جشنواره فیلم فجر

کل اخبار:3092

  • احمد مهرانفر ۱۴۰۰-۰۷-۲۷ ۱۲:۳۵

    به کارگردانی نوید اسماعیلی؛

    احمد مهران‌فر به «پاکول» پیوست

    سینماپرس: احمد مهران‌فر به‌ عنوان اولین بازیگر فیلم سینمایی «پاکول» به کارگردانی نوید اسماعیلی انتخاب شد.

  • علی نصیریان در نشست خبری فیلم سینمایی «خورشید» ۱۴۰۰-۰۷-۲۶ ۰۷:۴۰

    استاد «علی نصیریان»:

    برای من نتیجه و کیفیت یک اثر با اهمیت است نه چیز دیگری

    سینماپرس: استاد بازیگری و پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: امسال تنها در یک فیلم سینمایی به نام «روشنایی» به ایفای نقش پرداختم که نمی‌خواهم پیرامون مضمون و شخصیتی که به ایفای آن پرداختم صحبتی کنم تا وقتی که اکران شود.

  • آرشا اقدسی در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های ورزشی ۱۴۰۰-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۱

    بدلکار سریال «هشدار برای کبری ۱۱»:

    «ارشا اقدسی» سال‌ها پیگیر عنوان «سیمرغ بلورین بهترین بدلکاری» در جشنواره فیلم فجر بود

    سینماپرس: بدلکار سریال «هشدار برای کبری ۱۱» گفت: به نظر می‌رسد با پروازهایی که از بیروت به سمت تهران انجام می‌شود ارشا اقدسی را پنجشنبه به تهران منتقل کنند، اما هنوز هیچ چیز در این باره قطعی نیست.

  • مهران مدیری در فیلم «خائن کشی» ۱۴۰۰-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۷

    در اثری با عنوان «خائن کشی»؛

    قرائت دراماتیک «مسعود کیمیایی» از ماجرای ملی شدن صنعت در مسیر تدوین

    سینماپرس: فیلم سینمایی «خائن کشی» ساخته مسعود کیمیایی با ترکیب بازیگران متفاوت برای حضور در جشنواره فجر امسال آماده شده است.

  • بابک کایدان ۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۵:۲۱

    بابک کایدان:

    وقتی کمدی در جشنواره‌ها جدی گرفته نمی‌شود به تدریج بازیگران احساس پوچی می‌کنند

    سینماپرس: یک فیلمنامه‌نویس با اشاره به کاهش کیفیت سریال‌های کمدی درباره آثار شبکه نمایش خانگی بیان کرد که برخی فکر کرده‌اند چون محبوب هستند هر کاری بسازند الزاما مخاطب آن را می‌بیند.

  • محمدرضا شاه حسینی ۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۱۴:۵۵

    یک کارشناس حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی مطرح کرد:

    نفوذ خزنده «اسلام‌زدایی»، «ایران‌زدایی» و «ترویج سکولاریسم» در سینمای مقاومت!

    سینماپرس: محمدرضا شاه‌حسینی: به نظر می‌رسد که باید یک تجدید نظر اساسی در جشنواره داری صورت بگیرد. این تجدید نظرِ جدی، زمانی صورت می‌پذیرد که خبرگان و دغدغه‌مندان حوزه‌ی جهاد و مقاومت و شهادت بیایند در این بخشِ شاخه های زیتون" ورود پیدا کنند و گزینه و اثر، معرفی کنند. حتی نهادهایی که می خواهند متولی ساخت و تولید یک اثر شوند، از این عزیزان بهره بگیرند.

  • شاه حسینی-یثربی-لاجوردی-فیوضی-خرازی ها-علیمردانی-دوستی-امیری-دیندار-فارسیجانی ۱۳۹۹-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۱

    سینماگران از ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر می گویند؛

    از تأکید بر جریان نفوذ در فضای فرهنگی کشور تا انتقاد از برخی سینماگران نان به نرخ روز خور!/ جلوی اکران فیلم های مشمئزکننده حاضر در فجر ۳۹ را بگیرید!

    سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند با تأکید بر اینکه سیر نفوذ بیگانگان در سیستم فضای فرهنگی کشور و به ویژه سینما و تلویزیون کاملاً مشهود است تصریح کردند: سینما در جمهوری اسلامی ایران باید در راستای گفتمان انقلاب اسلامی باشد؛ ما در سینمای ایران به سمت ژانری می رویم که تنها مختص سینمای ایران است؛ ژانری که از نشان دادن فلاکت لذت می برد و آن را در فیلم های شلوغ و «زورآبادی» و سیاه جشنواره به شدت شاهد بودیم!

  • جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۱۳۹۹-۱۲-۱۳ ۱۳:۳۵

    به بهانه جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۲۱ (۲)

    قصیده‌ای در محکومیت سیستم قضایی نظام برای انعام گرفتن از موجودیتی همچون «برلیناله»

    سینماپرس: سال‌هاست که متولیان اجرایی کشور چه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه در وزارت امورخاجه نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند که در عرصه‌های نوین روابط بین الملل و بالاخص در صحنه دیپلماسی عمومی ( Public Diplomacy ) از چه جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ملزم به رعایت و یا اِعمال چه وظایف ایجابی و سلبی مهمی می‌باشند. موضوعی که سبب شده تا هم تصویر ارایه شده از جمهور اسلامی ایران در جهان با واقعیت‌های کشور از فاصله چشمگیری بر خوردار باشد و هم عرصه فرهنگی کشور با حفره‌های بسیاری مواجه شود.

  • مریم دوستی در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی دریاچه ماهی ۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۱:۲۷

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۱۰

    دوستی: امروزه در سینما با فیلمسازانی مواجهیم که دنبال شهرت هستند/ جای «اندیشه» و «امید» در آثار جشنواره خالی بود!

    سینماپرس: مریم دوستی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: امروزه در سینما با فیلمسازانی مواجهیم که دنبال شهرت هستند و با نگاه غیرانسانی و غیرحرفه ای مبادرت به ساخت فیلم می کنند؛ این اتفاق بسیار نگران کننده است چرا که برای یک سینماگر باید آرتیست بودن در اولویت باشد نه اینکه صرفاً به جایزه گرفتن بیندیشند و برای دریافت جایزه دست به هر نوع کاری از جمله مأیوس کردن جامعه و سیاه نمایی بزند!

  • حسین انتظامی ۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۰۹

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و نهم (۴)

    طرح شکست خورده «اقتباس سینمایی» و اشتباه مدیران سینمایی در توزیع بیت‌المال میان طیفی از سینماگران

    سینماپرس: اگر «کرونا» حدود یک سال است که از ناحیه ضعف سیستم ایمنی بدن رسوخ می‌کند؛ «کرونای نفوذ و وقاحت» سال‌های بسیاری است که از ناحیه ضعف مدیران سینمایی، به کل سیستم فرهنگی، و نهایتاً به ذهن و عقیده برخی مردم سرایت کرده است.

  • سلمان امیری ۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۴:۲۳

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۹

    امیری: فقدان استراتژی در سینمای کشور باعث شده تا به فیلم های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی توجهی نشود و در عوض از آثار وقیحانه ای مانند «شیشلیک» حمایت صورت گیرد!

    سینماپرس: سلمان امیری تهیه کننده سینما و تلویزیون و دبیر جشنواره فیلم وحدت پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: فقدان استراتژی در سینمای کشور باعث شده تا به فیلم های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی توجهی نشود و در عوض از آثار وقیحانه ای مانند «شیشلیک» حمایت ویژه صورت گیرد! این باعث شرمساری است که برخی فیلمسازانی که با حمایت های ویژه دولتی توانستند به جرگه فیلمسازان وارد شوند حالا با وقاحت دست به تولید آثاری می زنند که ایران و ایرانی و ارزش های کشور را زیر سوأل می برد و تصویری مشمئزکننده و بدوی از ملت سرافراز ایران نشان می دهد!

  • محمد دیندار ۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۱۲:۱۷

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۸

    دیندار: مدیران سازمان سینمایی باید پاسخ دهند که برخی فیلم های جشنواره چرا و چگونه پروانه ساخت و نمایش دریافت کردند؟/ سینمای ایران نباید جولانگاه فیلم های سیاه و تلخ باشد!

    سینماپرس: محمد دیندار فیلمساز و منتقد سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: مدیران سازمان سینمایی باید پاسخ دهند که برخی فیلم های حاضر در جشنواره چرا و چگونه توانستند پروانه ساخت و نمایش دریافت کنند؟ چرا در جشنواره فجر انقلاب باید شاهد حضور فیلم هایی باشیم که با نگاهی سیاه و تلخ تولید شده اند و به جای خدمت به سینما و جامعه باعث گریزان شدن بیشتر مردم از سینما می شوند؟

  • حاشیه فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۰۹:۲۳

    سینمای ناامید فجر؛

    جایگاه امید به آینده در جشنواره کجاست؟

    سینماپرس: سینما می‌تواند باعث حرکت و پیشرفت جامعه باشد؛ چیزی که خلاف آن را در جشنواره ۳۹ فیلم فجر شاهد بودیم.

  • حسن علیمردانی ۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۶

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۷

    علیمردانی: زنگ خطر در حوزه فرهنگ وهنر به صدا درآمده است/ چرا نزدیک به یک سوم آثار حاضر در جشنواره فجر انقلاب با خودکشی به پایان می رسند؟

    سینماپرس: حسن علیمردانی تهیه کننده سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: زنگ خطر در حوزه فرهنگ وهنر به صدا درآمده است؛ این اتفاق دردناک و حیرت آور است که سیاست گذاران سینما برای ایجاد یک خط واحد فرهنگی و هنری اصیل همت و تأکید نداشته و هنرهفتم را به حال خود رها کرده اند و به هر اثری اجازه ساخت و نمایش می دهند!

  • پرویز فارسیجانی در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس ۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۱:۵۷

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۶

    فارسیجانی: ما انقلاب نکردیم که آثار ضدمردمی، مبتذل و سخیفی مانند «شیشلیک» را در سینمای مان شاهد باشیم/ تلخی فراوان فیلم ها نشانگر آشفتگی و تشتت باوری برخی سینماگران است

    سینماپرس: دکتر پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و استاد دانشگاه پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: ما انقلاب نکردیم که آثار ضدمردمی، مبتذل و سخیفی امثال «شیشلیک» را در سینمای مان شاهد باشیم. ما در سینمای جمهوری اسلامی ایران نیازمند تولید فیلم های ارزشمند و متعهدانه هستیم و باید به این آثار توجه جدی داشته باشیم.

  • شهرام خرازی ها ۱۳۹۹-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۶

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۵

    خرازی ها: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تصویری سیاه و فقرزده از ایران معاصر پیش چشم گذاشتند/ جلوی جریان انحرافی در سینما باید فورا گرفته شود!

    سینماپرس: شهرام خرازی ها کارشناس ارشد مدیریت رسانه و منتقد سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تصویری سیاه و فقرزده از ایران معاصر پیش چشم گذاشتند.باعث تاسف است که سینمای ایران در آخرین سال از دهه نود و در آستانه قرنی جدید به جای پیشرفت دچار عقبگرد آشکاری شده است.جشنواره فیلم فجر از اول هم یک جشنواره سیاسی بود نه یک جشنواره سینمایی.سینما در این جشنواره محملی است برای جلوه نمایی «سیاست» نه تبلور «هنر»؛ فیلمسازان ایرانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با بردن دوربین های خود به مناطق حاشیه نشین و روستاها، در پی ارائه کاریکاتوری سیاه نما از انسان جهان سومی بودند.

  • حاشیه فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۲:۲۴

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و نهم (۲)

    غلبه «ژانر سینمای استراتژیک» با دنده معکوس و در جهت منویات اغیار

    سینماپرس: غلبه ژانر سینمای استراتژیک در مجموع تولیدات به نمایش درآمده درسی و نهمین جشنواره فیلم فجر نه تنها به معنی همسو و در راستا بودن تمامی این تولیدات با اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی نمی‌باشد؛ بلکه به مفهوم استفاده قابل توجه و تمرکز ویژه جریانات معارض با اهداف انقلاب اسلامی از ظرفیت فرهنگی کشور و به‌کارگیری ابزار رسانه‌ای توانمندی همچون سینما، در مسیر مواجهه با سبک زندگی اسلامی و ایرانی می‌باشد.

  • مهدی فیوضی ۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۸

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۴

    فیوضی: سیر نفوذ بیگانگان در فضای فرهنگی کاملاً مشهود است/ بسیاری از فیلمسازان در ظاهر عنوان مستقل دارند اما در اصل وابسته برخی سفارتخانه ها هستند!

    سینماپرس: مهدی فیوضی تهیه کننده و کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: بنده از سال های آغازین برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکنون این رویداد را رصد کرده ام و باید عنوان کنم سیر نفوذ بیگانگان در سیستم فضای فرهنگی کشور و به ویژه سینما و تلویزیون کاملاً مشهود است و به خصوص طی سال های اخیر شاهد تولید و نمایش برخی فیلم ها بوده ایم که از بنیان مشکلات جدی محتوایی داشته اند و مشخص نیست با کدام درایتی تولید شده اند!

  • عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد» ۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۹

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۳

    لاجوردی: برخی فیلمسازان حاضر در جشنواره فجر انقلاب با آثارشان آب در آسیاب دشمنان نظام ریختند/ چرا به این فیلم های شنیع پروانه ساخت و نمایش دادید؟

    سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: برخی فیلمسازان حاضر در جشنواره فجر انقلاب با آثارشان آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب ریختند؛ باعث شرم و تأسف است که در جشنواره فرهنگی و هنری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فیلم هایی به نمایش درآمدند که نظر محتوا شبیه به فیلم های ضدایرانی «بدون دخترم هرگز» و «سنگسار ثریا م» بودند و توهین و تحقیری نبود که نسبت به ایران و ایرانی روا ندارند!

  • محمد گلریز ۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۷:۰۸

    محمد گلریز:

    چرا در رویدادی مانند جشنواره موسیقی فجر اثری از کارهای انقلابی نیست؟ /اینکه به نام انقلاب باشد و به کام دیگران واقعاً خوب نیست!

    سینماپرس: تعدادی از هنرمندان و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر به بهانه بازنشر آلبوم «صبح شقایق» به آهنگسازی زنده یاد احمد علی راغب نشستی را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار کردند.

  • چیستا یثربی ۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۱:۰۳

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۲

    یثربی: امروزه شاهد بدترین دوران تاریخ فرهنگ و هنر کشور هستیم/ جامعه نیاز به امید و روحیه دارد نه نشان دادن سیاهی و یأس و فقر و تجاوز و خشونت و خودکشی!

    سینماپرس: چیستا یثربی مدرس دانشگاه، منتقد و فیلمنامه نویس سینما و کارگردان تئاتر پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: امروزه شاهد بدترین دوران تاریخ فرهنگ و هنر کشور هستیم؛ برخی افراد در پس پرده ها اتاق فکرهای تاریک و سیاهی تشکیل داده اند و هدف شان اضمحلال و نابودی سینما و تئاتر کشور است و با دست گذاشتن روی سوژه های مسموم و سیاه نمایی صرف می خواهند جامعه را بیش از پیش به سمت افسردگی و ناامیدی هدایت کنند!

  • انسیه شاه حسینی ۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۰:۲۹

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۱

    شاه حسینی: از مدیران سینمایی این دولت چه انتظاری جز ترویج سیاهی، یأس و ناامیدی دارید؟

    سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: از مدیران سینمایی این دولت چه انتظاری جز ترویج سیاهی، یأس و ناامیدی دارید؟؛ آن ها کار خودشان را به خوبی انجام داده اند و اتفاقا در مأموریتی که داشتند موفق عمل کرده اند!‌ ما اگر ترویج سینمای سالم، خانوادگی، ارزشی و انقلابی را در آثار به نمایش درآمده جشنواره فجر انقلاب می دیدیم باید متعجب می شدیم چرا که مدیران سینمایی ثابت کرده اند هیچ گونه همسویی با این مضامین ندارند!

  • رضا-دانش-ارجمند-ذاکری-طریقت-موتمن-متوسلانی-طهماسبی ۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۱۲:۴۳

    انتقاد سینماگران از برگزاری فیزیکی جشنواره فجر در بحران کرونا؛

    تأکید بر جاه طلبی مدیران سینمایی و به خطر انداختن جان مردم برای دستیابی به منافع شخصی شان!

    سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور با انتقاد شدید از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر در بحران کرونا تأکید کردند: مدیران جاه طلب برای دستیابی به منافع شخصی شان می خواهند جشنواره را برگزار کنند؛ برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر در این روزهای بحرانی و حساس اشتباه صرف و دعوت به مرگ همگانی بود.

  • لطفی-اسماعیلی-جبارزاده-توکلی-اسکندری-لک زاده-مسلخی-آقایی ۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۱۲:۴۲

    سینماگران از فریبکاری به سبک مدیران سینمایی دولت بنفش می گویند:

    از درخواست نمایش تمامی آثار جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان تا تأکید بر سیاست گذاری های سلیقه ای و بی عدالتی در رأی داوران/ فریب خوردیم!

    سینماپرس: تعدادی از سینماگران جوان کشور در خصوص فریبکاری مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خصوص شوآف حضور ده ها اثر سینمایی در این رویداد و عدم نمایش بخش عمده ای از فیلم ها در جشنواره فجر متذکر شدند: این پارادوکس که ۶۲ فیلم در جشنواره حضور دارند اما نمایش داده نمی شوند یعنی چه؟ متأسفانه ما شاهد رفتارهای بسیار نادرستی در جشنواره سی و نهم بودیم از عدم نمایش همه فیلم های حاضر در جشنواره گرفته تا داوری هایی که تنها به برخی فیلم های دولتی و ارگانی توجه داشتند؛ رقابت در این رویداد بسیار ناعادلانه و ناسالم است و ستاد خبری جشنواره تمام سخنان انتقادی سینماگران را سانسور کرده و هر حرفی به نفع شان است را منتشر می کنند!

  • هشتمین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۱۲:۳۸

    حاشیه نگاری از دهمین روز فجر سی و نهم؛

    از بلبشو و حضور گسترده چهره های بی ارتباط با مطبوعات در سینمای رسانه ها تا افشاگری های متعدد از پشت پرده برخی اتفاقات در هیأت داوران!

    سینماپرس: دهمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه های بسیاری همراه بود؛ سینمای رسانه ها در برج میلاد که در دور روز منتهی به اختتامیه جشنواره شاهد تکرار فیلم ها بود رسما بدل به محلی برای حضور افراد غیرمرتبط با مطبوعات شد به نحوی که در سانس نمایش فیلم «بی همه چیز» جز یکی دو چهره رسانه ای شاهد حضور گسترده کودکان، نوجوانان و افرادی بودیم که جشنواره را با مهمانی اشتباه گرفته بودند و با لباس های رسمی برای تماشای فیلم به برج میلاد آمده بودند!‌ این در حالی است که برای برگزاری هر روز جشنواره بودجه های زیادی از بیت المال هدر می رود و مشخص نیست چرا مسئولان جشنواره در این بدعت گذاری جدید مبادرت به تکرار ۴ فیلم کرده اند و حداقل سانس این فیلم ها را برای نمایش آثار مستند و کوتاه اختصاص ندادند!

  • حسن پور-فهیم-اشرفی ۱۳۹۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۲۰

    در واپسین روزهای برگزاری جشنواره سی و نهم؛

    انتقاد شدید اهالی رسانه نسبت به کیفیت پایین آثار/ از تأکید بر ضعف سیاست گذاری و مدیریت سینما تا انتقاد از به تصویر کشیدن تلخی و سیاهی و فقر و بی توجهی به سینمای امیدساز!

    سینماپرس: کیفیت پایین آثار سی و نهمین جشنواره فیلم فجر طی روزهای اخیر بازتاب گسترده ای در جامعه منتقدان و اهالی رسانه داشته است؛ برخی خبرنگاران حاضر در جشنواره سی و نهم نیز با تأکید بر ضعف سیاست گذاری و مدیریت صحیح در سینمای کشور انتقاد شدید خود را از به تصویر کشیدن «زورآباد»ها، تلخی، سیاهی و فقر ابراز داشته و تأکید کردند مدیران سینمایی نسبت به سینمای امیدساز و روحیه بخش بی توجه هستند و با این فیلم های مأیوس کننده وضعیت کشور را بسیار بحرانی نشان داده و آب به آسیاب دشمنان می ریزند.

  • سپیده آرمان ۱۳۹۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۱۹

    گفتگوی سینماپرس با یک بازیگر و فیلمنامه نویس؛

    آرمان: «آهو» اولین حضور من در جایگاه نویسنده فیلم بلند سینمایی است/ موضوعات زنان برای من قابل توجه است و حتماً در قصه های بعدی هم به مسائل زنان خواهم پرداخت

    سینماپرس: سپیده آرمان فیلمنامه نویس و بازیگر فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: فیلمنامه «آهو» یک فیلمنامه اورجینال است که آغاز نگارش آن با نگاهی به کتابی به نام «پروانه ها در برف می رقصند» صورت گرفت اما در روند نگارش قصه ای ساخته شد که از آن کتاب جز یک خط ابتدایی داستانی که دختری عشقش گم می شود و دختر کنج عزلت را انتخاب می کند، چیزی باقی نمی ماند.

  • حجت الاسلام والمسلیمن امید آقایی ۱۳۹۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۱۹

    فریبکاری به سبک مدیران سینمایی دولت بنفش/۸

    آقایی: هر فیلمسازی دوست دارد اثرش در معرض نقد قرار بگیرد

    سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین امید آقایی که در مقام کارگردان با فیلم سینمایی «ورود و خروج ممنوع» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد اما اثرش نمایش داده نمی شود گفت: جشنواره فیلم فجر فرصتی برای شناختن نقاط قوت و ضعف فیلم ها است، فرصتی برای آموختن بیشتر است، فرصتی برای دیده شدن و یادگیری است و هر فیلمسازی دوست دارد اثرش در معرض نقد قرار بگیرد و امیدواریم دست اندرکاران جشنواره تدبیری برای نمایش تمامی فیلم های حاضر در جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان داشته باشند.

  • هشتمین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۱۷

    حاشیه نگاری از نهمین روز فجر سی و نهم؛

    رخوت، سکون و سرمای بی سابقه در سینمای رسانه ها/ استمرار انتقادات سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه نسبت به داوری های جشنواره!

    سینماپرس: نهمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه های بسیاری همراه بود؛ رخوت، سکون و سرمای بی سابقه در سینمای رسانه ها که به واسطه سیاست گذاری های غلط مدیران سینمایی کشور صورت گرفته موجی از انتقادات اهالی رسانه را در پی داشت؛ پرسش اساسی این بود که چرا و با کدامین عقلانیت و درایتی ۲ روز منتهی به برگزاری اختتامیه برای تکرار آثار در جشنواره اختصاص داده شده و چرا مدیران جشنواره با بی مهری هرچه تمام تر نسبت به سینمای مستند و کوتاه از نمایش این آثار امتناع کردند؟!

  • هشتمین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۰ ۱۲:۲۸

    سایه عدم مشروعیت و مقبولیت بر سر جشنواره فیلم فجر

    وقتی فرجام مدیریت فاشیستی به نامزدی مُشتی فیلم سیاه و بی همه چیز منجر می‌شود

    سینماپرس: مرور عموم آثار به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره، به وضوح جنایت فرهنگی صورت گرفته در معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی را در دوران مدیریت جناب آقای انتظامی نشان می‌دهد؛ دورانی که آقای دبیر فعلی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ریاست این معاونت را عهده‌دار بوده است!