یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

زمان پخش جمع خوانی های قرآنی در شبکه های استانی

مراسم جمع‌خوانی قرآن

سینماپرس: به مناسبت ماه مبارک رمضان، شبکه های استانی اقدام به پخش زنده مراسمات جمع خوانی قرآن کریم که در امامزاده ها و اماکن متبرکه برگزار می شود، خواهند نمود.

به گزارش سینماپرس، مراکز استانی صدا و سیما طی ماه مبارک رمضان امسال، مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم را از مکان‌های مختلف و به صورت زنده پخش می کنند.

پخش زنده این مراسم در هر مرکز در قالب برنامه‌های خاص با عنوان ویژه ماه رمضان صورت می‌گیرد، بر این اساس سیمای مرکز آبادان هر روز ساعت ۱۸ به پخش برنامه «تلاوت نور» از مصلی آبادان و مسجد جامع خرمشهر اقدام خواهد کرد.

«ضیافت رمضان» عنوان ویژه برنامه سیمای مرکز آذربایجان شرقی از محل مصلی اعظم امام (ره) تبریز خواهد بود که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.

مرکز آذربایجان غربی نیز برنامه «انس با قرآن» را هر روز ساعت ۱۸ از مصلی امام خمینی (ره) ارومیه پخش خواهد کرد و برنامه «جمع خوانی» سیمای مرکز البرز هم هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از آستان مقدس امامزاده حسن (ع) روی آنتن می‌رود.

برنامه پخش زنده تلاوت قرآن کریم در مراکز استانی اردبیل و اصفهان نیز «جمع‌خوانی» نام دارد که به ترتیب از مصلی جامع اردبیل ساعت ۱۸، آستان مقدس امامزاده هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل ساعت ۱۶:۴۵ و حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

سیمای مرکز ایلام نیز در ماه رمضان امسال برنامه «جمع خوانی قرآن» را هر روز ساعت ۱۸ از مسجد جامع ایلام روی آنتن می‌برد و در مرکز بوشهر هم شاهد پخش برنامه «نوای ملکوت» از حسینه عاشقان ثارالله هر روز ساعت ۱۷:۳۰ خواهیم بود.

شمیم بهشت از مرکز چهارمحال و بختیاری

«شمیم بهشت» عنوان برنامه پخش جمع‌خوانی قرآن کریم در سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری است که هر روز ساعت ۱۸ از حسینیه بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد پخش می‌شود و در استان خراسان رضوی هم دو برنامه با عنوان «جمع خوانی» هر روز ساعت‌های ۱۰:۳۰ از رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی و ساعت ۱۸ از صحن «گوهرشاد» روی آنتن خواهد رفت.

سیمای مرکز خراسان جنوبی هم در ماه رمضان امسال برنامه «گلشن وحی» پخش زنده جمع خوانی قرآن از آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس را تدارک دیده است، این برنامه هر روز ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود.

«جمع‌خوانی» ویژه برنامه مراکز خراسان شمالی و خلیج فارس هم هر روز در ساعت‌های ۱۳:۳۰ و ۱۷:۳۰ به ترتیب از آستان مقدس امامزادگان معصوم (ع) بجنورد و سید مظفر (ع) بندرعباس پخش خواهد شد.

خوزستانی‌ها طی ماه مبارک رمضان امسال هر روز ساعت ۱۸ می‌توانند بیننده برنامه «نغمه‌های آسمانی» از ۲۷ شهرستان و سه لوکیشن در شهر اهواز باشند، زنجانی‌ها هم از ساعت ۱۷ هر روز برنامه «جمع‌خوانی» را از حسینیه اعظم این شهر می‌بینند و مردم استان سمنان نیز برنامه‌ای را با همین عنوان هر روز ساعت ۱۸ از مهدیه سپاه سمنان، حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شاهرود و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر تماشا خواهند کرد.

سیمای مرکز سیستان و بلوچستان هم در این ماه برنامه «ترتیل قرآن» را روانه آنتن می‌کند، این برنامه هر روز از ساعت ۱۳:۳۰ و از محل مسجد جامع روی آنتن می‌رود.

«ترتیل‌خوانی» هم عنوان برنامه سیمای مرکز فارس است که هر روز ساعت ۱۱:۳۰ از حرم مطهر شاه چراغ (ع) پخش می‌شود.

در قزوین برنامه «تلاوت نور» توسط سیمای استانی از مسجد امام حسن مجتبی (ع) هر روز ساعت ۱۸ پخش خواهد شد و سیمای مرکز قم نیز دو عنوان برنامه یعنی «جمع‌خوانی قرآن» هر روز ساعت ۱۴:۵۰ و «جمع‌خوانی ویژه نوجوانان» هر روز ساعت ۱۰ را از حرم حضرت معصومه (س) را روی آنتن می‌برد.

جمع‌خوانی قرآن از سیمای کردستان

سیمای مرکز کردستان هم در ماه رمضان امسال برنامه «جمع‌خوانی قرآن» را هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از مسجد جامع پخش می‌کند و کرمانی‌ها هم برنامه «نسیم وحی» را هر روز ساعت ۱۸ از حسینه ثارالله این شهر خواهند دید.

«جمع‌خوانی» عنوان برنامه سیمای مرکز کرمانشاه است که هر روز ساعت ۱۷ از مسجدالنبی کرمانشاه پخش می‌شود و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز برنامه‌ای را با عنوان «سابقون» از ساعت ۱۸ هر روز و از محل حسینیه ثالله یاسوج روی آنتن می‌برد.

عنوان برنامه جمع‌خوانی سیمای مرکز گلستان، «ضیافت الهی» است که هر روز ساعت ۱۳:۵۰ از آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) پخش خواهد شد، مردم استان‌های گیلان و لرستان هم برنامه «جمع‌خوانی قرآن» را هر روز در ساعت‌های ۱۴:۳۰ و ۱۷ به ترتیب از حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) و حسینه ثارالله مشاهده می‌کنند.

در ماه رمضان امسال، سیمای مرکز مازندران برنامه «ترتیل قرآن» را هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از بوستان ولایت پخش می‌کند و سیمای استان مرکزی هم برنامه «ترنم وحی» را که ساعت ۱۸ پخش می‌شود از مصلی بیت‌المقدس روی آنتن خواهد برد.

«جمع‌خوانی قرآن»، «سابقون» و «گلستان نور» هم ویژه برنامه‌های مراکز مهاباد، همدان و یزد هستند که به ترتیب از مسجد دارالاحسان ساعت ۱۲، آرامستان همدان ساعت ۱۸ و آستان مقدس امامزاده سید محمد جعفر (ع) ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.