چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

اتمام مراحل آماده سازی فیلم زندگی «برلوسکونی»

سیلویو برلوسکونی

سینماپرس: فیلم سینمایی «لورو» به کارگردانی «پائولو سورنتینو» که پیرامون سیاستمدار ایتالیایی، «سیلویو برلوسکونی» ساخته شده است، احتمالا در جشنواره کن ۲۰۱۸ نمایش داده می شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین، «پائولو سورنتینو» کارگردان ایتالیایی که با فیلم «زیبایی بزرگ» در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد، ساخت فیلمی بر اساس زندگی «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر سابق و جنجالی این کشور را از تابستان گذشته آغاز کرده بود و حالا قرار است این فیلم در دو قسمت تدوین شده و اولین قسمت آن در تاریخ ۲۴ آوریل و پیش از جشنواره کن در ایتالیا اکران شود.

در ابتدا قرار بود  فیلم زندگی «برلوسکونی» که نام «لورو» (به زبان ایتالیایی به معنای «آنها») برای آن انتخاب شده است در یک قسمت ساخته شود اما «سورنتینو» پس از تدوین تصمیم گرفته این فیلم را در دو قسمت اکران کند چرا که در غیر این صورت ناگزیر بود بسیاری از بخش‌های جذاب این فیلم را حذف کند. «تونی سرویلو» در این فیلم در نقش نخست وزیر سابق ایتالیا بازی کرده است.

گرچه جشنواره کن به طور کلی فیلم‌هایی که اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی نداشته باشند نمی‌پذیرد اما در گذشته در چند مورد استثنائاتی برای کارگردانان ایتالیایی قائل شده است که مهم‌ترین آن فیلم «کِیمن» ساخته «نانی مورتی» بود که آن فیلم نیز به صورت غیرمستقیم به زندگی «برلوسکونی» می‌پرداخت.

ظاهرا فیلم «لورو» به جشنواره کن ارسال شده اما هنوز مشخص نیست در صورت پذیرش یک قسمت یا دو قسمت آن در جشنواره به روی پرده می‌رود.

«لورو» جدیدترین ساخته «سورنتینو» پس از سریال ۱۰ قسمتی «پاپ جوان» با بازی «جود لا» است که امسال دو قسمت اول آن در جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد.

این کارگردان ایتالیایی در سال ۲۰۱۵ نیز کمدی درام «جوانی» را ساخت که برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز فیلم اروپا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.