جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

در «سینما دو» مطرح شد:

نکند «مادری» فقط سه هفته اکران شود؟

سیاوش حقیقی

سینماپرس: سیاوش حقیقی تهیه کننده فیلم مادری گفت: اعضای شورای صنفی به فیلم بنده لطف می کنند و فیلم بنده را زودتر اکران می کنند اما این ذهنیت ایجاد می شود، نکند فقط سه هفته می توانم فیلمم را اکران کنم.

به گزارش سینماپرس، حامد عنقا مجری و سردبیر «سینما دو» در این برنامه که شب گذشته ۳ اسفند به جمشید هاشم پور تقدیم شد، با اشاره به حذف آخرین ساخته مجید مجیدی از اکران اسفند ماه، گفت: بعد از حذف «آن سوی ابرها» از اکران، فیلم «مادری» به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی اکران شد در حالی که عوامل فیلم از این موضوع خیلی راضی نیستند و از این بابت به آقای مجیدی انتقاد دارند.

در ادامه سیاوش حقیقی تهیه کننده «مادری» در گفتگو با عنقا ضمن اشاره به این موضوع که این فیلم بعد از یک سال و نیم اکران می شود، اظهار کرد: فیلم «مادری» توسط بخش خصوصی ساخته شده و هیچ ارگانی پشت این فیلم نیست و این مدل اکران کار را برای ما سخت کرده است. از سوی مجید مجیدی اعلام می کند رغبتی برای اکران فیلمش در اسفند ماه ندارد اما آقای صابری پخش کننده فیلم، علت اکران نشدن را مسایل فنی می داند و آن را تقصیر کمپانی تهیه کننده فیلم می اندازد.

وی اضافه کرد: صاحب اثر در تعیین زمان اکران فیلم، نقش مهمی دارد و اینکه کارگردان فیلم می گوید علاقه ای به اکران فیلم در این بازه زمانی ندارد اما تهیه کننده می گوید علاقه داشتیم اما نشد، منطقی نیست.

مجری «سینما دو» در ادامه به گفتگوی این برنامه با پخش کننده فیلم «آن سوی ابرها» اشاره و بیان کرد: مجموعه ای از اتفاقات که آقای محمدرضا صابری عضو شورای صنفی نمایش به آنها اشاره کرد از جمله تمایل کمپانی تولیدکننده به اکران آن در اواخر فروردین و آماده نشدن دوبله فارسی اثر به دلیل دیر رسیدن متریال، موجب شد فیلم به اکران نرسد.

عملا یک روز را برای اکران از دست دادیم

حقیقی با اشاره به اینکه خیلی از ما در سینمای ایران شاگردی مجید مجیدی را انجام می دهیم، عنوان کرد: گلایه ما این است که اگر قرار بود فیلم وی به اکران نرسد، دو تا سه روز زودتر اعلام شود. ما برای هفته بعد آماده اکران بودیم اما با اعلام نکردن دوستان در شورای صنفی، عملا یک روز از اکران را از دست دادیم.

وی بیان کرد: در سینمای ایران دو سرگروه مهم داریم، یکی پردیس آزادی و دیگری پردیس کورش که کف فروش این سرگروه ها به راحتی نمی افتد حتی اگر فیلم هایشان معمولی باشند. آقای صابری که عضو شورای صنفی است اعلام کرد فیلم ها حداقل می توانند ۱۰ هفته اکران داشته باشند اما حقیقت آن است خودشان هم می دانند هیچ قطعیتی برای اکران فیلم ها برای ۱۰ هفته وجود ندارد.

این تهیه کننده سینمای ایران ضمن بیان این موضوع که اکران «مادری» با این شرایط توفیق اجباری بود، گفت: گله مندی ما به دلیل نبود هماهنگی و اعلام شورای صنفی برای اکران فیلم است. در چنین وضعیتی فیلم «مادری» نه تیزر، نه آنونس و هیچ تبلیغاتی ندارد زیرا قرار بود این فیلم هفته آینده اکران شود.

در ادامه صابری عضو شورای صنفی نمایش روی خط آمد تا نسبت به صحبت های حقیقی تهیه کننده فیلم «مادری» شفاف سازی کند.

عضو شورای صنفی نمایش با بیان اینکه فیلم هایی که در اسفند ماه اکران می شوند، مشمول آیین نامه همان سال می شوند، گفت: کارگردان فیلم در اکران آن صاحب نظر است اما وقتی با پخش کننده قرارداد می بندد، صفر تا صد آن با پخش کننده است. بنده همچنان اعتقاد دارم بهترین فصل اکران برای فیلم آقای مجیدی همین فصل بعد از جشنواره فیلم فجر بود و اگر اشکال فنی برای این فیلم وجود نداشت، امکان نداشت آن را اکران نکنم.

وی به آیین نامه جدید اکران فیلم ها اشاره و عنوان کرد: آیین نامه جدید مشمول فیلم های جدید خواهد شد و به همین دلیل اگر فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» از فروش خوبی برخوردار باشد، قطعا اکران آن ادامه خواهد داشت.

نکند «مادری» فقط سه هفته اکران شود؟

سیاوش حقیقی تهیه کننده فیلم مادری ضمن ابراز خرسندی از ادامه اکران فیلم هایی که کف فروش را حفظ می کنند، گفت: اعضای شورای صنفی به فیلم بنده لطف می کنند و فیلم بنده را زودتر اکران می کنند اما این ذهنیت ایجاد می شود، نکند فقط سه هفته می توانم فیلمم را اکران کنم.

صابری در پایان توضیح داد: طبق آیین نامه شورای صنفی نمایش، قراردادی که بین پخش کننده و سینمادار منعقد می شود، ملاک کار شورای صنفی نیز خواهد بود یعنی اگر با سینمادار قرارداد بسته باشند تا ۲۷ اسفند اکران داشته باشند، اکران فیلم نیز بر اساس این قرارداد خواهد بود. طبق آیین نامه اگر فیلمی از اکران خوبی برخوردار بود و سینمادار در قرارداد خودش قید کرده بود، میزان نمایش فیلم بر اساس کف فروش فیلم باشد، آن فیلم می تواند به اکران خود ادامه دهد.

عنقا در انتها «مادری» را فیلمی شریف با حضور بازیگران مطرح عنوان کرد که می تواند گلیم خود را در این فصل از اکران از آب بیرون بکشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.