چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

برندگان انجمن جلوه‌های ویژه تصویری مشخص شدند

فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها

سینماپرس: انجمن جلوه‌های ویژه تصویری آمریکا (VES)، فیلم «جنگ برای سیاره میمون‌ها» ‌را به عنوان برنده بزرگ خود انتخاب کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، «جنگ برای سیاره میمون‌ها» با دریافت چهار جایزه از جمله جایزه اصلی از انجمن جلوه‌های ویژه (VES)، برنده بزرگ شب جوایز این انجمن بود.

این فیلم ضمن این که جایزه اصلی دستاورد فوق‌العاده جلوه‌های ویژه را برد سه جایزه دیگر نیز برای شبیه‌سازی، ترکیب و شخصیت انیمیشنی را از شانزدهمین مراسم اهدای جوایز انجمن جلوه‌های ویژه دریافت کرد.

این مراسم که سه شنبه شب به وقت محلی در هتل بورلی هیلتون برگزار شد، این سوال را به وجود می‌آورد که آیا این فیلم سرانجام موفق به کسب جایزه اسکار می‌شود؟ این فیلم که یکی از فیلم‌های سه‌گانه مت ریوس است، گروه بازیگرانی دارد که از میمون‌های کامپیوتری تشکیل شده‌اند.

«جنگ برای سیاره میمون‌ها» در کنار «بلید رانر ۲۰۴۹»، «محافظان کهکشان ۲»، «کونگ: جزیره جمجمه» و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» نامزد اسکار ۲۰۱۸ است. همین فیلم‌ها نامزد انجمن جلوه‌های ویژه نیز بودند.

در مراسم دیشب، «بلید رانر ۲۰۴۹» نیز ۲ جایزه برد و «محافظان کهکشان» نیز جایزه سینمای مجازی را از آن خود کرد.

۲ فیلم قبلی «سیاره میمون‌ها» ‌در سال ۲۰۱۱ با عنوان «ظهور میمون‌ها» و ۲۰۱۴ با عنوان «سپیده دم سیاره میمون‌ها» نمایش داده شدند. این ۲ فیلم نیز از انجمن جلوه‌های ویژه جایزه بردند و نامزد اسکار بودند اما در هر ۲ مورد اسکار را به دست نیاوردند.

جایزه ژرژ ملی‌یس این انجمن نیز به جو لتری مسئول جلوه‌های ویژه این فیلم اهدا شد که وی این جایزه را از جان لندو تهیه کننده برنده اسکار دریافت کرد. این ۲ نفر به اتفاق در ساخت «آواتار» همکاری کرده بودند و اکنون نیز در حال ساخت جلوه‌های ویژه قسمت‌های ادامه «آواتار» هستند.

در این مراسم جان فاوارو که جایزه انجمن جلوه‌های ویژه تصوری و اسکار را سال پیش برای «کتاب جنگل» دریافت کرده بود با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد.

در بخش تلویزیونی نیز ۵ جایزه به «بازی تاج و تخت» اهدا شد و همچنین در بخش انیمیشن نیز «کوکو» چهار جایزه را از آن خود کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.