چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

داوران جشنواره کن ۲۰۱۸ معرفی شدند / حضور پررنگ بازیگران

داوران جشنواره کن ۲۰۱۸

سینماپرس: داوران هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن مشخص شدند. هیات داوران روز شنبه ۱۹ ماه می در مراسم اختتامیه جشنواره، برندگان این دوره را معرفی می‌کنند.

به گزارش سینماپرس به نقل از سایت جشنواره، در حالی که دیروز تیری فرمو از آندری زویاگینتسف کارگردان روسی به عنوان یکی از داوران حاضر در این دوره نام برد، اکنون اسامی هیات داوران اعلام شده است.

هیات داوران بخش رقابت اصلی جشنواره کن که به ریاست کیت بلانشت برگزار می‌شود شامل ۵ داور زن و ۴ داور مرد است که از ۷ ملیت و ۵ کشور به این فهرست راه‌یافته‌اند.

هیات داوران روز شنبه ۱۹ ماه می در مراسم اختتامیه جشنواره کن، برندگان این دوره را معرفی می‌کنند.

اسامی داوران عبارت است از:

کیت بلانشت بازیگر، تهیه کننده استرالیایی، رییس هیات داوران

چنگ چن بازیگر چینی که در فیلم‌ آنگ لی «ببر خیزان، اژدهای پنهان» در سال ۲۰۰۰ بازی کرده است. او بازیگر فیلم‌های وانگ کار وای نیز بوده است.

ایوا دوورنی نویسنده، کاردان و تهیه کننده آمریکایی نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب و برنده جایزه بفتا و امی. وی درام «سلما» را سال ۲۰۱۴ ساخت و جدیدترین فیلمش «چین‌خوردگی در زمان» به تازگی اکران شد.

رابرت گدیگیون کارگردان، نویسنده و تهیه کننده فرانسوی که کارگردانی را از دهه ۱۹۸۰ شروع کرده و سازنده فیلم های متعدد بوده است. جدیدترین فیلم وی «خانه کنار دریا» سال ۲۰۱۷ اکران شد.

خدجا نین ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده بروندیایی. وی هنرمند و سفیر صلح یونیسف است.

لئا سیدوکس بازیگر فرانسوی. وی با بازی در فیلم کریستوف اونوری با عنوان «فرد زیبا» در سال ۲۰۰۸ کار خود را شروع کرد و تاکنون جوایزی برای کارهای بازیگری‌اش دریافت کرده است. جدیدترین فیلم او «این تنها پایان جهان است» ساخته زاویه دولان بوده است.

کریستن استوارت بازیگر آمریکایی. وی کارش را از کودکی شروع کرد و با بازی در «گرگ و میش» شهرت جهانی به دست آورد.

دنیس ویلنوو نویسنده و کارگردان کانادایی برنده دو جایزه اسکار برای «بلید رانر ۲۰۴۹» کارش را از دهه ۱۹۹۰ در کانادا شروع کرده است.

آندری زویاگینتسف نویسنده و کارگردان روسی سازنده فیلم «بی عشق» از مشهورترین چهره‌های روسی در سینمای بین‌المللی است. او کارش را با ساخت فیلم «بازگشت» در سال ۲۰۰۳ شروع کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.