دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

کوروش زارعی:

جشنواره تئاتر اقتباس از رمان‌های ایرانی برپا می شود

کوروش زارعی در نشست رسانه ای بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره

سینماپرس: مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزاری جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» را بر اساس تولید آثار نمایشی از کتاب ها، رمان ها و خاطرات چاپ شده به عنوان یکی از برنامه های جدید این مرکز ذکر کرد.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره اهداف و برنامه های مدنظر این مرکز در سال ۹۷  گفت: قطعا ما علاوه بر اینکه اهداف سال گذشته خود را پیگیری می کنیم، اهداف جدیدی هم داریم که یکی از آنها تربیت نمایشنامه نویس در سطح کشور است.

وی توضیح داد: قرار است طی طرحی از ایوب آقاخانی که اجرا و برگزاری آن نیز بر عهده آقاخانی است، در شهرهای مختلف کشور به ترتیب نمایشنامه نویس و تولید نمایشنامه بپردازیم. می خواهیم با این طرح چند نمایشنامه نویس جوان و خوب را تربیت و معرفی  کنیم.

زارعی افزود: اگر نمایشنامه های تولید شده کیفیت مدنظر را داشته باشند، چاپ و برای تولید و اجرا از آنها حمایت خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» تأکید کرد: این جشنواره با تولید آثاری بر اساس کتاب ها، رمان ها و خاطراتی که چاپ شده و موفق بوده اند یا حضرت آقا تقریظ کرده اند، برگزار می شود و جوایز خوبی برای آن در نظر داریم تا حرفه ای های عرصه نمایشنامه نویسی و کارگردانی در آن شرکت کنند.

وی تولیدات نمایشی همزمان در استان های کشور را به عنوان یکی دیگر از برنامه ها و اهداف مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سال ۹۷ ذکر کرد و توضیح داد: یک نمایشنامه خوب توسط یک نمایشنامه نویس خوب نوشته می شود و همزمان این اثر در ۳۰ استان کشور تولید و در یک زمان مشخص اجرا می شود.

زارعی در پایان خبر داد: در حال برنامه ریزی هستیم تا جشنواره های خود را در خارج از تهران برگزار کنیم. جشنواره تئاتر «بچه های مسجد» که سال ۹۷ در شیراز برگزار خواهد شد و قصد داریم جشنواره تئاتر «سوره» را هم در خارج از تهران برگزار کنیم. این جشنواره می تواند ۲ سال در شهرهای دیگر و یک سال در تهران برگزار شود، هدف مان این است که با این کار از تهران تمرکززدایی کنیم. در حال حاضر نیز با یکی از استان ها رایزنی کرده ایم و به زودی میزبان جشنواره تئاتر «سوره» مشخص می شود.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.