دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

مهلت رو به پایان رای‌گیری اسکار / رقابت نزدیک «سه بیلبورد» و «شکل آب»

رای‌گیری اسکار

سینماپرس: فردا ۲۷ فوریه(۸ اسفندماه) مهلت رای گیری اسکار ۲۰۱۸ پایان یافته و اعضای آکادمی اسکار باید تا این موعد آرای خویش را ارسال نمایند. فیلم های «شکل آب» و «سه بیلبورد بیرون ابینگ میزوری» دارای بیشترین شانس برای دریافت عنوان بهترین فیلم هستند.

به گزارش سینماپرس به نقل از گلددربی، در حالی که فردا ۲۷ فوریه آخرین فرصت برای ارایه آرای اعضای آکادمی اسکار است، منتقدان از «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» تقریبا هم‌پای «شکل آب» برای کسب عنوان بهترین فیلم نام می‌برند.

این فیلم پس از پنج جایزه بفتا که یکشنبه پیش (۱۸ فوریه) کسب کرد، جایگاه تثبیت‌شده‌تری برای اسکار به دست آورد.

اکنون ۹ تن از ۲۶ متخصص اسکار از فیلم مارتین مک دونا به عنوان بهترین فیلم برای کسب جایزه اسکار یاد می‌کنند. رای این فیلم تا پیش از این ۵ رای بود.

«شکل آب» در جوایز بفتا سه جایزه دریافت کرد که جایزه بهترین کارگردانی برای گیلرمو دل تورو را هم دربرمی‌گرفت. آرای این فیلم از ۱۲ امتیاز به ۱۰ امتیاز کاهش یافته است.

«سه بیلبورد» در بفتا پنج جایزه برد که شامل بهترین فیلم و بهترین فیلم بریتانیایی بود و سم راکول در عین حال جایزه بهترین مرد مکمل را از آن خود کرد.

رای گیری برای اسکار از ۲۰ فوریه شروع شد و تا ۲۷ فوریه به پایان می‌رسد.

با این حال هنوز «شکل آب» در راس فهرست از نظر رای متخصصان جای دارد و از شانس ۵ به ۹ برخوردار است و به نظر می‌رسد جایزه اسکار را که ۴ مارس به برنده اهدا می‌شود، به خانه خواهد برد. «سه بیلبورد» اکنون از شانس قوی ۱۰ به ۲۱ برخوردار است و در مکان دوم جای دارد.

از این میان ۶ متخصص نیز به «برو بیرون» ساخته جوردن پیلی رای داده‌اند و این فیلم از شانس ۲ به ۷ برخوردار است. «لیدی برد» ساخته گرتا گرویک نیز از شانس یک به ۲۲ برخوردار است.

در هر حال ۱۰ متخصص شامل منتقدهایی از روتن تومیتوز، گلددربی، ورایتی، ددلاین، یواس‌ای تودی، ایندی‌وایر، انترتینمنت ویکلی، هالیوود السور و راجر ایبرت. کام به «شکل آب» رای داده‌اند.

رای دهندگان به «سه بیلبورد» نیز منتقدان سینمایی گلددربی، والچر، هالیوود لایف، فاکس نیوز، نیو ناو نکست، آواردز دیلی، رولینگ استون و ای‌اس‌پی‌ان بوده‌اند.

۶ منتقد نیز به «برو بیرون» رای داده‌اند و تنها رای دهنده به «لیدی برد» کریس روزن از انترتینمنت ویکلی بوده است.

در مکان بعدی «دانکرک» با شانس یک به ۶۶، «پست» با شانس یک به ۶۶، «مرا به نام خودت صدا بزن» با شانس یک به ۱۰۰، «تیره ترین ساعت» با شانس یک به ۱۰۰، «نخ خیال» با شانس یک به ۱۰۰ هستند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.