یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

کنسرت خواننده ترک مجوز دارد

الیاس یالچینتاش - خواننده ترک

سینماپرس: شرکت برگزار کننده کنسرت خواننده ترک در جزیره کیش، پس از اطلاعیه دفتر موسیقی ارشاد با انتشار متنی اعلام کرد: «کلیه مجوزهای لازم و قانونی در خصوص برگزاری این برنامه اخذ شده است»

به گزارش سینماپرس، روز گذشته روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال اطلاعیه‌ای برای رسانه‌ها، از عدم صدور مجوز کنسرت «الیاس یالچینتاش» خواننده پاپ ترکیه‌ای خبر داد.

در اطلاعیه معاونت هنری ارشاد آمده است: «دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن تایید دریافت درخواست صدور مجوز برای خواننده مذکور توسط شرکتی ایرانی، عدم تناسب برنامه و خواننده یاد شده با مختصات فرهنگی کشورمان را دلیل عدم صدور مجوز اعلام کرده و مسئولیت هر گونه برنامه‌های موسیقایی فاقد مجوز مناطق آزاد کشور را برعهده مسئولان و مدیران مناطق یاد شده دانسته است.»

این اطلاعیه در حالی صادر شد که شرکت «اکسیر نوین» برگزار کننده کنسرت خواننده ترک‌تبار، بلیت‌فروشی این رویداد را از مدتی قبل آغاز کرده بود. بدین ترتیب با اطلاعیه معاونت هنری این شائبه ایجاد شد که این شرکت بدون کسب مجوز اقدام به بلیت‌فروشی و تخلف کرده است.

اما اکنون مشخص شده این برنامه مجوزهای لازم را اخذ کرده، اما نه از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد بلکه از سوی سازمان مناطق آزاد کیش. گویا بر طبق ضوابط موجود برای برگزاری کنسرت در جزیره کیش نیازی به اخد مجوز از سوی وزارت ارشاد نیست و خود سازمان مناطق آزاد می‌تواند خود مستقیما می‌تواند مجوزهای مربوطه را صادر کند.

پس از اطاعیه معاون هنری وزارت ارشاد شرکت اکسیر نوین نیز به درج این خبر واکنش نشان داد و متنی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

«درخصوص درج خبری مبنی بر لغو کنسرت ایلیاس یالچینتاش در جزیره کیش اعلام داشت کلیه مجوزهای لازم و قانونی در خصوص برگزاری این برنامه اخذ شده و این موسسه هرگز بدون اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی با سایر نهادهای ذیربط اقدام به فروش بلیت و برگزاری چنین کنسرت‌هایی نکرده و نخواهد کرد بدیهی است این کنسرت با کلیه مجوزها و هماهنگی‌های صورت گرفته در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.

انتظار میرود در چنین شرایطی از قضاوت ناعادلانه و تصمیم‌گیری یکطرفه و شتاب زده اجتناب کرده و به فکر شرایط مطلوب میزبانی و شان کشور عزیز در مقابل مهمانان و هنرمندان خارجی باشیم. متعاقبا پاسخ مستدل به انضمام مدارک مستند توسط روابط عمومی موسسه اکسیرنوین منتشر خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.