چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰

توصیه های رهبر معظم انقلاب به هنرمندان

امام خامنه ای-مقام معظم رهبری

سینماپرس: خانه طراحان انقلاب اسلامی جدیدترین پوستر خود را مبتنی بر توصیه‌های امام خامنه‌ای به جامعه هنرمندان منتشر کرده است.

به گزارش سینماپرس، خانه طراحان انقلاب اسلامی پوستری با عنوان «صدا، دوربین، هویت» با نگاهی مفهومی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به جامعه هنرمندان کشور را تولید و منتشر کرده است.

گفتنی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در تاریخ ۱۳۸۰/۰۵/۰۱ فرموده‌اند:«همیشه توصیه من به هنرمندان و کسانی که با کار هنری سر و کار دارند، این است که اینها را به بازیهای خطّی و سیاسی نکشانید. بحث حالا هم نیست؛ از زمانی که بنده رئیس جمهور بودم، هر گاه با وزرای ارشاد وقت و مسؤولان گوناگون مواجه می‌شدم، این نکته را می‌گفتم.

 توصیه‌های خاصی هم نسبت به‌اشخاص گوناگون داشتم که همه در این جهت بوده که نگذارید خطوط سیاسی و جناحهای سیاسی و شبه‌حزبها بیایند و وارد این مقوله شوند و آن را قبضه کنند؛ زیرا در این صورت همه چیز تباه خواهد شد.

اما اشتباه نکنید؛ آن‌جایی که پای حفظ ارزشها و تداوم بخشیدن به آنهاست، یا صحبت از استحاله ارزشهاست، یک خط کشی وجود دارد؛ شما نمی‌توانید بگویید من نه این طرف هستم، نه آن طرف. مگر می‌شود؟ این می‌شود بی‌هویّتی. مگر میشود آدم به یک ارزش، هم معتقد باشد، هم نباشد؛ یک ارزشی را، هم پاس بدارد، هم ندارد؟ این‌جا آدم باید موضع انتخاب کند و پای آن بایستد.

البته من هیچ نفی نمی‌کنم؛ ممکن است کسی اشتباه کند؛ در این صورت انسان خطا را جبران می‌کند؛ کمااین‌که در مواردی به بعضی از دوستانی که آثار خودشان را به من ارائه کردند یا از طریق دیگری من آن آثار را دیدم و به نظرات نقّادانه‌ای رسیدم - چه در بازیها، چه در محاوره‌ها و به قول شما دیالوگها، چه در برخی از صحنه‌پردازیها - به آنها گفتم. البته بعضی اصلاح کردند، بعضی هم اصلاح نکردند. ما از آنهایی که اصلاح کردند، تشکّر کردیم؛ اما از آنهایی که اصلاح نکردند، هیچ وقت گله نکردیم که چرا اصلاح نکردید؛ چه برسد بالاتر از گله. به‌هرحال در این‌جا حدودی وجود دارد. مگر میشود نسبت به این حدود بی‌تفاوت بود؟ همان‌طور که در ابتدا گفتم، نمی‌شود نسبت‌به ارزشها بی‌تفاوت بود. این را نباید به حساب خطّ و جناح سیاسیِ «الف» و «ب» گذاشت. من در زمان ریاست جمهوری در یک سخنرانی که هر دو جناح حضور داشتند، گفتم شما مثل دو قبیله‌اید - قبیله «الف»، قبیله «ب» - دعواهای شما قبیله‌ای است. امروز همان قبیله‌گرایی - البته با شکلهای بدش - ادامه پیدا کرده که جای صحبتش این‌جا نیست؛ من با خود آنها در میان می‌گذارم و می‌گویم. »

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.