دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

برنامه های متنو ع شبکه قرآن سیما برای ضیافت الله

شبکه قرآن سیما

سینماپرس: شبکه قرآن و معارف سیما همچون سال های گذشته، برنامه های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

به گزارش سینماپرس؛ همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، شبکه قرآن و معارف سیما با تهیه و تولید ویژه برنامه‌های متفاوت لحظات معنوی را برای مخاطبان به ارمغان خواهد آورد.

«خلوت انس» ویژه برنامه سحرگاهی این شبکه است که با آیتم‌های متفاوت از جمله مباحث کوتاه کارشناسی توسط روحانیون و علما، مناجات‌خوانی مادحین اهل‌بیت(ع)، قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان و ... از ساعت ۲:۴۵ بامداد به روی آنتن می‌رود.

رقابت نوجوانان و جوانان در تلاوت تقلیدی از قاریان برجسته مصری تحت عنوان «مسابقه تلویزیونی اسرا» در روزهای زوج و جمعه‌ها و از ساعت ۸ صبح و «مشکات» با محوریت آموزش واژگان جزء ۳۰ قرآن کریم در ساعت ۹، «شمسه» با موضوع آموزش جامم حفظ، قرائت و مفاهیم جزء سی قرآن کریم در قالب مهارت خوانی در ساعت ۱۷ و برنامه ترکیبی و آموزشی «بشارت» در ساعت ۱۵:۳۰از جمله برنامه‌های دیگر این شبکه است.

پوشش مطلوب بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با طراحی برنامه‌های متنوع در ۲ باکس و در ساعت‌های ۱۹ و ۲۲:۳۰ و پخش برنامه «رصد» با محوریت اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار قرآنی در ساعت ۲۱:۱۵ در دستور کار این شبکه قرار دارد.

سخنرانی‌های مذهبی و کارشناسی از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد که بر این اساس سخنرانی آیت‌الله ناصری با موضوع شرح رساله حقوق امام سجاد(ع)، تفسیر سوره حمد حضرت امام خمینی(ره)، تفسیر جزء سی‌ام قرآن توسط آیت‌الله علم الهدی و حجت‌الاسلام رفیعی، تفسیر سوره غافر توسط آیت‌الله جوادی آملی، شرح ادعیه روزانه ماه رمضان مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی و تفسیر کوتاه جزء ۳۰ قرآن توسط مرحوم آیت‌الله شجاعی در زمان‌های مختلف پخش خواهد شد.

ترتیل‌خوانی قرآن کریم از پربیننده‌ترین برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان است که شبکه قرآن و معارف سیما محفل‌های ترتیل‌خوانی یک جزء قرآن کریم امامزاده محمد هلال بن علی(ع) از آران و بیدگل به صورت زنده و در ساعت ۴:۳۰ بامداد، ترتیل خوانی حرم مطهر رضوی به صورت زنده در ساعت ۱۰:۳۰ و مراسم ترتیل‌خوانی از حرم مطهر امام خمینی(ره) را در ساعت ۱۶ هر روز به روی آنتن می‌برد.

سری دوم مستند «مواهب» با موضوع معجزات علمی جهان به همراه بیان مستندات قرآنی و روایی هر روز ساعت ۶:۴۵ صبح و «سعادتمندان» با موضوع نگاهی به سبک زندگی علمای دین در ساعت ۹:۱۵ تقدیم علاقه‌مندان به برنامه‌های مستند می‌شود.

پخش تلاوت‌های قاریان مصری و ایرانی به درخواست مخاطبان در «تلاوت‌های درخواستی» ساعتهای ۱۴:۳۰ و ۲۳، پخش تلاوت‌های ناب و ماندگار قاریان ممتاز جهان اسلام در ساعت ۲۲ در«شاهکار تلاوت»، ترتیل روزانه یک صفحه از قرآن کریم با صدای استاد خلیل الحصری در «نورعلی نور» و پخش آثار نغماتی گروه‌های ممتاز همخوانی کشور در برنامه «آوای نور» از دیگر برنامه‌های این شبکه است.

«عطر رمضان» با آیتم‌های متفاوت در طول روز و در چندین نوبت به صورت زنده پخش خواهد شد، ضمن اینکه برنامه گفت‌وگومحور «پرسمان» با محوریت پاسخ به پرسش‌های مخاطبان در ساعت ۱۹:۱۵ و برنامه «ایستگاه نیایش» با موضوع آموزش و ترغیب مردم به برپایی نمازدر ساعت ۱۸ تقدیم مخاطبان این شبکه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.