پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵

روح الله حجازی در نشست خبری فیلم «اتاق تاریک»:

برای اولین بار است که پایان فیلمم باز نیست! / سعی کردم مسئله کودک آزاری را در سطح نبینم

 نشست رسانه ای سینمایی اتاق تاریک

سینماپرس: حجازی در این نشست با تاکید اینکه فیلم پایان بندی مناسبی دارد و اصطلاحاً پایان باز نیست در مورد لحظات خنده دار این سینمایی گفت: من این لحظات را در فیلم های قبلی ام هم داشتم. من اسمش را کمیک نمیگذارم بلکه لحظاتی آشنا هستند که بیننده با آن همذات پنداری میکند.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه ای سینمایی اتاق تاریک با حضور عوامل این فیلم سید روح الله حجازی (کارگردان)، کارن همایونفر (آهنگساز)، عباس عباسی (چهره پرداز)، پیمان شادمانفر (مدیر فیلمبرداری)، بهادر حسین زاده (طراح صحنه)، رضا شهبازی (تدوینگر)، امیر حسین قاسمی (صدا گذار) و بازیگران ساعد سهیلی، مروارید کاشیان،  ژیلا دانی، امیر رضا رنجبران و سید علیرضا میرسالاری برگزار شد.

حجازی در این نشست با تاکید اینکه فیلم پایان بندی مناسبی دارد و اصطلاحاً پایان باز نیست در مورد لحظات خنده دار این سینمایی گفت: من این لحظات را در فیلم های قبلی ام هم داشتم. من اسمش را کمیک نمیگذارم بلکه لحظاتی آشنا هستند که بیننده با آن همذات پنداری میکند.

وی با اشاره به مسئله ای که دارد و دیالوگ های واقعی که بین او و فرزندش اتفاق می افتد گفت: به خاطر مسائل ممیزی نمیتوان یک سری مسائل را اساساً مطرح کرد و فیلمساز باید به یک زبانی برسد تا بتواند دغدغه خود را بیان کند. سعی کردم مسئله تجاوز در این فیلم در سطح نماند. کودک بازیگر ما از بین بیش از ۲۰۰ بچه انتخاب شد. کار با بچه خیلی سخت است من سر کار با بچه سر و کله میزدم و وقتی هم به خانه میرفتم با یچه خودم سر و کله میزدم. برخی صحنه ها البته مثل سکانس حمام کلک است و بعدا روی آن صدا گذاری شد.

ساعد سهیلی گفت: این فیلمنامه وقتی به دستم رسید، خیلی جذاب بود. شخصیت پدری  که همسرش بزرگ‌تر از خودش است؛ برایم واقعا هیجان‌انگیز بود.

حجازی با انتقاد از برخی صحبتها در مورد فیلم گفت: سابقا برخی رسانه ها مظلوم را نقد میکردند و امروز تکنیک را نقد میکنند. مشکل بعضی مجموعه ها این است که با مردم فاصله دارند و فکر میکنند اینگونه فیلم نمیتواند با مردم ارتباط بر قرار کنند در حالی که من واکنش های مردم را میبینم که این سینمایی را دوست دارند.

شادمانفر در مورد تفاوتهای این فیلم با مغزهای کوچک زنگ زده گفت: این فیلم بر خلاف مغزها دوربین کاملا ثابت بود.

سهیلی یکی از جذابیتهای این فیلم را برای خود تجربه پدر بودن و همچنین همسری بزرگتر از خود عنوان کرد.

از حاشیه های این نشست ابراز ناراحتی کارگردان از نقد این فیلم توسط رسانه ها بود و نقدها را غیر منصفانه میدانست.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.