیدهای «فراخوان» جشنواره چهل و یکم؛

    آیا «دبیر جشنواره» می‌تواند حیثیت «جشنواره‌ ملی و جهانی فجر» را حفظ کند؟!

    سینماپرس: انتشار فراخوان «چهل‌ویکمین جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر» هم‌زمان با «عید سعید قربان» در شرایطی صورت پذیرفت که عوامل مختلفی بر اهمیت برگزاری این دوره از جشنواره افزوده است. عوامل مختلفی که سبب شده تا «جشنواره چهل‌ویکم» را به «جشنواره‌ای حیثیتی» از برای «دولت سیزدهم» مبدل سازد.

  • محمد مهدی اسماعیلی ۱۴۰۱-۰۴-۱۵ ۱۴:۳۳

    در باب وعده «امید بخش» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

    حمایت از تولید «آثار فاخر» ضرورتی انکار ناپذیر در عرصه مدیریت فرهنگی کشور

    سینماپرس: عدم شناخت صحیح مدیران فرهنگی از «هنر فاخر» و چگونگی حمایت از تولید «آثار فاخر» در ژانرها و گونه‌های مختلف سبب شده تا عرصه «فیلم و سریال» در کشور به تسخیر تولیدات کم‌مایه و آنچنان مجعولی درآیند که جُز سیاهی و ترسیم بدبختی و فلاکت چیزی برای به تصویرکشیدن و القای به مخاطبان خود نداشته باشند.

  • زیر مجموعه های سازمان سینمایی ۱۴۰۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۵۲

    لزوم حرکت وزارت ارشاد در مسیر گفتمان دولت سیزدهم؛

    جای خالی «گزارش عملکرد» در «وزارت ارشاد» و «سازمان سینمایی»

    سینماپرس: «سازمان سینمایی» نیازمند «شفافیت» و انتشار «گزارش عملکرد» است. البته نه در مُدل مرسوم در «دولت حسن روحانی» ؛ بلکه به گونه‌ای منطبق با آرمان‌های تعیین شده توسط «دولت سیزدهم» دولتی که تحقق هدف «مردمی بودن» برای آن ایجاب می‌کند تا «گفت‌وگوی صادقانه با مردم» را سرلوحه وظایف مدیران خود قرار دهد.

  • مرور چند راهکار برای گذر تحولی «رسانه ملی» ۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۷

    مرور چند راهکار برای گذر تحولی «رسانه ملی» از «وضعیت موجود» و رسیدن به «وضعیت مطلوب»

    سینماپرس: «تحول در رسانه ملی» عنوان کارویژه‌ای است که در آن مهمترین «رُکن رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران» در فرایندی از وضعیت نامطلوب و در حال انقراض به میراث رسیده،  به وضعیت مطلوب و با کارکرد رسانه­‌ای قابل قبول برسد. وضعیتی که رسیدن به آن اگر چه نیازمند فرصت و زمان است؛ اما واقعیت آن است که اجرایی شدن «تحول» در «رسانه ملی» با ضعف و اُفت شدید برنامه­‌های «سیما» و عدم استقبال مخاطبان از «تلویزیون» همراه شده است.

  • برادران لیلا-عنکبوت-عنکبوت مقدس ۱۴۰۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۱۳

    لزوم تحرک نهادهای امنیتی در حوزه فرهنگ؛

    از جریان سرمایه برای تولید «عنکبوت»ها و «برادران لیلا» تا افراد و اسامی تکراری که نادیده‌انگاری می شوند!

    سینماپرس: چند روزی است که فضای جامعه ایران نسبت به ابعاد هتاکانه اثری سینمایی با عنوان «عنکبوت مقدس» ملتهب می‌باشد. در این میان متولیان جدید فرهنگی کشور نیز با اتخاذ شیوه اسلاف خود سعی نموده‌اند تا با صدور بیانیه و انجام مشتی مصاحبه خود را همسو و هم راستا با جریان عمومی جامعه نشان دهند.

  • فیلم سینمایی «برادران لیلا» ۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۱:۴۲

    ذوق زدگی منتقدان خارجی از ترسیم فلاکت انسان ایرانی؛

    آزمون «نظام» در برابر اقدامات غیرقانونی سازندگان «برادران لیلا»

    سینماپرس: مبتنی بر نقدهای منتشر شده توسط منتقدان خارجی؛ فیلم سینمایی «برادران لیلا» در تنظیم «پیام» خود برای «مخاطب غیر ایرانی» موفق شده تا انسان ایرانی را موجوداتی «حقیر» و «فریبکار» و در حال زیست در جامعه‌ای کاملا «فاسد» به تصویر بکشد و از این جهت است که می‌توان این اثر را یک «توهین» آشکار به «ملت مسلمان ایران» قلمداد نمود و از «مدعی‌العموم» خواست تا در راستای احقاق «حقوق فرهنگی مردم ایران» اقدامات قانونی مقتضی را به عمل آورد.

  • دست خالی فارابی ۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۱۱:۵۹

    غفلت از «دیپلماسی فرهنگی»

    نگاهی به عملکرد «معاونت امور بین‌الملل فارابی»

    سینماپرس: «بازار فیلم» در «هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن» امسال نیز شاهد حضور «بنیاد سینمایی فارابی» بود. این در حالی است که حضور هدفمند و هوشمندانه «صنعت سینمای ایران» در چنین محافل فرهنگی و سینمایی نه تنها یک «ضرورت» بلکه یک «تکلیف» است.

  • صدا و سیما ۱۴۰۱-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۸

    سراب «تحول رسانه ملی» بدون توجه به «منابع انسانی» (۲)

    آیا مدیران رسانه ملی به جای مدیریت کردن مدیریت می شوند؟!

    سینماپرس: «تحول در رسانه ملی» عنوان کارویژه‌ای است که «ریاست جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» همواره بر آن تاکید نموده است. عنوانی کلی که پس از گذشت هفت ماه از انتصاب ایشان، با تغییر مدیران ارشد سازمان همراه گردیده است. مدیرانی که حضور ایشان از یک سو امیدها به اجرایی شدن واقعی «تحول» در مهمترین «رُکن رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران» را نوید می‌دهد و از سوی دیگر با بیم‌هایی همراه می‌باشد.

  • صداوسیما ۱۴۰۱-۰۲-۲۱ ۱۱:۴۹

    سراب «تحول رسانه ملی» بدون توجه به «منابع انسانی»

    نیاز «صدا و سیما» به تیمی هماهنگ، با مدیرانی برآمده از «جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی»

    سینماپرس: تغییر «مدیران ارشد متفکر» گام نخست در مسیر رسیدن به «تیم هماهنگ» و پیگیری سه محور اصلی «سند تحولی رسانه ملی» است. از این جهت لازم است تا «مدیران ارشد میانی» نیز با ملاک «شایسته سالاری» گزینش و جایابی شوند و هدفی جُز تمرکز بر «کار فرهنگی مطلوب» را برای خود متصور نباشند.

  • به مناسبت روز قدس ۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۳:۱۳

    فلسطین، مهجور در سینما و تلویزیون؛

    وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!

    سینماپرس: مبارزه با تفکرات انحطاطی «صهیونیسم» اولویتی اصلی و اساسی برای تمامی آزاداندیشان و آزادمنشان در سراسر جهان محسوب می‌شود و «ملت ایران» و حاکمیت «نظام جمهوری اسلامی» به نوعی رهبری این خیزش جهانی را عهده‌دار می‌باشند اما این مبارزه از کمترین ظهور و بروز هنرمندانه برخودار شده و در این میان صنعت فیلم و سریال‌سازی در کشور، بدون در نظر گرفتن حضور چند اثر تولیدی محدود، کارنامه بسیار ضعیفی را در پرداخت به این موضوع مهم و اصلی دوران خود بر جای گذاشته است.

  • سلبریتی های صدا و سیما ۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۰:۵۹

    «صدا و سیما» در تسخیر «سلبریتی‌ها»

    چرخه معیوب «سلبریتی پروری» عامل عقب‌نشینی و باج‌دهی «رسانه ملی»!

    سینماپرس: مواجهه با موضوع «سلبریتی‌پروری» و یا مقابله با حضور «چهره مشهور» نه تنها در «صدا و سیمای جمهوری اسلامی» موضوعی محال و غیرممکن است؛ بلکه اساسا تمرکز بر چنین رفتاری می‌تواند در تناقض آشکار با وظایف و عملکرد صحیح «رسانه» در عصر کنونی تلقی شود. زیرا اساسا یکی از ابزارهای «رسانه» تولید «چهره مشهور» است. کارکردی که به شدت نیازمند «برنامه‌ریزی» و «مدیریت» می‌باشد. همان چیزی که فقدان آن سال‌هاست به یکی از معضلات «رسانه ملی» مبدل گردیده است.

  • سریال های مناسبتی ۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۰:۴۵

    با نگاهی به سریال های مناسبتی؛

    «رسانه ملی» و معضلی با عنوان «سریال‌های آبکی»

    سینماپرس: «سریال‌های تلویزیونی» را می‌توان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای یک «رسانه» برای جذب «مخاطب» و تاثیرگذاری مطلوب خود بر ایشان قلمداد نمود. موضوعی که متاسفانه چندسالی است در «رسانه ملی» به معضلی مبدل گردیده است. معضلی که اگر چه اسباب ارتزاق طیفی خاص از مدیران و عوامل تولید این سریال‌ها را پدید آورده؛ اما در مجموع با نارضایتی و بی‌رغبتی به تلویزیون در جامعه همراه بوده و سبب شده تا حتی آمارهای انتشار یافته توسط «مرکز تحقیقات صدا و سیما» نیز در منظر عمومی به نوعی «نظرسازی» جلوه نماید.

  • مدیریت فرهنگی ۱۴۰۰-۱۲-۲۵ ۱۲:۲۵

    طنز استفاده از «بانیان وضع موجود» برای «تغییر وضع موجود» (۳)

    «بازسازی انقلابی» مقدمه‌ای برای تاسیس «حکومت اسلامی» و ایجاد و تشکیل «دولت مهدوی»

    سینماپرس: حفظ منصب و بقای مدیریت «بانیان وضع موجود» در عرصه‌های مختلف اجرایی، قطعا تبعات جبران‌ناپذیری را برای «دولت سیزدهم» به همراه خواهد آورد و عواقب «بُلندمدت» آن بسیار بیشتر از چیزی خواهد بود که امروزه و در «کوتاه‌مدت» رسانه‌ای گردیده است.

  • بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهلمین جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۱:۲۸

    طنز استفاده از «بانیان وضع موجود» برای «تغییر وضع موجود» (۲)

    وقتی «ابزار دست»های دولت روحانی در مناصب سینمایی «دولت سیزدهم» باقی می مانند!

    سینماپرس: نوع نگرش «دولت حسن روحانی» در موضوعاتی همچون «ارزش‌های اسلامی» ، «فرهنگ ایرانی» ، «اهداف کلان انقلاب اسلامی ایران» و ... در تضادی جدی با «دولت سیزدهم» خواهد بود و از این جهت تصوری محال است که مدیری بتواند هم در قواره‌های حاکم و مُدل حُکمرانی در «دولت دوازدهم» بگنجد و کار کند و هم مُدل حُکمرانی «دولت سیزدهم» را بپذیرد و مبتنی بر آن عمل نماید!

  • خانه سینما ۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۱

    تحلیلی بر ابطال بندهای مصوبه ثبت صنوف هنری در وزارت کار؛

    لجاجت بی حاصل شاه‌نشینان و فرصتهایی که بر باد می‌رود! / چه راهکاری برای صنوف سینمایی وجود دارد؟

    سینماپرس: با انتشار رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در سینماپرس، ابعاد گسترده ای از بلاتکلیفی ثبت صنوف فرهنگی و هنری و در ادامه ثبت انجمن های فراگیر یا همان «خانه»ها ذیل وزارت کار مشخص شد. پیچیدگی موضوع سبب گشت بسیاری از مدیران خانه سینما ترجیح دهند سکوت کنند و یا مسیر فرافکنی را در پیش گیرند ولی واقعیت فراتر ازین حرف هاست.

  • خانه سینما ۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۱۱:۴۳

    چه کسی پاسخگو خواهد بود!؟

    دورباطل هشت ساله برای صنوف سینمایی/ وقتی دستاورد خانه سینما ابطال می شود!

    سینماپرس: با روی کار آمدن دولت یازدهم، در یک شوی تبلیغاتی، مدیران وقت این دولت در سازمان سینمایی، خانه سینما را بدون ایجاد ضرورت ها و زمینه های قانونی، مجدد راه اندازی کردند و کلیه فرآیندهایی که در یک سال آخر مدیریت سینما در دولت دهم برای قانونی شدن صنوف مختلف سینمایی آغاز شده بود متوقف گردید.

  • مدیریت فرهنگی؛ تدبیر و امید ۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۱۲:۴۹

    طنز استفاده از «بانیان وضع موجود» برای «تغییر وضع موجود» (۱)

    آیا مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور دچار «قحط‌الرجال» است!؟

    سینماپرس: چیدمان مدیریت در «سازمان سینمایی» تنها نمونه‌ای از شیوه عملکرد «دولت سیزدهم» برای اداره کشور است. دولتی که با استفاده حداکثری از «بانیان وضع موجود» می‌خواهد در مسیر «تغییر وضع موجود» گام برداشته و تحولات ساختاری در کشور را محقق سازد! شیوه‌ای که تنها با استفاده از واژه «قحط الرجال» از «توجیه منطقی» برخودار می‌باشد.

  • علفزار-مردبازنده ۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۱:۳۵

    به بهانه احتمال حضور پنج فیلم اجتماعی در اکران نوروز ۱۴۰۱؛

    لزوم بررسی نقش «بانیان وضع موجود» در وانهادگی «سازمان سینمایی» مقابل انقلاب اسلامی!

    سینماپرس: نگریستن به «عملکرد فرهنگی دولت» حکایت از نوعی «حرکت پارادوکسیکال» دارد که بیش از هرچیز محصول بقای مدیریت و به نوعی جولان عُمال دولت قبل در «دولت سیزدهم» است. البته در این میان از نقش حمایتی و قصور و یا تقصیر برخی جریانات رسانه‌ای در کشور نمی‌توان گذشت.

  • نهمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰-۱۱-۲۷ ۱۱:۵۱

    خاطرات درون خانوادگی فجر چهلم (۱)

    قصه پُرغصه سیمرغی که سَر ندارد!

    سینماپرس: وقتی که قرار است تا سیستمی در مسیر «بازسازی انقلابی» قرار گیرد؛ این به آن معنی می‌باشد که در گام نخست می‌بایست در شیوه مدیریتی خود بالاخص در طی هشت‌سال گذشته بازنگری صورت دهد و در این بازنگری قطعا استفاده حداکثری از «بانیان وضع موجود» و بکارگیری ایشان در پست‌های مهم مدیریت «سازمان سینمایی» نقض غرض محسوب می‌شود.

  • تئاتر فجر ۱۴۰۰-۱۱-۰۶ ۱۱:۵۲

    در آستانه «چهلمین جشنواره‌ تئاتر فجر»؛

    از لزوم بازنگری در مسیر آمده تا تبیین جهت صحیح برای حرکت در مسیر پیش‌رو

    سینماپرس: «جشنواره‌های هنری فجر» در زمینه‌های مختلف «هنرهای تجسمی» و «موسیقی» و «تئاتر» و ...در شرایطی به روزهای برگزاری خود نزدیک می‌شود که «وزارت ارشاد دولت سیزدهم» همچنان در حال حرکت خزنده خود بوده و در طول این مدت تنها موفق به تعیین تکلیف در جایگاه «معاونت هنری وزارت ارشاد» شده است.

  • حاشیه فیلم فجر ۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۱:۵۲

    جشنواره فیلم فجر؛ ساختار یا محتوا؟!

    پرهیز از آفت ظاهرگرایی و توجه به محتوا تنها راه نجات مهمترین رویداد سینمایی کشور/ کوچک سازی جشنواره به نفع هیچ کس نیست!

    سینماپرس: بی تردید برای تبدیل جشنواره فیلم فجر به یک رویداد بزرگ و استاندارد بین المللی که در آن رویکرد و اهداف استراتژیک نظام جمهوری اسلامی لحاظ شده باشد، عدم محافظه کاری مدیران سینمایی، تدبیر برای آینده و وجود جسارت در تغییر ساختاری جشنواره و پرهیز از آفت ظاهرگرایی و توجه به محتوای این رویداد سینمایی امری ضروری است؛ جشنواره فیلم فجر در آستانه چهل سالگی خود باید بتواند جدا از روند سایر جشنواره های سینمایی دنیا که بیشتر درگیر شوآف و ظاهرسازی هستند برگزار شود و با پرهیز از تشریفاتی همچون فرش قرمز و... سعی در تعالی محتوای آثار خود و پیشرفت سینمای کشور با رویکرد تقویت هویت ملی باشد.

  • ششمین روز پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ۱۴۰۰-۱۰-۱۵ ۱۱:۰۰

    اندر احوال جشنواره «سینماحقیقت»؛

    «سینمای مستند» تشنه نقشه راهی مدون با راهبرانی کلان‌نگر

    سینماپرس: «ولنگاری» حاکم بر فضای سینمای مستند در کنار بی‌برنامگی و یا برنامه‌ریزی‌های غلط و غیرهوشمندانه در مدیریت کلان آن آفتی است که نه تنها منتج به پرورش جوانان مستعد و علاقمند برای اصلاح روند فیلمسازی و بازگشت به فرهنگ ایرانی اسلامی در صنعت سینمای مستند نمی‌شود؛ بلکه موجب می‌گردد تا استعدادهای جوان و نیروهای دغدغه‌مند نیز با حضور در اتمسفر حاکم بر «سینمای مستند» دچار التقاط شده و همرنگ فضای موجود در این عرصه گام برداشته و به تولید آثاری بعضا مجعول با بودجه‌های نهادهای مختلف فرهنگی در کشور مبادرت ورزند.

  • «حماسه ۹ دی» ۱۴۰۰-۱۰-۰۸ ۱۳:۳۰

    «حماسه ۹ دی» شاخصی برای سنجش عملکرد مدیریت فرهنگی کشور

    سینماپرس: دوازده سال است که از ماجرای «فتنه ۸۸» و هشت‌ماه ایستادگی و دفاع ملت ایران در برابر «جنگ نَرم دشمن» می‌گذرد و اکنون در سالگرد «حماسه ۹ دی» عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور و بالاخص «صنعت سینمای ایران» در تسخیر تولیدات رسانه‌ای معلوم‌الحالی است که روح و جان مخاطبان خود را از هر گونه امیدی تُهی می‌سازد.