پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

حمایت مدیر سینما آزادی از پخش فوتبال در سینماها

رضا سعیدی پور*

سینماپرس: مدیر پردیس سینمایی آزادی در پاسخ به سینماگرانی که با نمایش فوتبال در سینماها مخالف هستند، گفت در هر صورت اکران در بازه زمانی پخش مسابقات فوتبال وارد ساعت مرده می شود.

به گزارش سینماپرس، رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی، در واکنش به اعتراض برخی سینماگران به نمایش بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در سینماهای کشور اظهار داشت: نمایش بازی‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ در سینماهای منتخب کشور، مصوبه شورای عالی اکران است و طبق ضوابط خاص انجام می‌شود؛ اما درک نمی‌کنم که چرا برخی از فیلمسازان با این طرح مخالفت می‌کنند.  

وی ادامه داد: وقتی یک فیلم سینمایی در یک روز عادی در یک سینما ۴ میلیون تومان می‌فروشد؛ آیا همان فیلم با همان شرایط در زمانی که مثلاً بازی ایران و پرتغال پخش می‌شود هم چنین فروش مطلوبی را کسب خواهد کرد؟ به هیچ عنوان! مردم در آن زمان می‌خواهند بازی فوتبال را تماشا کنند و به همین خاطر سینماهای کشور در آن بازه زمانی وارد ساعت مرده می‌شوند و مخاطبی ندارند. پس چه بهتر که با انجام طرح نمایش فوتبال در سینماهای کشور این زمان مرده سینماهای کشور استفاده شود.  

مدیر سینما آزادی بیان کرد: ما در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز اکثر بازی‌ها فوتبال را نمایش دادیم و برخلاف تصور، استقبال بسیار چشمگیری از این طرح در آن سال‌ شد. در حال حاضر نیز آمادگی کامل داریم تا هر زمان شورای صنفی نمایش اعلام کند، بازی‌های جام جهانی را نمایش دهیم.  

بنابراین گزارش، طرح نمایش بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در سالن‌های سینما با اتکا به درخواستی عمومی مطرح شد و نیروی انتظامی و شورای صنفی نمایش با آن موافقت کرده‌اند؛ اما تا کنون برنامه دقیقی برای نمایش این بازی‌های فوتبال در سینماهای کشور اعلام نشده و سالن‌های نمایش‌دهنده نامشخص است. طبق اعلام مسئولان، یکشنبه هفته آتی در این باره تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.