شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳

معاون صدای رسانه ملی:

برنامه های زنده رادیو در سال جدید افزایش پیدا می کند

حمید شاه آبادی

سینماپرس: حمید شاه آبادی با تاکید بر اینکه سال ۹۷ برنامه های زنده رادیو افزایش می یابد، تصریح کرد: ممکن است وقتی همه برنامه ها به صورت ضبطی تولید شود و تیغ نظارت را در همه فرآیندها طی کنیم برنامه های ما کم خطرتر و کم خطاتر شود اما در عین حال برنامه ها کم اثرتر هم می شود.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی درباره اهم برنامه های این معاونت در سال ۹۷ گفت: بخشی از اقدامات ما در سال ۹۷ به تغییر رویکردها بازمی گردد که از جمله آنها سرعت در عملکرد بخش خبر و ارتقای بعضی از بخش هاست و خبرنگاران در طول سال سخنانی را که بیان کرده ایم از ما، مدیران، تهیه کنندگان و برنامه سازان مطالبه کنند.

وی ادامه داد: البته ممکن است در برخی از این رویکردها هم موفق نشویم به طور مثال هدف ما این است که تولید پنج درصد از برنامه ها به صورت برون سپاری انجام شود چراکه این رویکرد به بودجه نیاز دارد و ما شرایط بودجه ای خوبی نداریم.

معاون صدا با اشاره به یک رویکرد اصلی عنوان کرد: سرعت اهمیت بسیاری در رادیو دارد و به طور مثال اگر قرار باشد رادیو پیام، متن و خبر سه روز گذشته را بخواند کار رادیویی انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه اصل سرعت در رادیو بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اظهار کرد: من به شبکه های رادیویی اجازه داده ام بلافاصله بعد از حوادث به آنها ورود کنند و مثلا شبکه سلامت به سرعت بعد از زلزله با منطقه مورد نظر ارتباط بگیرد و اطلاع رسانی کند. اینها رویکردهایی است که پیش از این در رادیو وجود نداشت و ما اجازه دادیم که شبکه ها به سرعت و در لحظه تصمیم بگیرند.

شاه آبادی اضافه کرد: گاهی برنامه سازان اشتباه هایی هم مرتکب شده اند ولی تهیه کننده و مدیر شبکه را مواخذه نکرده ام چون خطاهای کاری پیش می آید. باید توجه داشت که اگر ما بخواهیم سرعت را به رادیو برگردانیم باید اندیشه ای را که معتقد است رادیو نقش خبری خود را از دست داده و به دلیل فضای مجازی دیگر نقش خبری ندارد و یا فقط باید وارد تحلیل شود، زیر سوال ببریم. رادیو باید نقش اطلاع رسانی داشته باشد اما در تحلیل هم سریع باشد.

وی همچنین با اشاره به ارتقای بخش نویسندگی در رادیو عنوان کرد: ما وضع خوبی در حوزه نویسندگان نداریم البته این به معنای نادیده گرفتن زحمات نویسندگان نیست ولی این حوزه نیازمند تغییرات بنیادی است. یکی از معضلات ما این است که پیش از این نویسندگی در معاونت صدا به عنوان یک شغل شناخته نمی شد ولی ما در نگاه به بعضی از این مشاغل رویکردهای جدیدی خواهیم داشت و حتی نرخ پرداخت ها را هم براساس کیفیت کارها تغییر  می دهیم.

معاون صدا اضافه کرد: این اقدامات کمک می کند که تیم تهیه کنندگی مسئولیت خود را درست و جامع انجام دهد و همچنین ضریب خطا را در یک مجموعه کاهش می دهد.

برنامه های ضبطی کم خطا و کم اثرند

وی با تاکید بر اینکه سال ۹۷ برنامه های زنده رادیو افزایش می یابد، تصریح کرد: ممکن است وقتی همه برنامه ها به صورت ضبطی تولید شود و تیغ نظارت را در همه فرآیندها طی کنیم برنامه های ما کم خطرتر و کم خطاتر شود اما در عین حال برنامه ها کم اثرتر هم می شود.

معاون صدا در پایان تصریح کرد: ما باید به موضوعات مرتبط با نیاز مخاطب نزدیک شویم و سرعت داشته باشیم. وقتی یک حادثه اجتماعی در کشور رخ می دهد و یا رییس جمهوری کشوری سخنرانی می کند باید در رادیو پوشش داده شود و حتی اگر اتفاقی به صورت لحظه ای در یک نقطه از کشور رخ می دهد باید حتی برنامه روتین قطع و آن اتفاق پوشش داده شود.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.