دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان:

بهتر است سینما، سینما باقی بماند و محلی برای نمایش فیلم ها باشد

نمایش فوتبال در سینما

سینماپرس: سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان با اشاره موضوع نمایش فوتبال در سینماها گفت: «تا زمانی که به یک ضابطه دقیق نرسیده و برای چنین برنامه هایی هدف فرهنگی مناسبی را تعریف نکنیم، تصمیم هایی از این دست می تواند مخرب باشد.»

به گزارش سینماپرس، مسعود اطیابی تهیه کننده سینما و سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان در گفتگو با یک خبرگزاری با اشاره مساله نمایش فوتبال در سینماهای کشور که این روزها بحث های زیادی درباره آن می شود، گفت: همه موارد مورد بحث برای چگونگی نمایش مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است در جلسه امروز شورای صنفی نمایش مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

وی ادامه داد: شورایعالی تهیه کنندگان هنوز به جمع بندی و تفاهمی در این زمینه نرسیده است چرا که نظرهای موافق و مخالف زیادی درباره نمایش فوتبال در سینماها ارایه می شود. در حال حاضر بسیاری از تهیه کنندگان معتقدند که بهتر است سینما، سینما باقی بماند و تنها محلی برای نمایش فیلم ها باشد.

این تهیه کننده و کارگردان تاکید کرد: نمایش فوتبال در سینماها می تواند به ضرر فیلم های در حال اکران و صاحبان آثار باشد. تا زمانی که به یک ضابطه دقیق نرسیده و برای چنین برنامه هایی هدف فرهنگی مناسبی را تعریف نکنیم، تصمیم هایی از این دست می تواند مخرب باشد.

سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان توضیح داد: یکی دیگر از مسایل مهم در بحث نمایش فوتبال در سینماها حق پخش آن است و این سوال مطرح است که آیا قانونا سینماها می توانند فوتبال پخش کنند یا خیر، چرا که حق پخش فوتبال توسط رسانه ملی خریداری شده است.

وی تاکید کرد: مساله دیگر این است که سینماها کدام مسابقه ها را نمایش می دهند. در حال حاضر مسابقات تیم ملی در پارک ها و میدان ها برای عموم پخش می شود و حال چرا باید مردم برای تماشای فوتبال بلیت بخرند.

اطیابی در پایان گفت: سینماداران ۱۸ بازی را برای پخش در سینماها در نظر گرفته اند که هر بازی ۲ سانس نمایش فیلم را در اختیار می گیرد که این به نفع سینما نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.