شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

«ساکن روان» مهمان «موسیقی تجربه»

گروه موسیقی ساکن روان

سینماپرس: گروه موسیقی «ساکن روان» در قالب سلسله‌ اجراهای «موسیقی تجربه»، منتخبی از دو آلبوم خود را در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند از ساعت ۲۰:۳۰ در برج آزادی تهران به اجرا می گذارد.

به گزارش سینماپرس، گروه ساکن روان به آهنگسازی بصیر فقیه نصیری و احسان بیرق‌دار در این اجرا منتخبی از دو آلبوم خود یعنی «ساکن روان» و «گاهی درخشش آفتاب» را اجرا می‌کنند.

علی جعفری پویان(ویلن)، یگانه حسینی نیا(ویولن)، سهراب برهمندی(ویولا)، نگار نوراد(ویولنسل)، شقایق صادقیان(فلوت)، سهیل فقیه نصیری(گیتار الکتریک)، بصیر فقیه نصیری(پیانو) و احسان بیرقدار(خواننده) در این اجرا هنرنمایی می‌کنند.

شکل‌گیری گروه «ساکن روان» به سال ۱۳۸۰ بر می‌گردد؛ آن زمان، بصیر فقیه‌نصیری با احسان بیرق‌دار شروع به ملودی‌پردازی روی اشعار مُدرن فارسی می‌کنند. از آنجایی که شعر مدرن به لحاظ وزن و طول ابیات و ریتم با ترانه متفاوت است، به دنبال ایده‌های جدیدی می‌گردند تا بتواند فضای شعر مدرن را به خوبی به مخاطب منتقل کند.

موسیقی گروه «ساکن روان» به لحاظ جنس و بافت هارمونی مدرن است و هیچ چیز آن شبیه آنچه که گوش مخاطب ایرانی به شنیدنش عادت دارد، نیست. بصیر فقیه نصیری در این فرم، توانسته‌ به یک بیان شخصی برسد که برای گوش مخاطبی که اهل موسیقی جدی است، کاملا قابل پذیرش است.

«موسیقی تجربه» حرکتی نوین در عرصه موسیقی ایران است که تلاش می‌کند برای اجرای زنده آثار ارزشمند و غیرتجاری زمینه لازم را فراهم کند. گروه «موسیقی تجربه» در تمام ژانرهای موسیقی در پیِ تحقق این امر است تا به سهم خود برای ارتقای دانش موسیقایی در میان تماشاگران و ارتقای کیفیت هنریِ موسیقی گامی بردارد؛ بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی در این راه «موسیقی تجربه» را حمایت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.