چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

نشست شورای خانه هنرمندان و معاون مالی شهرداری

نشست شورای عالی خانه هنرمندان ایران

سینماپرس: روز سه شنبه نشست مشترکی میان اعضای شورای عالی خانه هنرمندان و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست شورای عالی خانه هنرمندان ایران صبح روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن با حضور سمیع‌الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد. این نشست همچنین با حضور ابراهیم حقیقی رییس شورای عالی و مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، علی مرادخانی نماینده شهردار تهران در شورای عالی و سایر اعضای شورای عالی در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجید رجبی‌معمار طی سخنانی به معرفی خانه هنرمندان ایران و فعالیت‌های متنوع این مرکز فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف پرداخت.

وی خانه هنرمندان ایران را با حضور خانه‌ها و انجمن‌های هنری یکی از مهم ترین قطب‌های فرهنگی و هنری در کشور دانست که می‌تواند با ظرفیت‌های بسیار بالایی که دارد، در تصمیم گیری‌های فرهنگی و هنری به ویژه برای شهر تهران نقش پررنگی داشته باشد.

در این دیدار غلامحسین امیرخانی، علی مرادخانی، محمدرضا فیروزه‌ای، فرزاد هاشمی از اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه اهمیت ترویج امر فرهنگ و هنر در سطح شهر تهران و توجه بیشتر به خانه هنرمندان ایران به عنوان یک مرکز مهم فرهنگی و هنری تاثیرگذار در تهران پرداختند.

سمیع‌الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و هنر گفت: تمدن، فرهنگ و هنر میراث و مزیت مطلق ما هستند که به نظر می‌رسد سیاستگذاران و برنامه‌ریزان اهتمام شایسته و لازم را به این امر خطیر نداشته‌اند.

وی موضوع نیروی انسانی را یک مزیت مهم دیگر در کشور دانست و گفت: فرهنگ و آموزش نیروی انسانی باید اولویت بسیار مهمی در کشور باشد، در حالی که این ۲ موضوع مهم برای نیروی انسانی، دارای کمترین میزان بودجه در مقایسه با مسایل دیگر هستند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: اگر دولت و شهرداری تمرکز بیشتری بر موضوع فرهنگ و آموزش داشته باشند، قطعاً ما در این زمینه می‌توانیم کارنامه درخشانی داشته باشیم.

حسینی مکارم در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شهرداری تهران وظیفه خود می‌داند که به هنرمندان توجه بیشتری داشته باشد. خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در شهرداری وجود دارد تا بتواند به انتظارات و درخواست‌های به حق هنرمندان پاسخ دهد.

وی افزود: شهرداری تهران در ماه‌های گذشته دچار مشکلات شدید مالی بوده است که بسیاری از این مشکلات از گذشته برای شهرداری باقی مانده است. امروز شهرداری تهران با بدهی‌های فراوانی که دارد شاید کمتر فرصت پرداختن به امور فرهنگی و هنری را داشته باشد اما امیدوارم با حل برخی از مشکلات موجود، امکان توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر که قطعاً ضرورت آن در شهر تهران به شدت حس می‌شود، فراهم شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اهمیت خانه هنرمندان ایران گفت: خانه هنرمندان ایران سرمایه بسیار عظیمی است چرا که محل تجمع هنرمندان بزرگ کشور است و دیپلماسی فرهنگی کشور نیز قطعا از مراکزی همچون خانه هنرمندان ایران شکل می‌گیرد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه شهرداری تهران تاکنون درباره این موضوع کار درخوری انجام نداده است. درخواست ما از خانه هنرمندان ایران به عنوان مرکز تجمع هنرمندان این است که در این زمینه پیشنهادهای خود را ارایه دهد تا بتوانیم با همکاری یکدیگر قدم‌های مهمی برداریم.

پس از پایان نشست شورای عالی، سمیع‌الله حسینی مکارم همراه با مجید رجبی‌معمار از بخش‌های مختلف خانه هنرمندان ایران بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.