دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

یک نویسنده:

برخی ناشران دنبال رمان‌های کنایه‌آمیز علیه انقلاب هستند

کتابفروشی

سینماپرس: جریان مشخصی در بخش خصوصی نشر کشور تعهدی برای پرداختن به موضوعاتی مانند انقلاب اسلامی ندارد؛ اگر بخواهیم کنایه‌آمیز درباره انقلاب بنویسیم، اثرمان با استقبال ناشران خصوصی این جریان مواجه می‌شود.

به گزارش سینماپرس، علی‌اکبر والایی، نویسنده و پژوهشگر، با بیان اینکه ادبیات داستانی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در معرفی انقلاب اسلامی داشته باشد، اظهار کرد: در موضوعاتی همچون قیام ۱۵ خرداد، ادبیات داستانی می‌تواند بسیار جریان‌ساز باشد و دیگر هنرها همچون سینما نیز می‌توانند از ادبیات مکتوب و داستانی استفاده کنند.


وی ادامه داد: ادبیات داستانی یکی از ارکان اصلی در معرفی وقایع انقلاب اسلامی است و متاسفانه در این زمینه، صحبت و حرف زیاد است؛ اما بیشتر به شعار عمل می‌کنیم. منتظر هستیم مناسبتی شکل بگیرد و در آن مناسبت شعارهایمان را مطرح کنیم و بعد هم فراموش می‌شود. به‌طور عملی از نویسندگانی که پدیدآورندگان این‌گونه موضوعات هستند، حمایت نمی‌شود.


این نویسنده با ‌اشاره به اینکه جریان مشخصی در بخش خصوصی نشر کشور که صاحب امکانات نیز هستند، تعهدی برای پرداختن به موضوعاتی مانند انقلاب اسلامی ندارد، گفت: اگر بخواهیم دو پهلو و کنایه‌آمیز درباره انقلاب اسلامی بنویسیم، اثرمان با استقبال ناشران خصوصی این جریان مواجه می‌شود.

به همین دلیل نویسنده به حاشیه رانده و بسیاری از مسائل در این میان به فراموشی سپرده می‌شود.

وی اظهار داشت: نویسندگان کشورمان، برای نگارش رمان و آثار داستانی، زمان زیادی را صرف پژوهش و تالیف اثر می‌کنند، اما وقتی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، به سمت کارهای ساده‌تر و سفارشی می‌روند. به مرحوم فردی زمانی که در قید حیات بود گفتم همان کاری که در خاطره‌نگاری صورت می‌گیرد اگر در رمان هم صورت بگیرد، این بخش از ادبیات انقلاب اسلامی هم بهتر دیده می‌شود.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.