سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

حاشیه نگاری از نهمین روز فجر سی و نهم؛

رخوت، سکون و سرمای بی سابقه در سینمای رسانه ها/ استمرار انتقادات سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه نسبت به داوری های جشنواره!

هشتمین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: نهمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه های بسیاری همراه بود؛ رخوت، سکون و سرمای بی سابقه در سینمای رسانه ها که به واسطه سیاست گذاری های غلط مدیران سینمایی کشور صورت گرفته موجی از انتقادات اهالی رسانه را در پی داشت؛ پرسش اساسی این بود که چرا و با کدامین عقلانیت و درایتی ۲ روز منتهی به برگزاری اختتامیه برای تکرار آثار در جشنواره اختصاص داده شده و چرا مدیران جشنواره با بی مهری هرچه تمام تر نسبت به سینمای مستند و کوتاه از نمایش این آثار امتناع کردند؟!

به گزارش خبرنگار سینماپرس جشنواره فیلم فجر همه ساله در روزهای منتهی به برگزاری مراسم اختتامیه سرشار از شور و شعف بود اما امسال به واسطه سیاست های غلط مدیران سینمایی که در یک اقدام عجیب و بهت آور ۲ روز منتهی به اختتامیه را برای اکران آثار تکراری در جشنواره اختصاص داده بودند محل اصلی استقرار اهالی رسانه در برج میلاد با رخوت، سکون و سرمای بی سابقه ای روبرو شده بود!

علاوه بر برج میلاد در پردیس سینمایی ملت نیز که محل دوم استقرار اهالی رسانه و منتقدان است این سرما ادامه داشت. هرچند که در نهایت بهت و ناباوری برخی افراد غیرمرتبط از جمله چند کودک و نوجوان در مرکز همایش های برج میلاد رویت شدند که معلوم نیست به واسطه کدام فعالیت رسانه ای به این مکان راه پیدا کرده بودند!

یکی از مهمترین انتقاداتی که نسبت به برنامه ریزی سلیقه ای و غلط دست اندرکاران این دوره جشنواره صورت گرفته، بی توجهی آن ها به فیلم های مستند و کوتاه است. بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان بر این باور هستند که مدیران سینمایی علیرغم همه شعارهای حمایتی شان از فیلمسازان جوان، سینمای مستند و فیلم های کوتاه امسال بدترین رفتار را با این افراد داشتند. از بی مهری به سینمای مستند و کوتاه گرفته تا نادیده گرفتن فیلمسازان جوانی که اسما در جشنواره حضور داشتند اما امکان نمایش برای منتقدان و اهالی رسانه را پیدا نکردند.

اما علاوه بر این اتفاقات انتقادات سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه نسبت به داوری های جشنواره که از روز گذشته آغاز شده بود در این روز نیز همچنان ادامه پیدا کرد. ۳ موردی که اهالی رسانه و منتقدان در آن اتفاق نظر داشتند نادیده گرفتن فیلم ارزشی و استراتژیک «تک تیرانداز» در لیست کاندیداهای اصلی جشنواره و همچنین نادیده گرفتن بازی های درخشان و بی نظیر هوتن شکیبا در دو فیلم سینمایی «ابلق» و «تی تی» بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.