شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

«سمفونی ایران» نمایش و نقد می شود

مستند سمفونی ایران

سینماپرس: مستند «سمفونی ایران» ساخته «وحید موسائیان» و با روایت «فریدون شهبازیان» هفته جاری در جلسه کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند، نمایش داده شده و سپس مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش سینماپرس، این فیلم مستند از ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه بیستم خردادماه ۹۷ در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور وحید موسائیان (کارگردان)، ناصر صفاریان (مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها) و سیدعلیرضا میرعلینقی (پژوهشگر موسیقی) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مستند ۷۵ دقیقه‌ای «سمفونی ایران» که تولید آن حدود ۹ سال به طول انجامید و برای اولین بار در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درآمد، به موسیقی نواحی ایران و اقوام مختلف می‌پردازد. در این فیلم، فریدون شهبازیان آهنگساز ایرانی برای یافتن ریشه‌های موسیقی مقامی این سرزمین کهن به سفری طولانی می‌رود...

عوامل تولید مستند «سمفونی ایران» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: وحید موسائیان، پژوهشگران: فریدون شهبازیان و جهانگیر اشرفی، مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی، صدابردار: مازیار شیخ‌محبوبی، صداگذاری و میکس: محسن روشن، گوینده متن: مسعود رایگان، تدوینگر: نازنین مفخم، مجری طرح و مدیر تولید: محمد پورراد، دستیار تهیه: سارا جافری، برنامه‌ریز: بهزاد آدینه، عکاس: ماهور موسائیان، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (۲۰ خردادماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.