شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

به مدت ۴۸ ساعت

اکران اینترنتی مستند «توران خانم»

مستند توران خانم

سینماپرس: فیلم مستند «توران خانم» که به طور مشترک توسط رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب ساخته شده است، از روز شنبه ۲۶ خردادماه به مدت ۴۸ ساعت و به صورت اینترنتی اکران خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، ۲۶ خردادماه همزمان با زادروز توران میرهادی، اکران اینترنتی مستند «توران خانم» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب آغاز می‌شود.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩۵ و آخرین روزهای حیات توران میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌هایش برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را ثبت کردند. ماحصل این کار مستند «توران خانم» است که به‌عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» آماده نمایش شده است.

توران میرهادی، معمار نهادهای کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران، بنیان‌گذار مدرسه فرهاد، شورای کتاب کودک و فرهنگ نامه کودکان و نوجوانان و نهادهای بسیار دیگر در زمینه کودکان این سرزمین است. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌خانم در واپسین سال‌های زندگی‌اش را برای تداوم کارها و اندیشه‌هایش برای رشد کودکان این سرزمین دیده می شود.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب قصد دارند فیلم «توران خانم» را در فضای اینترنت، همزمان در داخل و خارج از کشور اکران کنند و تمام درآمد حاصل از فروش بلیط این اکران را در اختیار «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» قرار دهند.

مستند «توران خانم» همزمان با روز تولد توران میرهادی از ساعت ۷ بعدازظهر روز ۲۶ خردادماه فقط به مدت ۴۸ ساعت نمایش داده خواهد شد. تهیه بلیت از ۱۲ خردادماه مقدور است.

پیش از «توران خانم»، رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب در یک همکاری مشترک دیگر مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» را طراحی و تهیه کرده‌اند که شامل شش فیلم مستند از سرگذشت کارآفرینان و ارزش‌آفرینان ایرانی در حوزه‌های مختلف کار و تلاش است که هر فیلم توسط یک مستندساز دیگر ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.