شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

عرضه آلبوم «پژواک پارسی» در بازار موسیقی

مهیار تفرشی پور

سینماپرس: فرهنگسرای نیاوران روز جمعه ۱۱ اسفندماه میزبان مراسم رونمایی از آلبوم «پژواک پارسی» به آهنگسازی امیرمهیار تفرشی‌پور بود. این آلبوم موسیقی توسط نشر بین‌المللی «ناکسوس» در بازار عرضه می شود.

به گزارش سینماپرس، آلبوم «پژواک پارسی» به آهنگسازی امیرمهیار تفرشی‌پور و رهبری ارکستر علی رهبری و دارا مورگن از سوی نشر بین‌المللی «ناکسوس» از روز جمعه ١١ اسفند با برگزاری یک مراسم رونمایی در فرهنگسرای نیاوران وارد بازار موسیقی شد.

این برنامه با پیام صوتی پروفسور هرمز فرهت موسیقیدان برجسته ایرانی درباره این آلبوم و نظر تخصصی وی درباره آهنگسازی دشوار و در نهایت تخصص در خلق کنسرتو برای هارپ آغاز شد.

سیدعباس سجادی مدیر فرهنگسرای نیاوران هم با ابراز خردسندی از انتشار این آلبوم تصریح کرد: از بازگشت مهیار تفرشی پور به ایران بسیار خوشحالیم، زیرا او می تواند با استفاده از تجربیات و دانشی که از تحصیلات خارج از کشور به دست آورده  برای تقویت موسیقی کشور، انتقال دانش و تجربیات ارزشمند او به نسل جوان و  معرفی موسیقی ایران به دنیا اقدام کند.

مهیار تفرشی پور هم بعد از صحبت های سجادی به بیان توضیحاتی در ارتباط با شیوه خلق این آلبوم و مراحل تمرینات و ضبط این اثر پرداخت.

 یسپا لوتزهوفت مدیر هنری آنسامبل آتلاس کپنهاگ نیز در این مراسم با قدردانی از انتشار آلبوم «پژواک پارسی» گفت: آمیختگی صحیح موسیقی ایرانی و موسیقی مدرن را از ویژگی‌های منحصر به فرد این آلبوم است.

آلبوم «پژواک پارسی» شامل کنسرتو برای هارپ و ارکستر و چندین اثر دیگر است ضمن اینکه رهبری این آلبوم را دارا مورگن و علی رهبری همراه با ارکستر مجلسی انگلستان به عهده داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.