شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

آغاز جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» با نمایش «قهرمانان کوچک»

جشن «سیمرغ و پروانه‌ها»

سینماپرس: همزمان با دومین روز از جشنواره فیلم فجر، جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» با اکران فیلم «قهرمانان کوچک» و با اجرای مجید قناد در پردیس سینمایی کیان تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، همزمان با دومین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» با اکران فیلم «قهرمانان کوچک» و حضور تعدادی از دانش آموزان تهرانی در پردیس سینمایی کیان تهران برگزار شد.

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در ابتدای این مراسم که اجرای آن برعهده مجید قناد بود، درباره طرح «سیمرغ و پروانه ها» بیان کرد: خوشحالیم که می‌توانیم پنج روز شاد را برای بچه های سراسر ایران در ایام برپایی جشنواره ملی فیلم فجر و دهه فجر داشته باشیم.

بیتا منصوری تهیه کننده «قهرمانان کوچک» هم با ابراز خرسندی از راه اندازی طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» گفت: امسال برای اولین بار شاهد نمایش آثار کودک در کنار دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر هستیم.  در این دوره از جشنواره کودکان می‌توانند در تهران و دیگر استان‌ها به تماشای فیلم‌های کودک بنشینند.

وی با بیان اینکه پیش تر تنها کودکان اصفهانی در ایام برپایی جشنواره کودک موفق به تماشای فیلم‌های کودک سینمای ایران می‌شدند از ایل بیگی خواست تا سال بعد نیز طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» اجرا شود.

وحید نیکخواه آزاد از کارگردانان پیشکسوت حوزه سینمای کودک هم از مخاطبان کودک و نوجوان خواست تا از فیلم‌های کودک و نوجوان در نوبت اکران استقبال کنند.

امیر کیان عبدی بازیگر خردسال فیلم «قهرمانان کوچک» نیز درباره نحوه حضورش در این اثر سینمایی توضیح داد: ما یک ماه و نیم سر ضبط این فیلم بودیم اما به درسم لطمه‌ای وارد نشد. من در این فیلم نقش بچه‌ای را دارم که به همراه برادرم برای شکست قاچقیان لوازم التحریر تلاش می‌کردیم.

عرفان برزین و سامیار محمدی از دیگر بازیگران فیلم «قهرمانان کوچک» نیز در این مراسم با مخاطبان درباره نقش خود گفتگو کردند.

پخش موسیقی فیلم‌های «شهر موشها»، «گلنار»، «کلاه قرمزی و پسرخاله» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

فیلم های «قهرمانان کوچک»، «دنیای کیف‌ها»، «فیلشاه»، «دزد و پری ۲» و «شکلاتی» از ۱۴ تا ۱۸ بهمن سال جاری در سالن‌های اصلی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در تهران شامل سینماهای تماشا، کیان، راگا، ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان، مگامال ۱، جوان، چهارسو۱، فرهنگ۱، گراند سینما کوروش، سالن اصلی سینما آزادی و سینماهای منتخب نمایش دهنده فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها نمایش داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.