سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

«سالنامه تئاتر ایران» منتشر شد

ارمغان بهداروند

سینماپرس: ارمغان بهداروند مهمترین عناوین محتوایی «سالنامه تئاتر ایران» را معرفی گروه های نمایشی استان ها، روزشمار تولد هنرمندان تئاتر، تاریخچه تئاتر جهان و ایران، معرفی سالن ها و تالارهای نمایشی، فصل کوچ، عکس های برگزیده اجراهای تئاتری و رویدادهای نمایشی برشمرد.

به گزارش سینماپرس، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران مهمترین عناوین محتوایی «سالنامه تئاتر ایران» را معرفی گروه های نمایشی استان ها، روزشمار تولد هنرمندان تئاتر، تاریخچه تئاتر جهان و ایران، معرفی سالن ها و تالارهای نمایشی، فصل کوچ، عکس های برگزیده اجراهای تئاتری و رویدادهای نمایشی برشمرد.

وی با اشاره به تخصیص صفحاتی به معرفی زمانی و مکانی تئاترهایی که در سال ۱۳۹۶ به صحنه رفته اند، خاطر نشان کرد: ضرورت انتشار چنین سالنامه ای بیش از کارکرد تقویمی آن، بهره مندی مخاطبان تئاتر از اطلاعات و منابع در دسترسی است که می تواند نیازمندی های عام‌ مخاطبان خود را برآورده کند.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در پایان با قدردانی از علی اکبر عبدالعلی زاده دبیر تهیه و تولید این سالنامه، از حمایت و همراهی مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و همکاران ستادی این‌ مرکز که در انتشار شکلی و محتوایی سالنامه تلاش صادقانه ای داشتند، سپاسگزاری کرد.

بخش معرفی اعضای تمامی گروه‌های نمایشی ثبت‌شده تئاتر ایران که بیش از ۵۰۰ گروه را شامل می‌شود و اعضای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور از ویژگی جدید پنجمین سالنامه تئاتر ایران به شمار می‌رود.

سالنامه تئاتر ایران آثار و احوال یک سال تئاتر را با انتشار عکس‌های مهم‌ترین نمایش‌های کشور و رویدادهای ملی و بین‌المللی تئاتر ایران به تصویر کشیده است. گاه‌نامه تئاتر، تاریخ اجمالی تئاتر جهان، زادروز هنرمندان تئاتر، سالروز درگذشت هنرمندان فقید، کتاب‌نگاری تئاتر ایران، فهرست آثار اجرا شده در سال ۱۳۹۶، فهرست تماشاخانه‌های خصوصی، معرفی سالن‌های تئاتر سراسر کشور، آدرس و شماره تلفن آموزشگاه‌های فعال تئاتر، فهرست کتاب‌های انتشارات نمایش، فهرست شماره‌های مجله نمایش را می‌توان به‌ عنوان بخش‌های متنوع و کاربردی این سالنامه نام برد.

در شناسنامه این سالنامه با معرفی یک رایانامه‌ از پژوهشگران، سرپرستان گروه‌های نمایشی، مراکز و اماکن تئاتری و مخاطبان حرفه‌ای تئاتر درخواست شده است نظرات، اصلاحات و اطلاعات تکمیلی خود را جهت درج در سالنامه آتی ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.