جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

حضور ۱۱۰ دانشجو در «دارالفنون» جشنواره جهانی فجر/ جزییات کلاس ها اعلام شد

بخش دارالفنون سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: مازیار میری مدیر بخش «دارالفنون» سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر آخرین جزییات این بخش را تشریح و شروع کلاس‌های این بخش را دو روز زودتر از آغاز رسمی جشنواره اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، مازیار میری مدیر دارالفنون سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به اینکه بخش دارالفنون کمپ استعداد یابی جشنواره است، گفت: پروسه انتخاب دانشجویان در بخش دارالفنون که امسال سومین دوره خود را برگزار می کند به پایان رسیده و ۵۵ دانشجو از ۳۱ کشور به همراه ۵۵ دانشجو از ایران، جمعاً ۱۱۰ نفر برای این دوره انتخاب شده اند.

وی افزود: این ۱۱۰ نفر پس از یک پروسه دو ماهه که فیلم هایشان توسط هیات علمی مورد بررسی قرار گرفته است، انتخاب شدند. حدود ۹۸ نفر از ۵۰ کشور متقاضی داشتیم که از میان آنها ۵۵ نفر انتخاب شدند و از داخل ایران هم ۲۰۰ نفر را رصد کرده بودیم که پس از بررسی رزومه و آثارشان، ۵۵ نفر انتخاب شدند.

مدیر دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر در مورد شرایط دانشجویان حاضر در دارالفنون توضیح داد: دانشجویانی که در دارالفنون انتخاب می شوند باید زیر ۲۷ سال سن داشته باشند همچنین باید سینما خوانده باشند، فیلم کوتاه ساخته باشند و به زبان انگلیسی نیز مسلط باشند.  

میری شروع کلاس های این بخش را ۲ روز پیش از آغاز رسمی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد و گفت: دو روز قبل از آغاز رسمی جشنواره، دانشجویان کلاس های فیلمنامه نویسی را آغاز خواهند کرد و پس از آن روزانه و به مدت چهار روز سه کلاس و یک نمایش فیلم خواهند داشت. در روز پنجم نیز یک کلاس طولانی مدت خواهند داشت و پس از آن اختتامیه برگزار می شود.  

Darolfonun-Poster

وی در مورد نحوه تقسیم دانشجویان در کلاس ها گفت: در ۲ روز اول دانشجویان بابت موضوعاتی که دارند به دو کلاس فیلمنامه نویسی تقسیم می شوند و با دو استاد مشخص دو روز را می گذرانند. پس از روز سوم دارالفنون که روز سوم جشنواره هست کلاس هایش دو تیم، مشترک می شود. از بین ۱۱۰ نفر دانشجوی شرکت کننده در بخش دارالفنون، چهار نفری که مشق کلاسی شان مورد توجه استادان قرار بگیرد و نمره لازم را کسب کنند به عنوان برندگان امسال معرفی می شوند و هزینه ساخت فیلم کوتاه بعدیشان توسط جشنواره داده خواهد شد.

مدیر بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر با تشریح روزهای کاری دارالفنون گفت: استادان کارگاه ها مشخص شده اند و در حال رایزنی های نهایی هستیم، اما آنچه دانشجویان قرار است یاد بگیرند توسط هیات علمی که از سال گذشته همراه ما بودند، نوشته شده است.

وی اضافه کرد: دانشجویان دو روز اول روی مشقی که قبلا گفتم و فیلمنامه شان کار می کنند و طی پنج روز بعدی در مورد کارگردانی، تولید، صدا، فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس، تدوین، بازیگری و عرضه فیلم به مخاطب و شناسایی مخاطب کلاس خواهند داشت. پس از آن در محل دارالفنون اصلی که هر سال اختتامیه در آن برگزار می شود، برگزیدگان را معرفی می کنیم.

وی در پایان مبلغ جایزه چهار نفر برگزیده دارالفنون را اینگونه اعلام کرد: مبلغ کمک هزینه به چهار نفر برتر هنوز قطعی نیست ولی سال گذشته ۳ هزار دلار بین چهار نفر تقسیم شد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.