سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

دیدار مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد با اعضای خانه موسیقی

 خانه موسیقی / اعضای هیات مدیره

سینماپرس: واگذاری برخی امور به خانه موسیقی و اصلاح ساختار شورای شعر از جمله مواردی بود که در دیدار مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و اعضای هیات مدیره خانه موسیقی مطرح شد.

به گزارش سینماپرس، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد با حضور در خانه موسیقی با اعضای هیات مدیره این مجموعه صنفی دیدار و درباره مسایل مختلف حوزه موسیقی با آنها گفتگو کرد.

در این جلسه  سید محمد میرزمانی رییس هیات مدیره، تقی ضرابی، داود گنجه ای، مسعود شعاری، بهداد بابایی اعضای هیات مدیره، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل، حمیدرضا عاطفی معاون اجرایی خانه موسیقی و مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.  

دلایل حمایت خانه موسیقی از عملکرد فرزاد طالبی

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در این دیدار گفت: خانه موسیقی وظیفه دارد تا از مدیر کل دفتر موسیقی حمایت کند و اگر این حمایت از مدیر کل قبلی نیز صورت گرفت تنها به دلیل کارکرد مثبت ایشان در چند سال مسئولیت شان بود. اگر این قدم ها در دوره بعدی هم مثبت و به نفع اهالی موسیقی باشد قطعاً خانه وظیفه دارد تا از شما هم حمایت کند چرا که خانه موسیقی می خواهد یار و کمک کار شما باشد تا مسایل سریع تر و بهتر حل و فصل شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع اصل ۴۴ و واسپاری امور به صنف، از علی ترابی خواست تا امور قابل واگذاری دفتر موسیقی وزارت ارشاد به صنف را مشخص کند.

واگذاری برخی از امور دفتر موسیقی به خانه موسیقی

سید محمد میرزمانی رییس هیات مدیره خانه موسیقی نیز ضمن تبریک سمت جدید علی ترابی به موضوع تفویض برخی از امور دفتر موسیقی به صنف اشاره کرد و گفت: برخی از امور را می توان به خانه موسیقی محول کرد و دفتر موسیقی باید در این زمینه بررسی های معمول و همکاری های لازم را انجام دهد.

اعضای دیگر هیات مدیره خانه موسیقی نیز در این جلسه با اشاره به مواردی همچون معضل بیکاری جوانان فارغ التحصیل، لزوم آسیب شناسی جریان های موسیقی و لغو کنسرت ها، علل و عوامل استقبال کم از موسیقی های جدی و هنری، ضرورت حمایت از فعالیت های فرهنگی و غیر انتفاعی در حوزه آموزش و پژوهش، تاکید بر تعامل و تفاهم در حوزه های مختلف موسیقی، نظارت و رسیدگی به وضعیت آموزشگاه های موسیقی، ایجاد شرایط مساعد برای فعالیت در انواع مختلف موسیقی ابراز امیدواری کردند تا در این دوره به این موارد رسیدگی جدی شود.

محدود سازی دایره نظارت و اصلاح ساختار شورای شعر

علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز ضمن تشکر از دعوت خانه موسیقی گفت: ما باید دایره نظارت و صدور مجوز را به سرعت کوچک تر کنیم و با واگذاری امور به صنف هم کاملا موافقم. ضمن اینکه ما به زودی راهکارهای مرتبط با بخش نظارت در مسیر سهولت صدور مجوز را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به کمبود بودجه و بدهی بجا مانده از سال قبل گفت: سال بسیار سختی در پیش رو داریم.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت اصلاح ساختار شوراها از جمله شورای شعر نیز اشاره کرد و گفت: حتما باید در این شوراها جامعه شناس و روانشناس هم حضور داشته باشند چرا که شعرهای رسیده به این شورا باید از مناظر مختلف مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

ترابی در پایان با اشاره به نکات مطرح شده از سوی اعضای هیات مدیره به مواردی اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی خانه موسیقی گام های مثبتی در جهت اعتلای موسیقی کشور برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.