دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

هیات داوران جشنواره بین المللی عکاسی «نگاه آبی» معرفی شدند

هیات داوران دومین جشنواره بین المللی عکاسی «نگاه آبی»

سینماپرس: محمود کلاری،‌ نیکی کریمی، مجتبی آقایی، شادی قدیریان و نیکلای نیمان آثار منتخب دومین جشنواره بین المللی عکاسی «نگاه آبی» را داوری خواهند کرد.

به گزارش سینماپرس، آثار منتخب دومین دوره جشنواره نگاه آبی با محوریت انرژی های پاک و مصرف صحیح انرژی را محمود کلاری، نیکی کریمی، مجتبی آقایی، شادی قدیریان و نیکلای نیمان داوری خواهند کرد. ‌ جشنواره بین المللی نگاه آبی با هدف معرفی و فرهنگ سازی در راستای انرژی های پاک و مصرف صحیح انرژی؛ برگزار می شود.

محمود کلاری متولد ۱۳۳۰، عکاس و مدیر فیلمبرداری است. او دارای مدرک تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی از نیویورک بوده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده‌ است. وی همچنین به عنوان مدیر فیلمبرداری بیش از ۷۰ فیلم سینمایی فعالیت داشته و جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی و خارجی در کارنامه خود دارد. کلاری در سال ۱۳۵۹ یکی از ۱۵ عکاس برتر سال توسط مجله تایم شناخته شد و عکس‌های او در مجلات فرانسوی، آلمانی و آمریکایی چاپ شده‌ و نمایشگاه های بسیاری در داخل و خارج کشور برگزار کرده است.

نیکی کریمی متولد ۱۳۵۰، بازیگر، کارگردان، عکاس و تهیه کننده سینما است. وی با نقش‌آفرینی در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی، کاندیدا و برنده جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌های بین‌المللی شده است. وی همچنین داوری جشنواره های معتبر جهانی از جمله جشنواره کن و برلین را در کارنامه خود دارد. کریمی سابقه‌ای طولانی در عکاسی داشته و نمایشگاه های بسیاری را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

مجتبی آقایی متولد ۱۳۴۴، دبیر دوره های هفتم تا دهم جشنواره تجسمی فجر، عکاس و پژوهشگر، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ و دارای نشان درجه یک هنری است. وی دبیر و داور جشنواره های متعددی بوده و همچنین نمایشگاه های بسیاری در داخل و خارج کشور برگزار کرده است.

شادی قدیریان متولد ۱۳۵۳ عکاس و فارغ التحصیل رشته عکاسی است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده و تا کنون در نمایشگاه‌های فراوانی در ایران، انگلیس، فرانسه، آمریکا، اتریش، دوبی، سوئد، هلند، بولیوی، دانمارک، استرالیا، لهستان، مکزیک، اسپانیا، آلمان، ترکیه، روسیه، بنگلادش، یونان، کانادا و ایرلند شرکت کرده ‌است. وی همچنین داوری جشنواره های متعدد عکاسی را در کارنامه خود دارد.

نیکلای نیمان متولد ۱۹۶۹ میلادی، کارگردان، تهیه کننده و فعال محیط زیست است. وی بنیانگذار و دبیر جشنواره جهانی سبز برلین است و بیش از ۱۰ سال است که این جشنواره با محوریت موضوعات زیست محیطی برگزار می شود. نیمان همچنین جوایز بین المللی بسیاری را برای فعالیت های زیست محیطی و آثار هنری خود دریافت کرده است.


مهلت پذیرش آثار شرکت‌کنندگان ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۷ بوده و انرژی های پاک، بهینه سازی مصرف، هدررفت، آلودگی صنعتی، حمل و نقل، آلودگی هوا، شهر سبز و توسعه پایدار از موضوعات این دوره جشنواره می باشد. نمایشگاه اثار منتخب جشنواره در نمایشگاه هایی در ایران و سراسر جهان به شکل همزمان به نمایش درخواهند آمد و مراسم اهدای جوایز این جشنواره در خردادماه سال آتی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت متن کامل فراخوان و همچنین ثبت نام و ارسال اثر در جشنواره به درگاه اینترنتی به نشانی www.BlueCircleGroup.ir مراجعه نمایند.

دومین جشنواره بین المللی نگاه آبی به دبیری مسعود مکاری و توسط کانون دایره آبی دانشگاه تهران و دانشگاه هنر و با حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ایران در خرداد ماه ۱۳۹۷ برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.