پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

سالور: قصه ساده و روان «هایلایت» مرا برای تولیدش ترغیب کرد/ اگر به موضوعات اجتماعی در سینما درست پرداخت شود مردم از آن استقبال می کنند

ساسان سالور

سینماپرس: ساسان سالور تهیه کننده سینما که با فیلم «هایلایت» ساخته اصغر نعیمی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: قصه ساده و روان «هایلایت» مرا برای تولیدش ترغیب کرد و امیدوارم که همه مخاطبان این اثر از هر قشر و طیفی از «هایلایت» راضی باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بدرود بغداد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بعد از فیلمنامه خوب و روان دومین نکته ای که مرا ترغیب به تولید این فیلم کرد شخص اصغر نعیمی بود؛ خصوصیات اخلاقی نیک او برای من بسیار مهم بود و خوشبختانه نعیمی جزو بااخلاق ترین فیلمسازان سینمای کشورمان است.

وی ادامه داد: این فیلم از پشت صحنه خوبی برخوردار بود. در عین حال که عوامل حرفه ای داشت، اعضای تیم کاملا در خدمت قصه بودند. این انرژی خوب در پشت صحنه به فضای فیلم نیز انتقال پیدا می‌کرد.

سالور سپس با بیان اینکه یکی از نقاط قوت «هایلایت» ساده بودن آن است اظهار داشت: این فیلم از نظر دکوپاژ، قصه گویی و… ساده است و اتفاقات عجیب و غریبی در داستان رخ نمی‌دهد. «هایلایت» برعکس قصه‌هایی که تاکنون مرتبط با سوژه فیلم دیده‌ایم، خط کشی نمی‌کند و خط فکری خاصی را به مخاطب تحمیل نمی‌کند. به نظرم از نظر موضوعی شبیه آن را در سینما نداشته‌ایم.»

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما در سینمای مستقل این فیلم را در حد بضاعت مان تولید کردیم و من خوشحال هستم که سوژه اجتماعی خوبی را دستمایه تولید فیلممان قرار دادیم. من نمی گویم که قبلاً شبیه به این سوژه در سینما نبوده اما نکته ای در فیلمنامه بود که من تأکید داشتم اگر خوب از کار دربیاید این فیلم را از سایر فیلم های اجتماعی جدا می کند.

سالور در پاسخ به این سوأل که سینمای اجتماعی دیگر خسته کننده و کهنه شده و به نظر شما پرداختن با نگاه نو به سوژه های اجتماعی چقدر می تواند مخاطب قهره کرده با این نوع سینما را آشتی دهد اظهار داشت: ببینید مبحث سوژه نیست؛ متأسفانه خط مشی یک فیلم را اکران آن تعیین می کند ما باید کلان تر به این قضایا نگاه کنیم مگر می شود سوژه اجتماعی را از سینما حذف کرد؟ این سوژه ها در همه دنیا هستند فقط باید با نگاهی درست به آن ها پرداخت شود.

وی تأکید کرد: پیش داوری در رابطه با اینکه سینمای اجتماعی دیگر موفق نمی شود درست نیست و ما نباید سوژه های اجتماعی را از سینما کنار بگذاریم چرا که اتفاقاً این گونه فیلم ها می توانند همذات پنداری مخاطب را برانگیزند. بنده معتقدم در واقع باید برای سینمای اجتماعی و خوب دیده شدن این آثار امکاناتی را فراهم کرد که از جمله آن ها تبلیغات خوب و سالن های خوب است. از سوی دیگر توجه جشنواره ها به آثار اجتماعی می تواند باعث شود تا مخاطبان به تماشای این گونه فیلم ها گرایش پیدا کنند. در هر صورت نظر بنده این است که اگر به سینمای اجتماعی درست پرداخت شود مردم از این نوع فیلم ها استقبال می کنند.

سالور در خاتمه این گفتگو به انتقاد از مسئولان جشنواره پرداخت و گفت: متأسفانه در این دوره از جشنواره شاهد کنار گذاشته شدن فیلم اولی ها بودیم در صورتی که در تمامی جشنواره های مهم و معتبر دنیا فیلم اولی ها جایگاه ویژه ای دارند و مدیران فرهنگی کشورها در پی آن هستند تا استعدادهای جوان را شناسایی کنند تا برای آینده سینمای کشورشان اتفاقات خوبی رقم بخورد اما ما فرصت حضور، دیده شدن و رقابت را از جوانان گرفته ایم و این بسیار باعث تأسف است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.