جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

مهران احمدی در نشست خبری فیلم «مصادره»:

«مصادره» سیاسی نیست؛ سیاست بستری برای روایت قصه است

نشست پرسش و پاسخ فیلم «مصادره»

سینماپرس: کارگردان فیلم «مصادره» درباره این اثر گفت: در ساخت «مصادره» قصد گوشه و کنایه زدم نداشتم زیرا این فیلم سیاسی نیست بلکه بستری بود برای اینکه قصه خودم را تعریف کنم.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی مصادره به کارگردانی مهران احمدی باحضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه عصر امروز در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای نشست محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم درباره سرمایه‌گذاری امامی در این فیلم گفت: امامی کارش سرمایه‌گذاری فیلم است. در مورد اینکه چه اتفاقی برایش افتاده است باید بگویم طبق قانون حتماً می‌توانسته سرمایه‌گذاری مصادره را انجام دهد. همچنین فیلمی را تهیه کردیم که ساختش دغدغه ما بود.

در ادامه فرقانی فیلم‌نامه‌نویس گفت: ما دنبال این نبودیم که مفهوم خاصی را ارائه کنیم بلکه به دنبال طنز تلخ بودیم و دقت داشتیم نشانه‌ها نظم و انظباط خاص خود را داشته باشند.

سپس مسعود سلامی فیلمبردار فیلم مصادره گفت: فیلمبرداری این کار یکی از سخت‌ترین کار‌هایی بود که انجام دادم چرا که باید ۳۰ سال گذر زمان را با تغییرات مختلف نشان می‌دادم. برخی صحنه‌ها اتفاقات سرد بود طبیعتاً با رنگ‌ها تلاش می‌کردم این اتفاق بیفتد.

در ادامه نشست خبری مهران احمدی کارگردان اثر ماجرای فیلم مصادره را تعریف قصه خودش دانست و دراین خصوص گفت: این فیلم سیاسی نیست بلکه بستری است برای اینکه قصه خودم را تعریف کنم. واقعاً برخورد مأمور در فیلم واقعی بود و یا دادن غذای برابر موضوعی است که خودم دیدم و بیان کردم. همچنین قصد گوشه کنایه زدن نداشتم و برای عاقبت بخیری در فیلمم کاری نکردم.

احمدی ادامه داد: عطاران یکی از کمدین‌های خوب ایران است. در تمام دنیا کمدین‌ها یک نقش را بازی می‌کنند و فیلم‌نامه‌هایی برای آنها نوشته می‌شود اما رضا عطاران در مصادره سنین مختلف را تجربه می‌کند که در سایر فیلم‌های دیگر این موضوع دیده نشده است.

کارگردان فیلم مصادره گفت: خانم آبیار بسیار طناز هستند و برای اثبات این حرفم باید با ایشان کار کنید. کسی که در مورد شهدای جنگ فیلم می‌سازد کار کمدی هم می‌تواند انجام دهد و باور کنید که این امر امکان‌پذیر است.

احمدی بااشاره به سختی‌های کار در ساخت فیلم مصادره گفت: کار کردن در کشور غریب سخت بسیار بود اما در فیلم من بازیگرانی حضور داشتند که کارگردان هم هستند و به دلیل حرفه‌ای بودن بازیگران مشکلی نداشتیم.

وی گفت: فیلم‌های بهتری در ژانرهای مختلف ساخته شده است اما علاقه خودم به کمدی تلخ و گروتسک بیشتر است زیرا واقعیت‌ها را می‌توان در این بستر تعریف کرد.

رضا عطاران بازیگر فیلم مصادره گفت: واقعیت این است که همواره تلاشم را می‌کنم که آثارم تکراری نباشد، اگر برخی اینطور فکر می‌کنند برایم محترم است و من همچنان تلاشم را می‌کنم. همچنین سعی کردم آنچه در نهنگ عنبر دیدید متفاوت با چیزی باشد که اینجا در مصادره مشاهده می‌کنید.

عطاران اظهار کرد: قصه اصلی فیلم برایم جذاب است و فکر می‌کنم که نمونه‌اش را تاکنون نداشتیم. قصه دلیل اصلی انتخابم برای بازی در این فیلم بود و این اتفاقات که برای کاراکتر مشاهده کردید جزو واقعیات است.

عطاران گفت: فکر می‌کنم همیشه سعی کردم اندازه‌ها و میزان کمدی را رعایت کنم، هنوز با اضطراب سر کار می‌روم. ارجاعات برایم بسیار مهم‌تر از آنچه که دیدم است و مشاهداتم را در پرداخت شخصیت نقشم استفاده می‌کنم. پدرم بسیار جالب است و از او خیلی استفاده کردم تا برای نقشم الهام بگیرم.

هومن سیدی گفت: باید عذر‌خواهی کنم به دلیل کدورتی که در جلسه قبل پیش آمده. سینما برای من اولویت دوم است و مهربانی و دوستی اولیت اصلی من است.

هادی کاظمی طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: از مهران ممنونم که این فرصت را به من داد و دوست دارم نقش‌های متفاوتی را بازی کنم.

نوید فرح‌مرزی چهره‌پرداز عنوان کرد: روزهایی بود که رضا عطاران دو الی سه مرتبه گریم می‌شد. بسیار تلاش کردیم که مقاطع زندگی مختلف بازیگران را با گریم نشان دهیم.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.