یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

«جنگ ستارگان» الهام‌بخش حملات تروریسی ۱۱ سپتامبر

مارگارت آتوود

سینماپرس: مارگرت اتوود، نویسنده مشهور آمریکایی مدعی شده است که جنگ‌های ستاره‌ای به تروریست‌های بمب‌گذاری مرکز تجارت جهانی کمک کرده است.

به گزارش سینماپرس، ایندیپندنت در خبری اعلام کرده است نویسنده کلاسیک ویران‌شهری «داستان ندیمه» مدعی شده است که جنگ‌های ستاره‌ای به تروریست‌های بمب‌گذاری مرکز تجارت جهانی کمک کرده است.

اتوود اقتباسی اپرایی از داستان ندیمه در سال ۲۰۰۰ در دانمارک آغاز کرد که در آن از تصاویر قلابی ساختمان‌های مشهور در حین انفجار شامل برج‌های دوقلو  استفاده شده است.

در پی حملات یازدهم سپتامبر تصاویر از اپرا حذف می‌شود چون دیگر در آینده رخ نمی‌داد. اتوود ۷۸ ساله به ورایتی گفته است «آنان این ایده را از اپرای من نگرفته‌اند، نگران نباشید. »

او درباره تأثیر جنگ‌های ستاره‌ای گفته است: «اولین را به یاد دارید؟ دو فردی که هواپیما را به پرواز درآورده بودند و آن را منجفر کردند؟ تنها تفاوت در جنگ ستارگان آن است که آن دو نفر فرار می‌کنند. »

اتوود به نظر اشاره به لحظات پایانی قسمتی از جنگ ستارگان با عنوان «یک امید تازه» دارد که لوک اسکای‌واکر با کمک هان سولو Death Star  پلید را در اوج فیلم منفجر کند.

خطوط موازی میان خشونت یازدهم سپتامبر و فیلم به شکل محدود ظاهر می‌شود زمانی که اسکای‌واکر اژدرها را به سوی یک تهویه شلیک می‌شود تا انفجار فجیع Death Star  به راه افتد به جای اینکه جنگنده‌اش به سوی ایستگاه فضایی به سبب تخریبش پرواز کند.

اتوود افزود «درست پس از یازدهم سپتامبر آنان گروهی از فیلمنامه‌نویسان هالیوودی را برای روایت چگونه داستان در قسمت بعدی رخ دهد، استخدام کردند. نویسندگان علمی-تخیلی در این کار بسیار خوب بوند. رویدادهای آینده را پیش‌بینی کردند. همه چیز درست از آب درنمی‌آید؛ اما چیزهای جذابی وجود دارد اگر نوشته شده باشد. »

اتوود اخیراً اظهارنظرهای جنجالی متعددی همانند موضوع #MeToo داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.