دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

برنامه های رمضانی شبکه آموزش اعلام شد

شبکه آموزش سیما

سینماپرس: برنامه های «شمس و قمر»، «نان و نمک»، «هفت آسمان»، «همیشه خونه»، «دکتر سلام» و «۱۴۵۲» در ماه مبارک رمضان از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود.

به گزارش سینماپرس، شبکه آموزش سیما در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است. برنامه «شمس و قمر» بر مبنای تحقیق صورت گرفته درباره هزار سال شعر فارسی که در رابطه با آیات قرآنی گفته شده، ساخته شده است. در این برنامه ۵۰ حافظ قرآنی و ۵۰ نفر در حوزه شعر حضور دارند که حافظان یک آیه از قرآن را می خوانند و شعرا یک بیت شعر در ابطه با آن می گویند.

برنامه «شمس و قمر» به تهیه کنندگی امیرحسین آذر هر شب ساعت ۲۳ از شبکه آموزش پخش می شود.

برنامه «نان و نمک» برنامه ترویج فرهنگ رمضانی توسط جامعه علمی کشور، به تهیه کنندگی هادی خددادی در ۳۰ قسمت ۱۴ دقیقه ای هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن می رود.

«نان و نمک» ویژه برنامه رمضانی شبکه آموزش است که همچون سال های گذشته لحظاتی بعد از افطار پخش می شود. این برنامه طبق روال سال های پیشین، به سراغ استادان دانشگاه، معلمان نمونه مدارس و پزشکان می رود تا آنها از اثرات ناب رمضان و از نقش خود در جامعه سخن بگویند. با توجه به این امر که همه ما بندگان بر سر خوان نعمت پروردگار نمک گیریم مهمانان این برنامه نیز از حق بنده و خداوند، از حق شاگردی و استادی و حق نان و نمک و حرمت سخن می گویند. ساختار این برنامه مستند است و در فضایی خارج از استودیو ضبط می شود.

برنامه «همیشه خونه» و «دکتر سلام» و «مشاور» نیز در این ماه با موضوعات مرتبط با ماه رمضان روی آنتن می روند.

برنامه «هفت آسمان» به تهیه کنندگی سیدمحمدحسین محلاتی در ۷ قسمت ۳۰ دقیقه ای هر شب ساعت ۲۲ به صورت مناسبتی پخش می شود.

برنامه «به لیمو» به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی با رویکرد طب سنتی و با محوریت روزه داری و باید و نبایدهای آن هر روز ساعت ۱۱ از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

برنامه «روبه روی ماه» به تهیه کنندگی داوود آجرلو هر شب ساعت ۲۴ کتب نوشته شده درباره دفاع مقدس و مکتوب در زمینه چگونگی ماه مبارک رمضان در جبهه ها را روایت می کند.

تامین شبکه آموزش نیز برنامه هایی همچون «دوباره نگاه کن»، «نشانه»، «آداب بندگی» و «درک حضور» را روانه آنتن خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.