دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

ابراهیم اصغری:

فیلم‌های ارزشی در اکران نادیده گرفته می شوند

ابراهیم اصغری

سینماپرس: نویسنده و تهیه کننده سینما گفت: مدت سه سال است نظارت و برنامه‌ریزی از سوی سازمان سینمایی برای اکران صحیح آثار سینمایی وجود ندارد و این روند باعث شده است که شرایط اکران به شدت نامطلوب باشد به خصوص برای فیلم‌هایی که پشتوانه فرهنگی و ارزشی دارند.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم اصغری نویسنده و تهیه کننده سینما در گفتگو با یک خبرگزاری درباره وضعیت اکران امسال گفت: نیمه دوم سال گذشته فیلم "اشنوگل" را با موضوع غواصان دفاع مقدس در پرده سینماها داشتم. با توجه به تجربه گذشته و برنامه‌ریزی که پیش روی اکران می‌بینم باید بگویم مدت سه سال است نظارت و برنامه‌ریزی از سوی سازمان سینمایی برای اکران صحیح آثار سینمایی وجود ندارد و این روند باعث شده است که شرایط اکران به شدت نامطلوب باشد به خصوص برای فیلم‌هایی که پشتوانه فرهنگی و ارزشی دارند.


تهیه کننده فیلم سینمایی "اشنوگل" در همین راستا افزود: اکران‌ فیلم‌ها بیشتر در اختیار سینماها، صاحبان سینماها و کسانی که نفوذ بیشتری در سینماها دارند قرار گرفته است و آنها نیز مهمترین اولویتشان برای اکران هر فیلم قطعا پیش‌بینی فروش آن است. با توجه به شرایط و محدودیتی که از نظر سالن در کشور داریم به فیلم‌هایی که با رویکرد فرهنگی و ارزشی از جمله دفاع مقدس ساخته شده‌اند اجازه زیادی نمی‌دهند که در شرایط مساعد و با تعداد سالن زیاد بتوانند اکران شوند در این میان برخی فیلم‌ها متاسفانه اصلا شرایطی برای اکران پیدا نمی کنند.

این تهیه کننده درباره وضعیت موجود اکران در سینما اظهار کرد: روند اکران در سال گذشته و در سال جدید تفاوتی نکرده است، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید در این بخش برنامه ریزی و نظارت ویژه داشته باشند تا بتوانند شرایط عادلانه ای را برای اکران فیلم‌ها مقرر کنند، قطعا همان گونه که وزارت ارشاد در بحث تولید دخالت و نظارت می کند باید حتما در مرحله اکران که مرحله بسیار مهمی است دخالت کند و خود را کنار نکشد.

اصغری ادامه داد: بحث‌های مالی مهمترین اولویت اکران است و بالطبع وقتی سود مالی مهمترین اولویت یک اثر فرهنگی می شود تعداد آدم‌هایی که به دنبال منافع مالی خود هستند سعی می‌کنند از هر رانت و شرایطی برای سود بیشتر استفاده کنند که این بخش باید با دخالت و نظارت سازمان سینمایی ساماندهی شود.

وی درباره دیگر فعالیت‌های هنری خود توضیح داد: در مراحل پایانی نگارش اثری سیاسی اجتماعی با نام "مشاور موجی" هستم که امیدوارم در یک ماه آینده به نتیجه برسد تا وارد پیش تولید این فیلم شویم. برنامه ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم نهایتا تا شهریورماه پیش تولید را شروع کرده و در مهرماه تولید مشاور موجی را شروع کنیم تا این اثر در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند.


اصغری درباره اثر دیگر خود خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آثارم به نام "قرارمون پارک شهر" که در سال گذشته به کارگردانی و نویسندگی  فلورا سام تولید شده بود، نیم نگاهی به یکی از رزمندگان دفاع مقدس دارد که در یکی دو ماه آینده یعنی در تابستان آن را اکران می‌کنیم. شقایق فراهانی، امین زندگانی، ماه چهره خلیلی، سام نوری، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی نیا بازیگران فیلم هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.