سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

حسین یکتا:

"روایت مردم" دستاورد آزادی بیان نظام را به‌تصویر می‌کشد/ دشمنان از طلوع بعثت و آغاز اصل مأموریت انقلاب در هراسند

حسین یکتا

سینماپرس: «روایت مردم» قطعاً یکی از دستاوردهای نظام است که مردم می‌توانند به‌راحتی با مسئولین‌شان صحبت کنند و کسی با آن‌ها کاری نداشته باشد؛ یعنی آزادی بیان نظام امروز، هر شب در شبکه سوم سیما به‌تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش سینماپرس؛ «روایت مردم» در حقیقت روایتی است از ناگفته‌های مردم و مشکلات اقتصادی و معیشتی‌شان به‌همراه نقد و درددل‌هایی که مردم از مجموعه نظام دارند. راوی این قصه هم حسین یکتا رزمنده دیروز و امروز جبهه انقلاب اسلامی است که در این مستند ۱۵ دقیقه‌ای شبانه به کوچه و بازار می‌رود و میان قشرها و اصناف مختلف حرف‌هایشان را می‌شنود. سیدمهدی امیری تهیه‌کننده مستند «روایت مردم» می‌گوید: احساس کردیم الآن باید این مستند ساخته شود تا مردم حرف‌هایشان را بزنند؛ چرا که مردم در این شرایط مشکلات اقتصادی و معیشتی‌شان را بازگو می‌کنند و آرام‌تر می‌شوند، اصلاً خودشان از ما تشکر می‌کنند که حداقل غصه‌ها و غم‌هایشان را می‌گویند و آرام‌ می‌شوند.

دیگر حرف از سانسور نیست!

او با اشاره به اینکه رسانه ملی اجازه داده قدری جدی‌تر به مشکلات مردم رسیدگی شود، تأکید کرد: احتمالاً در راه ساخت و تولید این مستند قدری از خطوط قرمز عبور می‌کنیم و برای اولین بار حرف‌های بی‌پرده مردم از رسانه ملی شنیده می‌شود. تا جایی که هتک‌حرمت به اصول نظام نشود، حرف‌های مردم روی آنتن شبکه سوم سیما می‌روند. چرا رسانه ضدانقلاب آن‌قدر در بوق و کرنا کند تا جامعه را مأیوس نماید اما ما در «روایت مردم» خودمان درددل‌ها و انتقادات را می‌شنویم و انتقال می‌دهیم تا مسئولین هم بدانند انتقادات جدی است و دیگر حرف از سانسور نیست؛ این تلنگرها شاید تأثیری داشته باشند که امروز دیگر حرف از مطالبه و شفاف‌سازی است.

گوش‌هایش را برای این ملت فدا خواهد کرد

تهیه‌کننده «روایت مردم» با بیان اینکه مردم به حسین یکتا اعتماد دارند که دنبال سیاه‌نمایی نیست، ‌ افزود: حسین یکتا را انتخاب کردیم چون به‌عنوان یک راوی دفاع مقدس چند سالی است در بحران‌های مختلف به میدان آمده مخصوصاً در زلزله کرمانشاه که از ابتدا تا انتها پای کار بودند. مردم امروز او را در کوچه و بازار می‌بینند بابت آن تلاش‌ها تقدیر می‌کنند، به همین خاطر اعتماد دارند و حرف‌هایشان را می‌زنند؛ می‌دانند او برای سیاه‌نمایی و کارهای انتخاباتی نیامده؛ آمده تا حرف‌های مردم را بشنود، به‌قول خودش که می‌گوید "چشمم را زمان جنگ در طبق اخلاص گذاشتم و حالا نوبت به گوش‌هایم رسیده که برای این ملت فدا خواهم کرد".

مردم با اصل انقلاب مشکلی ندارند

وی با اشاره به اینکه مردم اصلاً با اصل انقلاب مشکلی ندارند، تصریح کرد: مردم به‌خلاف آن‌چیزی که ضدانقلاب منتشر می‌کند با اصل انقلاب مشکلی ندارند و در این مستندها می‌گویند وضعیت موجود اصلاً براساس تحریم‌ها نیست بلکه به بی‌تدبیری، عدم مدیریت پویا و کارآمد برخی از مسئولین برمی‌گردد. مردم احساس می‌کنند مسئولین‌شان با آن‌ها به‌لحاظ طبقاتی، فاصله زیادی دارند. این مستند ۲۰ قسمتی هر روز در کوچه و بازار سراسر کشور تولید می‌شود و امشب هم پس از تجربه بازار طلافروشان، پارچه، لاله‌زار، کوچه برلن، گلوبندک، به‌سراغ بازار لاستیک و تایر در کوچه زغالی‌ها می‌رویم. در فازهای بعدی «روایت مردم» به‌سراغ مطالبه‌های مردم از مسئولین می‌رود.

حسین یکتا راوی مستند «روایت مردم» در پاسخ به این گفته که "با توجه به برخی از جریانات سیاسی فکر می‌کنند این کار شما جناحی است و می‌خواهید به‌ضرر دولت کار کنید"، خاطرنشان کرد: اولاً ما هم در برنامه زلزله کرمانشاه و هم در این مستند که درددل‌های مردم را بازگو می‌کنیم هیچ اسمی را از هیچ بخش حاکمیتی، دولتی، نهادی، ارگانی و اجرایی کشور نیاوردیم که بخواهیم بحث را روی فردی ببریم. این نظام را از خودمان می‌دانیم و پای این نظام خون داده‌ایم. امروز هم حاضر نیستیم به آن خدشه و لطمه‌ای وارد شود و لحظه به لحظه وقت و وجودمان را برای تحکیم این نظام می‌گذاریم، چه آن موقعی که جبهه‌های حق علیه باطل به ما نیاز داشتند و چه در زلزله و راهیان نور و چه الآن که پای اقتصاد مقاومتی بایستیم و درددل‌های مردم را بیان کنیم.

مردم صدایشان را از رسانه ملی می‌شنوند

وی با اشاره به اینکه شاید به‌واسطه «روایت مردم» بخشی از مشکلات مردم رفع شود، تأکید کرد: ما هدفمان از این برنامه این است که در وهله اول مردم به‌جای اینکه صدایشان از رسانه‌های خارجی پخش شود آن چیزی که دوست دارند بدون هیچ سانسوری، از رسانه ملی پخش بشود. مردم ببینند که دنبال این هستیم این صدا احیاناً به مسئولین نمی‌رسد از طریق رسانه به آن‌هایی که دست‌اندرکارند بتوانند با تغییر قانونی و حرکتی یک مقداری از این مشکلات را رفع کنند، اقدامی تأثیرگذار انجام دهند.

دنبال کار تظاهری و ژورنالیستی نبوده‌ایم و نیستیم

یکتا با ابراز "ما برای دردها هم درمان پیشنهاد می‌کنیم"، اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما در «روایت مردم» این است که اول دردها را می‌شنویم ولی در فازهای بعدی، دنبال راهکار هستیم، یعنی بعد از شنیدن دردهای مردم در کف بازار و اصناف، باید به‌دنبال این باشیم برای درمان‌شان هم وجه ترمیمی پیشنهاد کنیم. ما نمی‌خواهیم فقط یک برنامه انتقادی روی آنتن برود و برای مردم این طور تلقی شود فقط یک سوپاپی است که مثلاً اینجا یک مقدار غصه‌ها و غم‌های مردم التیام موقت پیدا کند. قطعاً برای حل مسائل مردم طرح و ایده و راهکار ارائه خواهیم داد. ما نیامدیم امروز در خیابان یک کار تظاهری، شعاری و اصطلاحاً ژورنالیستی برای مطرح کردن خودمان انجام دهیم. این کار بایستی شروع یک حرکت جنبشی اجتماعی باشد که مردم خودشان در راستای اهداف نظام و حل کردن مسائل مردم و یاری نظام حرکت کنند.

الآن سخت‌تر شده اما دنبال بزرگنمایی‌اش نیستیم

وی در ادامه اضافه کرد: یک جایی امکان دارد در این نظام یک عضوی خراب شده باشد قطعاً باید جراحی بشود. قطعاً در جایی که یک مسئله مالی سنگین داریم که مردم را بدبین می‌کند یا از وجود یک مدیر ضعیفی رنج می‌برند؛ این اتفاق برای من از اول انقلاب فرقی نداشته این دولت و آن دولت یا جناح‌های مختلفی باشد، فقط الآن سخت‌تر شده اما ما نیامدیم این سختی‌ها را بزرگنمایی کنیم، آمدیم این سختی‌ها را تجزیه، تحلیل و آنالیز کنیم؛ با مردم صحبت کنیم و به گوش مسئولین برسانیم، حتماً در ادامه کار به‌دنبال ایده، طرح و حل مسئله می‌رویم.

نگاه‌مان الآن به تخریب دولت نیست

راوی مستند «روایت مردم» در پاسخ به این سؤال که "فکر نکردید امکان دارد بازگویی این انتقادات در رسانه ملی، باعث ناراحتی دولت شود؟ "، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم دولت نباید از انتقادات مردم که نسبت به خودش است ناراحت شود چون قطعاً مردم اشتباه نمی‌گویند، از یک غم‌وغصه حقیقی پرده برمی‌دارند. ما نمی‌خواهیم در بیان این غصه‌ها و غم‌ها، غصه دولتی‌ها را هم که برخی دغدغه‌مند و دلسوزند بیشتر کنیم، بلکه می‌خواهیم از این طرف مستقیماً نیاز مردم را به مسئولین برسانیم که حتماً بخش‌هایی از دولت برای حل این مسائل حرکت می‌کنند اما آن بخشی که تأخیر دارند خودشان را برسانند، لازم به کار جهادی است، باید جهادی عمل کنند، به همین خاطر ما نگاه‌مان الآن به تخریب دولت نیست ما می‌خواهیم از این تهدید یک فرصت بسازیم و از این ضعف یک قوت به منصه ظهور برسانیم، بنابراین نظرات مردم برای تحکیم، تثبیت و تقویت جایگاه دولت در این شرایط حتماً به‌درد می‌خورد.

این حرف‌های مردم مخلصانه و نیازمندانه است نه اغتشاش‌گرایانه!

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این برنامه با رویکرد سلبی و انتقادی کار خودش را ادامه می‌دهد یا وجوه ایجابی به خودش می‌گیرد، تأکید کرد: ما قطعاً معتقدیم این برنامه از دستاوردهای نظام است که مردم می‌توانند به‌راحتی با مسئولین حرف بزنند و کسی با آن‌ها کاری نداشته باشد، چون این حرف‌های مخلصانه و نیازمندانه مردم با آن حرف‌های اغتشاش‌گرایانه و مریض غیرخدایی، فرق دارد، یعنی آزادی بیان نظام را به‌تصویر می‌کشد و حتماً در مسیر دستاوردهایی که در این چهل سال به‌دست آوردیم این هم وجه متمایزی است.

دشمنان از طلوع بعثت و آغاز اصل مأموریت انقلاب در هراسند

یکتا در خاتمه با اشاره به اینکه اصل مأموریت انقلاب اسلامی در بعثتی که به‌تازگی در آن ورود کرده، آغاز شده است افزود: امسال در آستانه جشن چهلمین سال انقلاب اسلامی، اعتقاد داریم اینکه انقلاب می‌خواهد بعثت خودش را شروع کند؛ به‌خاطر این است که هرچه در این چهل سال سنگش می‌زنند به‌خاطر همین طلوع بعثت و آغاز اصل مأموریت انقلاب اسلامی در تولد چهل‌سالگی است. ان‌شاءالله در دوران بعثت، رسالت اصلی انقلاب اسلامی آغاز می‌شود که در امتداد تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند؛ پیش از این امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نوید این روزهای بزرگ را داده بودند.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.