سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

اعتراض مایکل مور علیه سرمایه داری:

سرمایه‌داری حریص و قرن بیستمی سینما را کشت

مایکل مور

سینماپرس: مایکل مور مستند ساز امریکایی در مراسم بزرگداشت دن تالبوت با حمله به سرمایه داری گفت: «سرمایه داری این سینما را کشت؛ نوع شرارت بار، حریص و قرن بیستمی سرمایه داری! مولتی میلیاردری که به نام «مالک املاک میلستاین» می شناسیم این کار را انجام داد!»

به گزارش سینماپرس، دن تالبوت سینمادار مشهور آمریکایی در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. خانواده و شرکای تجاریش تصمیم گرفته اند در سینماهای او را ببندند و کارهای دیگری انجام دهند. در مراسمی که اخیرا برای بزرگداشت او برگزار شد مایکل مور یکی از چهره های سرشناسی بود که حضور داشت و سخنرانی کرد. کارگردان «فارنهایت ۱۱/۹» صحبت هایی طولانی ایراد کرد و طبیعتا بخش اعظمی از سخنرانی خودش را به حمله علیه دونالد ترامپ اختصاص داد. در بخشی از این سخنرانی او از تغییرات شهر نیویورک سیتی اظهار نگرانی کرد و گفت صداقت با سرعت از این شهر در حال رخت بربستن است. او همین طور با اشاره به این که نیویورک دونالد ترامپ را به ما داده احتمال این که او مجددا در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده بگیرد زیاد دانست.

مایکل مور به بسته شدن سالن های سینمای دن تالبوت به دلیل مشکلات مالی هم اشاره کرده و سرمایه داری را باعث و بانی این اتفاق معرفی می کند: «سرمایه داری این سینما را کشت؛ نوع شرارت بار، حریص و قرن بیستمی سرمایه داری! مولتی میلیاردری که به نام «مالک املاک میلستاین» می شناسیم این کار را انجام داد! »

«مایکل مور در ترامپلند» عنوان جدیدترین اثر این کارگردان و مستند ساز برنده اسکار است که سال ۲۰۱۶ پخش شده است. باید دید آیا وی انتقاد از رئیس جمهور امریکا را در آثار جدیدش هم انجام می دهد یا سراغ موضوع جدیدی خواهد رفت؟ هر چه بسازد اما مشخصا جمهوری خواه ها طرفدار آثار او نبوده، نیستند و نخواهند بود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.