شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

مسعود دلخواه در تدارک اجرای «لیر شاه»

مسعود دلخواه

سینماپرس: مسعود دلخواه کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون پس از پروژه بزرگ «مفیستو» که چندین مرتبه آن را به صحنه برد، اکنون در حال جمع آوری تیم خود برای پروژه نمایشی شکسپیر با عنوان «لیر شاه» است.

به گزارش سینماپرس، مسعود دلخواه کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: با توجه به درخواست‌هایی که برای اجرای مجدد مفیستو وجود دارد در آینده شاید نزدیک یک سال آتی دوباره این نمایش را به صحنه ببریم اما الان احساس می‌کنم نیاز به یک تجدید قوا و شاید تغییر عوامل و ... باشد بنابراین فعلا برنامه‌ریزی برای اجرای مجدد این نمایش نداریم اما در شرایط دیگری دوباره اجرا خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در فکر اجرای یکی از آثار شکسپیر است، گفت: دراین باره صحبت‌هایی داشتیم با چند بازیگر حرفه‌ای هم درباره‌اش صحبت کردم برخی از اینها از اهالی تئاتر و سینما هم هستند اما چون کار شکسپیر است نیازمند بازیگران با تجربه و حرفه‌ای و با سواد هم هستیم.

دلخواه با بیان اینکه لیرشاه هم پروژه بزرگی خواهد شد، افزود: در کنار بازیگران حرفه‌ای و با تجربه کار، ۱۰ -۱۵ بازیگر جوان و آماتور هم برای نقش‌های فرعی نیاز داریم اما معمولا دلمان می‌خواهد کارهایمان ترکیبی از حرفه‌ای‌ها و جوانتر داریم.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: من خیلی جدی بر لیرشاه فکر کردم، هم خود لیر و هم سه دختر و دلقک همه باید حرفه‌ای باشند و بازیگران با تجربه و کارکشته باشند البته من فکرم این نیست که به خاطر چهره بودن تنها برخی بازیگران را آورد بلکه بازیگر باید بتواند حرفه‌ای هم بازی کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای این کار فراخوان هم خواهیم داشت، توضیح داد: ممکن است فراخوان هم داشته باشیم، فراخوان اسفند منتشر می‌شود به خاطر همین نقش‌های فرعی تر و گروه جوان تر هم در کنار فرعی‌ها خواهند بود.

دلخواه در پایان گفت:‌ نود درصد این نمایش لیرشاه خواهد بود و فقط احتمال ده درصدی برای اجرا نشدن این کار وجود خواهد داشت.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.