چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

موسیقی انیمیشن سینمایی «فیلشاه» جهان شمول است

ستار اورکی در نشست فیلم شورشیرین در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: ستار اورکی آهنگساز انیمیشن «فیلشاه» گفت: ساخت موسیقی «فیلشاه» نسبت به کارهای سینمایی قبلی من بسیار دشوارتر بود و می‌توان گفت ساخت موسیقی آثار قبلی ام در برابر این کار عظیم، شوخی است.

به گزارش سینماپرس، ستار اورکی آهنگساز سینما که آهنگسازی انیمیشن «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان را نیز برعهده داشته است درباره این اثر گفت: ساخت موسیقی «فیلشاه» نسبت به کارهای سینمایی قبلی من بسیار دشوارتر بود و می‌توان گفت ساخت موسیقی آثار قبلی ام در برابر این کار عظیم، شوخی است. این فیلم پر موسیقی‌ترین و پرچلنج‌ترین اثری بود که من در عمرم کار کردم.

وی افزود: موسیقی «فیلشاه» به صورت ارکسترال و با همکاری حدود ۶۰ نوازنده در مدت ۶ ماه ضبط شده است. بیش از ۹۰ درصد این انیمیشن دارای موسیقی است که با توجه به مخاطبان کودک و نوجوان نوشته و اجرا شده است. برای من خیلی مهم بود که موسیقی «فیلشاه» رنگ و بوی موسیقی شرقی را داشته و در عین حال جهان شمول هم باشد و مردم در اقصی نقاط جهان بتوانند این موسیقی را درک کنند.

این هنرمند درباره همکاری با تیم سازنده «فیلشاه» گفت: گروه «هنرپویا» تیمی متحد و موفق است که در آینده نه چندان دور، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این آینده را می‌توانستیم با دیدن «شاهزاده روم» هم پیش بینی کنیم ولی در «فیلشاه» که ساختار قوی تر و منسجم تری نسبت به اثر قبلی آنها دارد، این موضوع روشن‌تر است.

اورکی در پایان درباره حضور انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر و رقابتش با فیلم‌های رئال گفت: اگر سلیقه‌ای عمل و ملاحظات همیشگی در تصمیم گیری‌ها لحاظ نشود، فکر می‌کنم «فیلشاه» در چندین رشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

«فیلشاه» با کارگردانی هادی محمدیان، تهیه‌کنندگی حامد جعفری و مدیریت تولید مهدی پاکدل جدیدترین محصول گروه «هنرپویا» است.

فیلمنامه این اثر که به عنوان تنها انیمیشن سینمایی در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد به قلم محمدباقر مفیدی‌کیا، محمدعلی رمضان‌پور و هادی محمدیان نوشته شده است.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به جواد جنتی جانشین تهیه‌کننده، هادی اسماعیلی دستیار تهیه و مدیر ارشد بازاریابی و فروش، حسن ایوبی تدوینگر، حسین مهدوی صداگذاری و میکس، ستار اورکی موسیقی و تنظیم، سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ، هادی فیروزمندی مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی و وحید محرابیان مدیر رسانه‌ ای مجازی اشاره کرد.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.