یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

ترویج زندگی به سبک فرانسوی در تهران

 «جشن زیبایی بورژوا» - لیندا کیانی - الهه حصاری

سینماپرس: مراسمی تحت عنوان «جشن زیبایی بورژوا» (یکی از برندهای لوازم آرایش در فرانسه) با حضور عده‌ای از بازیگران سینما و تلویزیون در تهران برگزار شد!

به گزارش سینماپرس، بنا به گزارش گالری برگزارکننده این مراسم که اصلی‌ترین برنامه آن، عرضه لوازم آرایش گران‌قیمت فرانسوی بود:


«جای جای جشن زیبایی بورژوا، با فعالیت‌ها و اتمسفری که جلوه‌ زنانه‌ پاریسی را به ذهن متبادر می‌کرد، پر شده بود؛ گویی پاریسی کوچک در دل تهران برای جمعی از مهمانان خلق شده تا با تمام وجود سبک پاریسی را احساس کنند! » این درحالی است که امروز یکی از آسیب‌های فضای فرهنگی و اجتماعی ما که دستور کار اقتصاد مقاومتی را خدشه‌دار می‌سازد، هجوم اقلام مصرفی، غیرضرور و ‌اشرافی‌گرایانه غربی به نظر می‌رسد که از آن جمله کالاهای آرایشی و به اصطلاح زیبایی است.

سال گذشته نیز طی گزارش کوتاهی نسبت به گشایش فروشگاه‌های برخی برندهای مد و لباس غربی مانند «بنتون»، «ورساچه» (یک برند صهیونیستی)، «مانگو»، «روبرتو کاوالی»، «اسکادا»، «گوچی»، «مون بلان» و... هشدار داده بود.

این در حالی است که در برخی از کشورهای مستقل و حتی اروپایی، برای حضور برندهایی که با فرهنگ و سیاست جامعه سازگاری ندارد، محدودیت‌هایی وضع شده اما در کشور ما و در جامعه انقلابی ایران که اساساً با این نوع مارک‌ها و سبک زندگی مورد تبلیغ آنها، در تضاد است، حضور افسارگسیخته برندهای غربی و صهیونیستی، بسیار سؤال‌برانگیز به نظر می‌رسد.

سؤال اینجاست چه کسی مجوز این‌گونه برنامه‌ها و مراسم و ایجاد نمایندگی‌های موسسات معلوم‌الحال غربی را در ایران صادر می‌کند؟


متاسفانه گروه خاصی از هنرپیشگان سینما و تلویزیون تبدیل به مهره‌های جریان‌های ضدفرهنگی غربی در ایران شده‌اند که بعضاً ارتباط خوبی با سفارتخانه‌های اروپایی در تهران دارند. این گروه تحت هدایت عناصر غربی نقش ویژه‌ای در ترویج سبک زندگی غربی و جایگزینی ارزش‌های بومی با ارزش‌های غربی در فضای فرهنگی کشور دارند که قابل بررسی است.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.