چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

«سنجرخان» سریال جدید «ضیاالدین دری»

سیدضیاءالدین دری*

سینماپرس: ضیا الدین دری کارگردان سریال «سنجرخان» از آغاز پیش تولید این مجموعه نمایشی در اوایل خردادماه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، ضیا الدین دری نویسنده و کارگردان سریال «سنجرخان» در ارتباط با آخرین وضعیت ساخت این مجموعه نمایشی گفت: نگارش فیلمنامه این سریال یک سال است که آغاز شده و در حال حاضر نوشتن آن به پایان رسیده است. همچنین قراردادی هم با استاندار کردستان برای ساخت آن منعقد شده است و مسیر تولید این پروژه ملی به خوبی در حال طی شدن است.

وی در همین راستا اضافه کرد: خوشبختانه استاندار کردستان خیلی جدی دنبال ساخت سریال «سنجرخان» هستند و همین موضوع اهمیت ساخت این سریال را توسط استاندار و مردم کردستان ثابت می کند. «سنجرخان» در ٢٦ قسمت یا نهایتا ۴۰ قسمت ساخته خواهد شد که پیش تولید و روند تولید آن از اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

این کارگردان در ارتباط با امکان استفاده از بازیگران شاخص و مطرح تلویزیون در سریال «سنجرخان»، گفت: این پروژه کاملا ملی است و تمام تلاش خودمان را می کنیم که با بهترین شرایط ممکن این سریال را بسازیم. حدود ١٥ درصد بازیگران این پروژه ملی از بازیگران شاخص تلویزیون خواهند بود و حدود ٨٥ درصد از بازیگران سریال «سنجرخان» از بازیگران حرفه ای استان کردستان و استان های همجوار انتخاب خواهند شد.

دری با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد لوکیشن های تاریخی در استان کردستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بافت تاریخی کردستان همچنان وجود دارد ولی برای مابقی مستندنگاری های تاریخی شاید مجبور شویم که به سمت طراحی و ساخت دکور هم برویم.

کارگردان «کیف انگلیسی» در ارتباط با شخصیت سردار «سنجرخان» گفت: بسیاری از موارد تاریخی در ارتباط با سردار سنجرخان وجود دارد به آن صورت مطرح نشده که در پروژه ملی «سنجرخان» از صدر تا ذیل حماسه آفرینی های وی را مقابل دوربین خواهیم برد.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.