یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

ناگفته‌هایی پیرامون شخصیت حسینعلی منتظری

«قائم مقام» به آنتن تلویزیون رسید

مستند قائم مقام

سینماپرس: شصتمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «قائم‌ مقام» ساخته سید محمدعلی صدری‌نیا روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، در قسمت شصت برنامه «به اضافه مستند»  پس از پخش مستند «قائم مقام» به کارگردانی سید محمدعلی صدری‌نیا؛ محمدحسن روزی‌طلب، تاریخ نگار و دبیر سابق کمیسیون رسانه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مسعود رضایی شریف‌آبادی، نویسنده و تاریخ‌نگار مهمان برنامه خواهند بود و ناگفته‌هایی را پیرامون شخصیت آیت‌الله منتظری و تاریخ‌نگاری سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی بیان خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

be ezafe mostanad

مستند «قائم‌مقام» روایتی بدون سانسور از زندگی یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ انقلاب یعنی آیت‌الله حسینعلی منتظری است. این مستند با محوریت قرار دادن فراز و نشیب‌های زندگی آیت الله منتظری که در دورانی به عنوان قائم مقام رهبری معرفی شده بود، تلاش دارد تا روایتی صریح و شفاف از این شخصیت جنجالی به دست دهد. در این فیلم، روایتی از مبارزات پیش از انقلاب تا فوت ایشان روایت شده است و برای اولین بار به طور تفصیلی به فراز و فرود وی در نظام سیاسی ایران پرداخته است. دوران قائم مقامی آیت الله منتظری و سال‌های پس از عزل او، از مقاطعی است که به دلیل حساسیت های سیاسی فراوان کمتر به آن پرداخته شده است. مستند «قائم‌مقام» سعی کرده است تا با گفتگو با شخصیت‌های فراوان، این حرف‌های ناگفته را به تصویر بکشد.

مستند «قائم مقام» در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت حضور داشت و یکی از شلوغ‌ترین اکران‌ها را به خود اختصاص داد. پس از آن در جشنواره عمار حضور پیدا کرد و توانست جایزه ویژه بخش تاریخ معاصر این جشنواره را به خود اختصاص بدهد. پس از آن نیز، این مستند در فضای اینترنتی به فروش رسید که همراه با استقبال مخاطبان و واکنش‌های آنان بود. اکنون، این مستند جنجالی برای اولین بار از شبکه مستند و در برنامه «به اضافه مستند» پخش و رونمایی خواهد شد. این مستند ۱۰۰ دقیقه‌ای به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا تولید شده است.

برنامه «به اضافه مستند» با اجرای صادق باطنی، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه پنجم  اردیبهشت ماه ساعت ۹ و جمعه هفتم اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.